Hopperesque Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Eyes Wide Shut er da vel Lynch-ish på stemningen den? Ikke Kubrick generelt.Lynch har jo hentet inspirasjon til sine filmer fra Kubrick, så jeg kan godt se den. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 (endret) Min Kubrick-liste! 1. The Shining [1980, 9/10] 2. The Killing [1956, 9/10] 3. Spartacus [1960, 9/10] 4. 2001: A Space Odyssey [1968, 8/10] 5. A Clockwork Orange [1971, 7/10] 6. Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb [1964, 6/10] 7. Full Metal Jacket [1987, 6/10] Endret 14. mars 2009 av Speik Lenke til kommentar
Fløyelsbøtte Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Jeg har ikke sett NOEN Kubrick-filmer, og skammer meg som bare pokker! Noen forslag til hva jeg kan begynne med? Ikke Clockwork Orange med en gang liksom Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Jeg har ikke sett NOEN Kubrick-filmer, og skammer meg som bare pokker! Noen forslag til hva jeg kan begynne med? Ikke Clockwork Orange med en gang liksom Jeg sitter i samme båt som deg. Jeg har kun sett eyes wide shut. Jeg må vel ta et jafs å få kjøpt en del av dem. Lenke til kommentar
SirUstinov Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Har ikke sett Barry Lyndon. Selv så jeg Spartacus først, men vil ikke anbefale den først. Se The Shining! Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Shining er en fin starter, deretter Full Metal Jacket og A Clockwork Orange. Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 clockwork er vel den jeg har mest lyst til å se, og selvsagt full metal jacket. Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 (endret) clockwork er vel den jeg har mest lyst til å se, og selvsagt full metal jacket. Se begge, du. Stanley Kubrick 5 1. The Shining 2. A Clockwork Orange 3. Full Metal Jacket 4. 2001: A Space Odyssey 5. Spartacus ...erhm, de eneste jeg har sett. Har lyst til å se EWS og Scorsese-favoritten Barry Lyndon. Endret 14. mars 2009 av Angeleno Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Jeg skal nok se alle en gang, men akkurat for tiden er det de to som frister mest. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Barry Lyndon, Lolita og Spartacus - de tre Kubrick-filmene jeg ikke ser for meg at jeg noengang kommer til å se. Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Barry Lyndon, Lolita og Spartacus - de tre Kubrick-filmene jeg ikke ser for meg at jeg noengang kommer til å se. Det er lite Kubrickism over Spartacus. Grei film, men langt fra flere av hans andre filmer. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Kanskje fordi Spartacus ikke var et prosjekt Kubrick ønsket å ta, og han fikk ikke full kontroll over filmen en gang. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 (endret) Liste over filmer jeg aldri har sett i dvd samlingen Ugetsu Monogatari / Oyu-Sama [Masters Of Cinema] [1951] The Sweet Hereafter Marketa Lazarova A Short Film About Love A Short Film About Killing Playtime All the Real Girls Mouchette Pickpocket Shame The Third Part Of The Night L'Argent [1983] Au Hasard Balthazar Falling Down A Fistful Of Dollars Match Point Xiu Xiu: The Sent Down Girl The Luis Bunuel Collection (Sett noen, fleste usett) Lady Snowblood The Shield - Season 6 Le Plaisir [1952] What Ever Happened To Baby Jane Amarcord Patton The Jean Vigo Collection The Front Page McCabe & Mrs. Miller Vampyr [Masters of Cinema] On The Beach Almost Famous [Extended Edition] [blu-ray] Freaks Do The Right Thing In Cold Blood The Ninth Gate The Untouchables [blu-ray] Ikiru Mystery Train The Sacrifice This Sporting Life Breathless Sabrina Permanent Vacation The Unbearable Lightness of Being Harold Lloyd Definitive Collection (Sett 1, fleste usett) Malena The Talented Mr. Ripley American Splendor Mysterious Skin Me And You And Everyone We Know Witness for the Prosecution The Early Hitchcock Collection (innheholder 10 filmer, ingen sett) The Kingdom Johnny Got His Gun La Grande Illusion Les Enfants Du Paradis The Conversation Cronicas Titus The Intended Suspiria The Dead Zone Babylon 5 - Season 1 Born on the Fourth of July The Return Uzak 12:08 East of Bucharest Hearts of Darkness: A Filmmaker's Apocalypse Brief Encounter Lions For Lambs The Grapes Of Wrath 2046 Great Expectations [1998] The Color Purple Paradise Now Solaris The Man Who Wasn't There Whisper Of The Heart La Vie En Rose Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring The Robe Men of Honor [blu-Ray] Lifeboat Duel Dances with Wolves The Diary of Anne Frank The Black Dahlia After the Wedding Alfred Hitchcock Presents - Series One Alfred Hitchcock Presents - Series Two All Quiet On The Western Front Buster Keaton Collection (The Three Ages, The General, College, Steamboat Bill Jr) Livvakterna Roman Polanski Collection Der freie wille West Side Story Watership Down Kvinners venten The Untouchables Underground The Trouble with Harry True Romance The Trial [1992] Training Day Torn Curtain Topaz To Catch A Thief Time Bandits Tørst Three Colours White The Tin Drum Tales From Earthsea Taken Suspicion Summer Of Sam Sommerlek Stranger Than Paradise The Sting Stalingrad Spellbound South Park - The Complete First Season South Park - The Complete Second Season South Park - The Complete Third Season South Park - The Complete Fourth Season Solaris Sommernattens Smil Sleepers Singin' In The Rain Shutter Short Cuts The Secret Life Of Words Secret Agent Scener fra et ekteskap Satantango (Sett 2 timer) Saboteu Sabotage Rififi Red Rebel Without a Cause Rebecca Ran Pushing Daisies - The Complete First Season [blu-ray] (Kommer aldri til å se ferdig) Havnebyen The Pledge Oz - Complete First Season Oz - The Complete Second Season Oz - The Complete Third Season Oz - The Complete Fourth Season Oz - The Complete Fifth Season Oz - The Complete Sixth Season Only Yesterday Once Were Warriors On The Waterfront/The Wild One Notorious Nosferatu The Ninth Gate New York, New York My Neighbours The Yamadas Mr. & Mrs. Smith Miller's Crossing Metropolis Mary Poppins Marnie The Manchurian Candidate The Man Who Knew Too Much The Magnificent Seven Ansiktet Lonely Hearts Live from Baghdad En leksjon i kjærligheten Lawrence of Arabia The Last Of The Mohicans Laputa - Castle In The Sky Alfred Hitchcock's Jamaica Inn Interview With The Vampire What's Eating Gilbert Grape The Hustle High Fidelity Hamilton Half Nelson The Count Of Monte Cristo Giant Gandhi Fra Marionettenes liv Frenzy Foreign Correspondent For a Few Dollars More The Fly Fitzcarraldo [25th Anniversary Edition] A Fistful Of Dynamite A Fish Called Wanda The Firm Family Plot Empire Of The Sun Dune La Double Vie De Veronique Double Indemnity A Doll's House Dog Bite Dog Djevelens Øye Dark City Hviskninger og rop The Cider House Rules Lupin the III: The Castle of Cagliostro Cape Fear Bruce Springsteen - Live In New York City Broken Flowers A Bridge Too Far The Boys From Brazil The Boxer Three Colours Blue Blackmail The Bicycle Thief A Better Tomorrow Badlands Bad Boy Bubby Høstsonaten Arlington Road Apollo 13 Angel Heart Andrei Rublev Analyze That Amistad For ikke å snakke om alle disse vakre kvinner All the King's Men The African Queen The Abyss The 400 Blows The 39 Steps 20,000 Leagues Under the Sea 1900 / Novecento Gomorrah [blu-ray] Eureka The Michael Haneke Collection L'Eclisse You Only Live Once Unforgiven Idiotene The X Files - The Complete Collector's Edition Filmer sett siden lagt inn: The Shield - Season 1 The Shield - Season 2 The Shield - Season 3 The Shield - Season 4 The Shield - Season 5 Lars Von Trier's E-Trilogy - Element Of Crime / Epidemic / Europa Memories Of Murder Benny's Video The Night of the Hunter Endret 1. april 2009 av BadSmile Lenke til kommentar
Tilsynsmannen Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 (endret) Huff... leste først: "Filmer jeg ALDRI vil se i DVD-samlingen" Begynte å stusse etter å ha lest litt Endret 14. mars 2009 av Wolowitz Lenke til kommentar
SirUstinov Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Liste over filmer jeg aldri har sett i dvd samlingen Ugetsu Monogatari / Oyu-Sama [Masters Of Cinema] [1951] The Sweet Hereafter Marketa Lazarova A Short Film About Love A Short Film About Killing Playtime All the Real Girls Mouchette Pickpocket Shame The Third Part Of The Night L'Argent [1983] Au Hasard Balthazar Falling Down A Fistful Of Dollars Match Point Xiu Xiu: The Sent Down Girl The Luis Bunuel Collection (Sett noen, fleste usett) Lady Snowblood The Shield - Season 1 The Shield : Series 2 The Shield - Season 3 The Shield - Season 4 The Shield: Season 5 The Shield - Season 6 Le Plaisir [1952] What Ever Happened To Baby Jane Amarcord Patton The Jean Vigo Collection The Front Page McCabe & Mrs. Miller Vampyr [Masters of Cinema] On The Beach Almost Famous [Extended Edition] [blu-ray] Freaks Do The Right Thing In Cold Blood The Ninth Gate The Untouchables [blu-ray] Ikiru Mystery Train The Sacrifice This Sporting Life Breathless Sabrina Permanent Vacation The Unbearable Lightness of Being Harold Lloyd Definitive Collection (Sett 1, fleste usett) Malena The Talented Mr. Ripley American Splendor Mysterious Skin Me And You And Everyone We Know Witness for the Prosecution The Early Hitchcock Collection (innheholder 10 filmer, ingen sett) The Kingdom Johnny Got His Gun La Grande Illusion Les Enfants Du Paradis The Conversation Cronicas Titus The Intended Suspiria The Dead Zone Babylon 5 - Season 1 Born on the Fourth of July The Return Uzak 12:08 East of Bucharest Hearts of Darkness: A Filmmaker's Apocalypse Brief Encounter Lions For Lambs The Grapes Of Wrath 2046 Great Expectations [1998] The Color Purple Paradise Now Solaris The Man Who Wasn't There Whisper Of The Heart La Vie En Rose Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring The Robe Men of Honor [blu-Ray] Lifeboat Duel Dances with Wolves The Diary of Anne Frank The Black Dahlia After the Wedding Alfred Hitchcock Presents - Series One Alfred Hitchcock Presents - Series Two All Quiet On The Western Front Buster Keaton Collection (The Three Ages, The General, College, Steamboat Bill Jr) Livvakterna Roman Polanski Collection Der freie wille West Side Story Watership Down Kvinners venten The Untouchables Underground The Trouble with Harry True Romance The Trial [1992] Training Day Torn Curtain Topaz To Catch A Thief Time Bandits Tørst Three Colours White The Tin Drum Tales From Earthsea Taken Suspicion Summer Of Sam Sommerlek Stranger Than Paradise The Sting Stalingrad Spellbound South Park - The Complete First Season South Park - The Complete Second Season South Park - The Complete Third Season South Park - The Complete Fourth Season Solaris Sommernattens Smil Sleepers Singin' In The Rain Shutter Short Cuts The Secret Life Of Words Secret Agent Scener fra et ekteskap Satantango (Sett 2 timer) Saboteu Sabotage Rififi Red Rebel Without a Cause Rebecca Ran Pushing Daisies - The Complete First Season [blu-ray] (Kommer aldri til å se ferdig) Havnebyen The Pledge Oz - Complete First Season Oz - The Complete Second Season Oz - The Complete Third Season Oz - The Complete Fourth Season Oz - The Complete Fifth Season Oz - The Complete Sixth Season Only Yesterday Once Were Warriors On The Waterfront/The Wild One Notorious Nosferatu The Ninth Gate