Trashyman Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 The Searchers er fantastisk! Bonanza er forsåvidt helt kurant det også Personlig syntes jeg NCFOM er en smule overvurdert, mens jeg ikke har sett Tombstone. Har den liggende klar i 'filmer som skal ses'-esken min. Må bare finne den. @CypheroN: My Darling Clementine skal du se så fort som mulig. Anbefaler den på det sterkeste, en av mine absolutte favorittfilmer. Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 (endret) No Country er vel mer en hardkokt, westerinspirert neo-noir enn en ren western. Endret 28. april 2009 av Angeleno Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Hva legger du i begrepet hardkokt? Det virker som det ordet står i setningen bare for å krydre litt. Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Ja, det er for å krydre setningen. Takk for et kjempekonstruktivt bidrag til debatten. Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Glad i deg også, men du skjønte hvor jeg ville hen. Poenget mitt er bare at jeg ikke ser på den som en ren western. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Gjør ikke jeg heller. Ser på den som en god thriller selv. Er ikke mange filmer med samme type stemning, egentlig. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 April 2009 Lake of Fire - 80 % Angel Heart - [gjensyn] - 78 % The Fog of War: Eleven Lessons from the Life of Robert S. McNamara - 77 % Frank Lloyd Wright - 76 % 12 Angry Men - 74 % The Thin Blue Line - 73 % Rear Window - [gjensyn] - 72 % I.O.U.S.A. - 72 % Standard Operating Procedure - 72 % Mr. Death: The Rise and Fall of Fred A. Leuchter, Jr. - 71 % Frenzy - 69 % Cassandra's Dream 67 % Fallen - [gjensyn] - 64 % Confessions of a Dangerous Mind - 62 % Quantum of Solace - 60 % Fatso - 50 % Død snø - 44 % Harley Davidson and the Marlboro Man - 43 % Farge = dokumentarfilm Lenke til kommentar
CCola Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Glad i deg også, men du skjønte hvor jeg ville hen. Poenget mitt er bare at jeg ikke ser på den som en ren western. Det er vel strengt talt få som mener NCFOM er rein western? Bonanza er rein western. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Jeg digger western, men har sett altfor lite klassisk. Jeg elsker Sergio Leone derimot, men det er jo ikke mange filmene. Her er en top 5 vertfall: 1. The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford 2. Once Upon a Time In The West 3. The Good, The Bad and the Ugly 4. Dead Man 5. For a Few Dollars More Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Mickey Rourke The Wrestler Angel Heart The Pledge Sin City Man on Fire David Lynch - skumle karakterer Mystery Man - Lost Highway BOB - Twin Peaks: Fire Walk with Me Frank Booth - Blue Velvet Bobby Peru - Wild at Heart Man from Another Place - Twin Peaks - Fire Walk with Me Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Synes Cowboyen i Mulholland Dr. er verst. Absurd karakter. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Tror du vil endre oppfatning når du får sett Lost Highway og Twin Peaks. For min del er Bob den verste by far. Mystery Man er også svært minneverdig. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Tror du vil endre oppfatning når du får sett Lost Highway og Twin Peaks. For min del er Bob den verste by far. Mystery Man er også svært minneverdig. Nå har jeg ikke sett L.H enda, men jeg tror det knapt finnes en jevligere og mer mystisk person enn Bob i filmhistorien. Første gangen jeg så han i serien holdt jeg på å daue av sjokk. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Bob gjorde meg redd for åpne vinduer....grøss Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Synst den dama bak "hjørnet" i Mulholland Drive er bra skummel, men Mystery Man beats all av det jeg har sett. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Synst den dama bak "hjørnet" i Mulholland Drive er bra skummel What, er det en dame? Sånn kan det gå. Skjedd irl og. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Så nettopp Wild At Heart, og selv om filmen var småkjip må Bobby Peru være noe av det jævligste Lynch har disket opp. Sterk konkurranse fra Frank Booth (og forhåpentligvis Bob en dag). Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 What, er det en dame? Vel, er faktisk ikke helt sikker... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå