Gå til innhold

Listefeber - Tråden for oss som elsker lister


Awesome X

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har sett de fleste filmene til Gus, og synes dem er ypperlige. Men de fokuserer ikke noe på homofili, så da går veldig greit. Men når en film kun fokuserer på det, så holder jeg meg unna.

 

Dette er såklart min mening, og er veldig klar over at de fleste mener det motsatte.

Lenke til kommentar

Syns det nesten er kvalmt at tilsynelatende og oppegående mennesker kan velge bort filmer fordi deres legning er annerledes enn de som portretteres i filmen. Du trenger ikke å være enig i alt som sies eller gjøres på filmen, men at du som forfatter av en pretensiøs "få bedre filmsmak-post" ikke klarer å utvide horisonten din noe, er egentlig skammelig. Jeg tror du rett og slett har godt av å se Milk evt. Brokeback Mountain.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Jeg er litt overrasket over at filmer med så åpenbare homofile undertoner, selv de som ikke inneholder uttalt homofile karakterer, slår så godt an, men hvis det bare er det at det er ekkelt å se to menn kose med hverandre, greit nok. Men hva med lesbesex på film?

Lenke til kommentar
Men de fokuserer ikke noe på homofili, så da går veldig greit.

Hva snakker du om? Man finner noe som kan kobles til homoseksualitet i nesten alle filmene hans.

 

Har du sett Chun gwong cha sit?

Men hva med lesbesex på film?

 

 

Har ikke sett Chun gwong cha sit, og har ikke tenkt til det heller. Angående lesbe sex, så er jeg like imot lesber som homser, men må si at det er mindre ubehagelig å se på lesber kline/har sex enn homofile.

Lenke til kommentar

Jøss, trodde jeg et lite sekund faktisk hadde klart kunststykket å gå meg vill på forumet og havnet i politikkdelen, men neida. Her måtte jeg gå hen og gjøre det jeg hater mest av alt; Slette innlegg. Hele 27 av dem. Mange av dem med mye bra, skal se om noe kan hentes tilbake igjen. Men problemet er at folk blir provosert, mister sakligheten og går på spiller fremfor ball. Navnekalling og stygge kallenavn er slik man bedriver på pub, ikke i et forsøk på en saklig diskusjon.

 

Jeg håper diskusjonen rundt homofili kan foregå i litt mer ordnede former (og gjerne i en mer riktig kategori eller egen tråd). Som nevnt, misliker sterkt å måtte slette innlegg. Da er det bedre å "slette" brukerne som ikke forholder seg til de heller enkle spillereglene som eksisterer. Grisetakler man må vi gjøre som Clint Eastwood og si "Get of my lawn". Ikke la andre rive dere ned i søla nå, dere kan så ufattelig mye bedre. :)

 

Fyr gjerne løs med reaksjoner på pm, men ikke kupp tråden til å diskutere moderering.

Lenke til kommentar
Men jeg må si det var utrolig deilig å få det ut. Noen fortjente det.

 

Uansett.

 

Topp 5 Pixar-filmer:

 

1. Wall-E

2. Ratatouille

3. Monsters, Inc.

4. Cars

5. Finding Nemo

 

Vad tycks?

 

1. Toy Story

2. The Incredibles

3. Finding Nemo

4. Ratatouille

5. Toy Story 2

 

Sånn. Har ikke fått sett Up.

Endret av henrik_s
Lenke til kommentar

Muligens jeg kjøper Criterion en annen gang, hadde det vært sone 2, så hadde det vært andre boller. Akahige kjøpte jeg igår samt "Throne of Blood", "The Hidden Fortress", "The Idiot". Yojimbo og Rashomon kjøpte jeg for en liten stund siden. Kjøpte nå The Bad Sleep Well etter din anbefaling fra fyren som selger disse billige Kurosawa filmene

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar

Topp 5: Regissører (med favoritter)

1. David Lynch

davidLynch-1.jpg

Eraserhead

Lost Highway

Mulholland Dr.

Blue Velvet

 

2. Ingmar Bergman

younger%20ingmar%20bergman.jpg

Det Sjunde Inseglet

Persona

Nattvardsgästerna

Jungfrukällan

3. Jim Jarmusch

5JimJarmusch.jpg

Dead Man

Down By Law

Mystery Train

Broken Flowers

 

4. Werner Herzog

werner_oy07.jpg

Aguirre, der Zorn Gottes

Cobra Verde

Jeder für sich und Gott gegen alle

Fitzcarraldo

 

5. Luis Buñuel

un-chien-andalou-bunuel.jpg

Le charme discret de la bourgeoisie

Simón del desierto

Le Fantôme de la liberté

Belle de Jour

Endret av Infenso
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...