The Night of the Hunter New York, New York My Neighbours The Yamadas Mr. & Mrs. Smith Miller's Crossing Metropolis Mary Poppins Marnie The Manchurian Candidate The Man Who Knew Too Much The Magnificent Seven Ansiktet Lonely Hearts Live from Baghdad En leksjon i kjærligheten Lawrence of Arabia The Last Of The Mohicans Laputa - Castle In The Sky Alfred Hitchcock's Jamaica Inn Interview With The Vampire What's Eating Gilbert Grape The Hustle High Fidelity Hamilton Half Nelson The Count Of Monte Cristo Giant Gandhi Fra Marionettenes liv Frenzy Foreign Correspondent For a Few Dollars More The Fly Fitzcarraldo [25th Anniversary Edition] A Fistful Of Dynamite A Fish Called Wanda The Firm Family Plot Lars Von Trier's E-Trilogy - Element Of Crime / Epidemic / Europa Empire Of The Sun Dune La Double Vie De Veronique Double Indemnity A Doll's House Dog Bite Dog Djevelens Øye Dark City Hviskninger og rop The Cider House Rules Lupin the III: The Castle of Cagliostro Cape Fear Bruce Springsteen - Live In New York City Broken Flowers A Bridge Too Far The Boys From Brazil The Boxer Three Colours Blue Blackmail The Bicycle Thief A Better Tomorrow Badlands Bad Boy Bubby Høstsonaten Arlington Road Apollo 13 Angel Heart Andrei Rublev Analyze That Amistad For ikke å snakke om alle disse vakre kvinner All the King's Men The African Queen The Abyss The 400 Blows The 39 Steps 20,000 Leagues Under the Sea 1900 / Novecento Det var veldig mange. Se Once Were Warriors ASAP er mitt tips! Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Liste over filmer jeg aldri har sett i dvd samlingen Ugetsu Monogatari / Oyu-Sama [Masters Of Cinema] [1951] The Sweet Hereafter Marketa Lazarova A Short Film About Love A Short Film About Killing Playtime All the Real Girls Mouchette Pickpocket Shame The Third Part Of The Night L'Argent [1983] Au Hasard Balthazar Falling Down A Fistful Of Dollars Match Point Xiu Xiu: The Sent Down Girl The Luis Bunuel Collection (Sett noen, fleste usett) Lady Snowblood The Shield - Season 1 The Shield : Series 2 The Shield - Season 3 The Shield - Season 4 The Shield: Season 5 The Shield - Season 6 Le Plaisir [1952] What Ever Happened To Baby Jane Amarcord Patton The Jean Vigo Collection The Front Page McCabe & Mrs. Miller Vampyr [Masters of Cinema] On The Beach Almost Famous [Extended Edition] [blu-ray] Freaks Do The Right Thing In Cold Blood The Ninth Gate The Untouchables [blu-ray] Ikiru Mystery Train The Sacrifice This Sporting Life Breathless Sabrina Permanent Vacation The Unbearable Lightness of Being Harold Lloyd Definitive Collection (Sett 1, fleste usett) Malena The Talented Mr. Ripley American Splendor Mysterious Skin Me And You And Everyone We Know Witness for the Prosecution The Early Hitchcock Collection (innheholder 10 filmer, ingen sett) The Kingdom Johnny Got His Gun La Grande Illusion Les Enfants Du Paradis The Conversation Cronicas Titus The Intended Suspiria The Dead Zone Babylon 5 - Season 1 Born on the Fourth of July The Return Uzak 12:08 East of Bucharest Hearts of Darkness: A Filmmaker's Apocalypse Brief Encounter Lions For Lambs The Grapes Of Wrath 2046 Great Expectations [1998] The Color Purple Paradise Now Solaris The Man Who Wasn't There Whisper Of The Heart La Vie En Rose Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring The Robe Men of Honor [blu-Ray] Lifeboat Duel Dances with Wolves The Diary of Anne Frank The Black Dahlia After the Wedding Alfred Hitchcock Presents - Series One Alfred Hitchcock Presents - Series Two All Quiet On The Western Front Buster Keaton Collection (The Three Ages, The General, College, Steamboat Bill Jr) Livvakterna Roman Polanski Collection Der freie wille West Side Story Watership Down Kvinners venten The Untouchables Underground The Trouble