Olum Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Har du sett 21 Grams, Olum? Kan tenke meg at du vil nyte den i større grad da den har et høyere tempo og kanskje er mer engasjerende der og da. Det er mer action og fart i den. Nei, jeg har ikke sett 21 Grams. Jeg kan tenke meg å se den, men fraser som "mer action og fart" hjelper ikke. Det er ikke alltid det jeg er ute etter. Var i hvertfall ikke det når jeg så Babel. Jeg forventet meg en film som skulle røre meg emosjonelt dypt inn i hjerterota. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Ingenting er vel mer provoserende enn å kalle en film kjedelig og få en film med mer action anbefalt. "Så så lille ADD-gutt, her har du en film med masse gøye farger og lyder som du kan kose deg med." ^^ Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Tss, du snakker av erfaring, Dorian? ^^ Synd at du ikke ble emosjonelt beveget av Babel, Olum. Jeg tenkte hovedsakelig på at 21 Grams er en film som har en større slagkraft der og da, mens Babel er en film som oppfordrer og fremprovoserer reaksjoner også i ettertid hos seeren. Anbefalingen av den kom hovedsakelig siden du anså Babel som kjedelig. Har hørt av mange at man kan relatere mer til persongalleriet i 21 Grams enn i Babel, for min del ligger de likt på den biten. Amores perros må jeg få somlet meg til å få sett snart, den virker minst like bra. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Uten tvil av erfaring, men man leser det jo gang på gang her inne at man blir anbefalt en film med mer fart i når man kaller noe kjedelig, og hver gang tar folk seg like nær av det. Quite hilarious. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Jeg syns transformers var kjedelig, anbefaler meg en med mer fart og action Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Filmer sett i April 09 * = Gjensyn # = Midlertidig karakter, skal sees igjen el. lign K =Kino Månedens beste: Planet Earth: The complete series / The Pianist / Road To Perdition Månedens værste: Bachelor Party Månedens overraskelse: In Her Shoes Månedens gjensyn: Ice Age Månedens nedtur: Bachelor Party - flaut å se Tom Hanks, verdens beste skuespiller, gjøre en så dårlig rolle i den verste filmen jeg har sett på flere måneder. Planet Earth: The Complete Series - 94% The Pianist - 91% Road To Perdition - 90% The Shawshank Redemption - 86% Fight Club - 86% (#) Back to The Future - 83% The Pursuit of Happyness - 81% Gran Torino - 78% (K) Back to The Future Part II - 76% Donnie Darko - 73% (#) Pride And Prejudice - 72% Back to The Future Part III - 71% Fistful of Dollars - 71% Big - 68% Det Beste av Espen Eckbo - 68% Bare Trond: Det beste av Trond Kirkvaag - 68% Ice Age - 67% (*) The Big Lebowski - 67% (#) In Her Shoes - 64% Ice Age 2: The Meltdown - 58% The Man with One Red Shoe - 53% That Thing You Do - 42% The Transporter - 41% Muriels Wedding - 37% The Transporter 2 - 23% Bachelor Party - 18% Totalt antall filmer: 26 Snittkarakter: 63% Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Bare for interessens skyld. Hvorfor operere med prosent? Hvorfor fortjener Bachelor Party 18% og ikke 19%? Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Får alle som bruker %-systemet den kommentaren eller? Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Det er første gang jeg har spørt, forsåvidt. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Stiller meg bak Tjalla. Karaktersetting på en film er i seg selv kanskje litt abstrakt, men å dele opp i hundre mulige karakterer virker litt absurd. Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Det er jeg helt enig i. Skjønner ikke at noen kan si at en film er 76% og ikke 77%. Blir bare veldig teit når en hver liste med 100 forskjellige karakterer får kommentaren "hvorfor ga du den filmen 56% og ikke 54%?" Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Ellers hadde jeg valgt eksempelvis 7.7, som jo tilsvarer 77%.. funker greit å gjøre det sånn. En prosent fra eller til her og der får man regne med ^^) Lenke til kommentar
Speik Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) Bare for interessens skyld. Hvorfor operere med prosent? Hvorfor fortjener Bachelor Party 18% og ikke 19%? Fordi han synes ikke den er like god som en film han gav 19%? Jeg liker 100-skalaen veldig godt i sammenheng med Criticker. Endret 6. mai 2009 av Speik Lenke til kommentar
kjidel Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Morsomt å se en norsk film på They Shoot Pictures, Don't They? sin liste over The 21st Century's 250 Most Acclaimed Films. Du finner den på 220. plass Link: http://www.theyshootpictures.com/21stcentury_allfilms.htm Lists of Bests: http://www.listsofbests.com/list/5305 Lenke til kommentar
Speik Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 God liste på toppen, men nå må vi huske at den også inneholder Spider-Man 2. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 God liste på toppen, men nå må vi huske at den også inneholder Spider-Man 2. For å ikke snakke om A History of Violence på 10? Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Både A History of Violence og Spiderman 2 håvet inn glimrende kritikker over hele fjøla (og det er jo det lista baserer seg på, visstnok). Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 God liste på toppen, men nå må vi huske at den også inneholder Spider-Man 2. For å ikke snakke om A History of Violence på 10? Fantastisk film med mange fans og enkelte som ikke liker den - da passer den vel inn? Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 A History of Violence seilet rett til topps hos Empire og fikk vel så vidt toppscore hos our guy Ebert? Selv gir jeg den 7, et ujevnt, men likevel interessant studie i vold. Den har en del småplukk som jeg kunne ha brukt lang tid på å skrible sammen, men nøyer meg med å si at den er rimelig variabel i kvalitet. Til tross for dette er den et top notch eksempel på hvordan man kan håndtere et brennaktuelt tema uten at det blir for pretensiøst. Kanskje ikke subtilitet i klassen Babel/Wrestler, men meget solid der. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Har A History of Violence på 9-eren jeg. Et strøkent håndarbeid fra Cronenberg. Mortensen hadde også rett da han sa at han spilte i en film som var bedre enn LOTR. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå