Gå til innhold

Listefeber - Tråden for oss som elsker lister


Awesome X

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan vel prøve å sette opp en Top20 liste på filmer jeg liker.

 

1. Ringenes Herre (ingen over, ingen ved siden)

2. The Matrix

3. The Prestige

4. TDK

5. Shawshank Redemption

6. Requiem For A Dream

7. American Beauty

8. 300

9. Equlibrium

10. Fight Club

11. Gladiator

12. Memento

13. John Q

14. Ace Ventura

15. Snatch

16. Platoon

17. Il buono, il brutto, il cattivo

18. V For Vendetta

19. Batman Begins

20. Iron Man

 

Snakker vi plankekjøring? :p Dette gjorde jeg på 5min, så jeg har helt sikkert glemt noen.

Endret av CCola
Lenke til kommentar
1. Ringenes Herre (ingen over, ingen ved siden) :thumbdown:

2. The Matrix

3. The Prestige

4. TDK

5. Shawshank Redemption

6. Requiem For A Dream

7. American Beauty

8. 300

9. Equlibrium

10. Fight Club

11. Gladiator

12. Memento

13. John Q (ikke sett)

14. Ace Ventura :thumbdown:

15. Snatch

16. Platoon :thumbdown:

17. Memento

18. V For Vendetta

19. Batman Begins

20. Iron Man

Liker 16/19. Veldig bra liste, men Memento er vel ikke så bra at den fortjener to plasser?

Endret av Lawliet
Lenke til kommentar
Et par interessante valg. Hva får deg til å synes at Death Proof er en av tidenes beste filmer? Er enig i at Shining og Taxi Driver er gode filmer. Sin City kan jeg forstå at noen liker også, men Death Proof?

Vell, jeg skjønner at du syntes at det er et litt merkelig valg. At jeg syns det er en av tidenes beste filmer er vell også å ta litt hardt i.

 

Grunnen til at jeg har plassert den på min top 5 er lite pga. filmes plot og historie, men måten filmen er laget på. At de virkelig har godt inn i det å lage en B-film når de lagde den. Musikken, stuntene, skuespillerne (mange ukjente), rett og slett arbeidet som ble gjort for å lage filmen er med på å trekke den inn på min top 5. Litt snålt, men..

Lenke til kommentar
Helt jævlig snålt, tbh. For en utrolig uengasjerende film. Jeg skal innrømme at jeg gledet meg til prosjektet, men det var nok en Snakes on a Plane - det hadde vært så mye bedre hvis man ikke brukte så mye tid på å tenke på hvor bra det kom til å bli.

Planet Terror innfridde. Knallfilm.

Helt enig med deg der, faktisk, men som et konsept så endte det hele i flopp. QTs svake bidrag + oppdeling på kino drepte egentlig konseptet, og nå sitter vi igjen med én god film og en god biljakt.

Lenke til kommentar
Jeg syns det er spenstig å ha Death Proof på topplisten, men argumentasjonen din var litt snål.

Snål, mulig. Men det er min etter mening en godt laget og gjennomtenkt film. Utførelsen av historien kan diskuteres.

Godt laget som i håpløse dialoger fra ellendige skuespillere i en film blottet for handling? Blir det samme som at jeg sier at Kristin Lavransdatter er en fantastisk film fordi jeg liker filmer jeg knapt hører dialgen i, fremført av teatralske skuespillere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Sphere...me likes :)

 

"Han er ikke såååå dårlig skuespiller"

 

Hu iz your daddy and vat døz he doo ?

 

Get to da choppah !

 

Don't be a political gørli man !

 

*humrer*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...