with Harry True Romance The Trial [1992] Training Day Torn Curtain Topaz To Catch A Thief Time Bandits Tørst Three Colours White The Tin Drum Tales From Earthsea Taken Suspicion Summer Of Sam Sommerlek Stranger Than Paradise The Sting Stalingrad Spellbound South Park - The Complete First Season South Park - The Complete Second Season South Park - The Complete Third Season South Park - The Complete Fourth Season Solaris Sommernattens Smil Sleepers Singin' In The Rain Shutter Short Cuts The Secret Life Of Words Secret Agent Scener fra et ekteskap Satantango (Sett 2 timer) Saboteu Sabotage Rififi Red Rebel Without a Cause Rebecca Ran Pushing Daisies - The Complete First Season [blu-ray] (Kommer aldri til å se ferdig) Havnebyen The Pledge Oz - Complete First Season Oz - The Complete Second Season Oz - The Complete Third Season Oz - The Complete Fourth Season Oz - The Complete Fifth Season Oz - The Complete Sixth Season Only Yesterday Once Were Warriors On The Waterfront/The Wild One Notorious Nosferatu The Ninth Gate The Night of the Hunter New York, New York My Neighbours The Yamadas Mr. & Mrs. Smith Miller's Crossing Metropolis Mary Poppins Marnie The Manchurian Candidate The Man Who Knew Too Much The Magnificent Seven Ansiktet Lonely Hearts Live from Baghdad En leksjon i kjærligheten Lawrence of Arabia The Last Of The Mohicans Laputa - Castle In The Sky Alfred Hitchcock's Jamaica Inn Interview With The Vampire What's Eating Gilbert Grape The Hustle High Fidelity Hamilton Half Nelson The Count Of Monte Cristo Giant Gandhi Fra Marionettenes liv Frenzy Foreign Correspondent For a Few Dollars More The Fly Fitzcarraldo [25th Anniversary Edition] A Fistful Of Dynamite A Fish Called Wanda The Firm Family Plot Lars Von Trier's E-Trilogy - Element Of Crime / Epidemic / Europa Empire Of The Sun Dune La Double Vie De Veronique Double Indemnity A Doll's House Dog Bite Dog Djevelens Øye Dark City Hviskninger og rop The Cider House Rules Lupin the III: The Castle of Cagliostro Cape Fear Bruce Springsteen - Live In New York City Broken Flowers A Bridge Too Far The Boys From Brazil The Boxer Three Colours Blue Blackmail The Bicycle Thief A Better Tomorrow Badlands Bad Boy Bubby Høstsonaten Arlington Road Apollo 13 Angel Heart Andrei Rublev Analyze That Amistad For ikke å snakke om alle disse vakre kvinner All the King's Men The African Queen The Abyss The 400 Blows The 39 Steps 20,000 Leagues Under the Sea 1900 / Novecento Du kødder?! Omtrent like mange filmer som jeg har tilsammen det der... Lenke til kommentar
Speik Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Testikkelkreftoporose, det var mange! Veldig mye kvalitet, mange av disse er filmer jeg også har usett i samlingen (den digitale samlingen, dog). Hm, All The Real Girls bør prioriteres, vaffal. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 All The Real Girls skal jeg nok se snart. Once Were Warriors har jeg hatt lenge, kanskje på tide å se den? Har sinnsykt mye å se, så bør vel streng tatt slutte å kjøpe. Lenke til kommentar
SirUstinov Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Once Were Warriors er en av mine sterkeste filmopplevelser, og antagelig den filmen jeg har sett flest ganger. Rolletolkningen til Morrison er knallgod. Lenke til kommentar
LostinSpace Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 (endret) Kubricks to BESTE filmer er The Shining og Full Metal Jacket. Hvorfor? I tillegg til å være 80-tallets beste filmer generelt, inneholder de noen av filmhistoriens beste replikker (gjett hvilken film som har hvilket, ta det som en spøk) - "Here's Johnny!" (EDIT) - "I've got a joke for you. I'm gonna tear you a new asshole." Endret 16. mars 2009 av LostinSpace Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå