Gå til innhold

Listefeber - Tråden for oss som elsker lister

Awesome X

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Crowe, kjedelig skuespiller? Ikke enig. Kanskje i det siste hvor han har begynt å bli litt grå i håret, men det blir akkurat som å si at Pacino er en kjedelig skuespiller. Har vel ikke de beste rollene for tiden, heller. Crowe må bare innse at han begynner å bli en gammel mann, og tar/får dermed litt andre roller, tenker jeg.

Norton, on the other hand.. Tja, hva skal man si? Mystisk skuespiller. Han var fantastisk i Fight Club og American History X. Så så vi han ikke på 3 år før The Italian Job, hvor han spilte ræv. Rett og slett fordi han ikke ville spille den rollen, men måtte. Illusionist syntes jeg han spilte helt ok. Filmen var god/ok, og Norton likeså. Men i 2008 kom han jo sterkt tilbake i TI Hulk, hvor jeg syntes (og huske) at han spilte kanonbra! Kanskje han er tilbake on the right track nå igjen? Vi vet jo alle hva han har vært god for iallfall.

Lenke til kommentar

LA Confidential: Interessant rolle

Gladiator: Interessant rolle

American Gangster: Kjedelig rolle

The Insider: Interessant rolle

Cinderella Man: Kjedelig rolle

A Beautiful Mind: Interessant rolle

3:10 to Yuma: Interessant rolle

Body of Lies: Kjedelig rolle

Når han ikke spiller en interessant rolle så er han selvsagt kjedelig. Dette er akkurat som Tom Hanks i The Green Mile, vi vet alle at han er dyktig men han er ikke midtpunktet i filmen, han skal ikke være sær. I American Gangster er han ingenting, han er bare et navn på plakaten mens Denzel leker Scarface.

Lenke til kommentar

Det må være en klar linje mellom å være kjedelig, og det å være interessant. Cage spiller ikke dårlig, han spiller ikke kjedelig, men han overspiller til de grader. Er han kjedelig eller interessant da?

Og er man en dårlig skuespiller dersom man er kjedelig?

Crowe gjør vel jobben sin, vil jeg si.

Lenke til kommentar
Det må være en klar linje mellom å være kjedelig, og det å være interessant. Cage spiller ikke dårlig, han spiller ikke kjedelig, men han overspiller til de grader.

Cage er vel kongen av kjedelige vestlige skuespillere? Glem Crowe, Denzel, Norton eller hvilke andre luringer som har blitt nevnt her, Nicky-boy regjerer over dem alle.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar
Cage er da kul han! Ok, han har fått en del crappy filmer i det siste, men han er da slettes ikke så dårlig i tidligere filmer.

At han har gode rolletolkninger på CV'en endrer ikke faktumet at Cage ofte funker bedre enn en pakke med sovepiller. Eneste spenninga jeg får ut av den fyren er om han klarer å overgå sin forrige jævlige hårsveis.

Lenke til kommentar
Cage er da kul han! Ok, han har fått en del crappy filmer i det siste, men han er da slettes ikke så dårlig i tidligere filmer.

At han har gode rolletolkninger på CV'en endrer ikke faktumet at Cage ofte funker bedre enn en pakke med sovepiller. Eneste spenninga jeg får ut av den fyren er om han klarer å overgå sin forrige jævlige hårsveis.

Om han har gode og spennende rolletolkninger vil jeg ikke si at han fungerer som sovemedisin. Om en skuespiller er interessant og spennende vil man vel gjerne følge med på hva som skjer. Hadde fyren vært kjedelig og uniteressant kan jeg gå med på det med sovemedisin. Men ikke når han gjør gode rolletolkninger.

Lenke til kommentar

Nic Cage er en mann jeg ikke ville ha sittet fast i heisen med, for å si det slik. Han er veldig tørr og mangler nerve. Slettes ingen dårlig skuespiller, i Lord of War kler han rollen meget godt, men han er ikke den som kan fremkalle noen form for følelesmessig reaksjon fra undertegnede.

Lenke til kommentar

Top 10 Movie guns

10.

IGA-Coach-Gun.jpg

Generic dobbelt løpet haggle, sett i alle typer filmer i så lenge filmer har hatt våpen, men mest kjent fra westerns.

9.

M16SP1Birdcage.jpg

M16A1, ikonisk for alle vietnam filmer, og også brukt i action filmer til den dag i dag, men mest på 80 og tidlig 90tall.

8.

M60.jpg

Rambo har nesten alene gjort at denne er på lista, skulle man ha et maskingever ver dette det man tok.

7.

M1921Thompson.jpg

Et våpen som både passer til gangster filmer og WW2 filmer.

6.

H&KMP5A2WideForearm.jpg

MP5 standarvåpen til både snille og slemme

5.

Image:M1911vs.M1911A1.jpg

Den perfekte pistol, brukt i utrolig mange filmer, pistolenes konge

4.

AK-47.jpg

Skal slemmingene ha et assault weapon så er det dette, arabiske terrorsiter, asiatiske terrorister, afrikanske soldater/terrorister osv. Ja noen ganger tar til og med de snille opp våpenet.

3.

ColtSAALongBarrel.jpg

Våpenet som for alle sier western, selv om man ikke vet hva våpenet heter, så sier det dette er en western når man ser våpenet, brukes i 99% av alle westerns og 99% av alle karakterene bruker dem, selv om de egentlig burde bruke andre våpen.

2.

DesertEagle357Black.jpg

Skal man ha en STOR pistol, er dette film verdens valg, egentlig et ELENDIG våpen, men den ser stor og skummel ut, og er kraftig,

1.

BerettaM92FS.jpg

Beretta 92 serien er det mest ikoniske våpenet i film verden, fra 1980 og til i dag, har nesten alle action filmer eller serier den med, egentlig ikke et spesielt bra våpen, men utrolig ikonisk, enten det er i hånda til John McClane når han skyter på terrorister, i henden på US marines, eller En i hver hånd på Chow Yun fat, når han dreper et par hundre slemminger.

Lenke til kommentar

Jeg syntes Cage passer i filmer som Gone in 60 S., Lord of War og Family Man. Altså som en mann med breifcase og dress. I andre filmer som Desert Treasure, Con Air og forgjengeren (husker ikke navnet) kunne en mer maskulin mann spilt, noe alà Bruce Willis, Jason Statham. ;) Hadde vært morsomt å sett.

Lenke til kommentar
Han fungerer som sovemedisin fordi han stort sett ikke gjør noe som helst spennende på skjermen. Det at han i tillegg ser traust ut og prater monotont hjelper ikke på å holde øyelokkene oppe. Energien er fraværende. Get it?

Ja, tar den. Men jeg synes likevel han har en del energi i form av overspilling hans.

Lenke til kommentar

Bazooka er bare brukt it WW2 og eventuelt Koreakrig filmer, da hadde feks. RPG-7 vært mer i konisk på samme måte som AK47 i at den blir brukt av terrorister og slikt,

Hadde det vært en kjennerel våpen sak, ville jo også sverdet til mel gibson i braveheart vært med, samt kniven til rambo osv.

Jeg har prøvd å ta med våpen som ofte er med i mange filmer eller veldig i konisk, det er ingen av disse våpene som bare er satt til en krig, Thompson er kjent fra både gangster filmer og WW2. M16A1 ble brukt lenge etter Vietnam og er å se i mange av de største action filmene osv.

Bren gunen med et unntak er nesten bare i WW2 filmer

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar

Ikke for å være sikker, men tenker du slik Gunfreak tør jeg nesten vedde på at Bazookaen (eventuell rakettskyter) er med i flere filmer enn gjennomsnittet på den lista der.

Bazookaen er jo med i omtrent alle skytefilmer som er over average når det gjelder skyting og bombing. ^^ Right?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...