tjalla Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Det var da en kjip karakter du ga Das Boot. Beste krigsfilmen ever imo. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Så den på Dora(heard about it? Bunker i Trondheim). Satt på bakerste rad, på en elendig plaststol. Fremviseren bråket noe helt grasalt, og eneste skillet mellom meg og den var et tynt teppe. Lerretet så ut som en rosin, og egna seg ikke til fimvisning. Hvis du i tillegg legger til at den annonserte versjonen skulle være på 150 min, men de viste 210 min-versjonen uten å si fra. Det virka som en knallfilm, men de elendige rammene rundt ødela mye. Et under at jeg ikke ga filmen lavere karakter. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Jeg gir aldri en film dårlige karakter fordi jeg sitter på en vond stol. At fremviseren bråker har heller ikke noe med filmen å gjøre. Greit, har noe med filmopplevelsen å gjøre, men uansett... Du bør foreta deg et gjensyn, asap. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Å si annet enn at opplevelsen trekker ned karakteren i denne sammenhengen blir å lyve. Jeg trekker sjeldent ned for f.eks en vond stol, men ALLE de irritasjonsmomentene ødelegger helt klart. Dårlige forhold->mindre fokus på filmen->får ikke med meg alt->dårligere karakter. + at de kunne informert om at det var 210-cuten de skulle vise, jeg forberedte meg mentalt på 150. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Helt elendige forhold, ja. Tror kanskje jeg hadde endt på samme karakter selv, men jeg fikk bare sett halve filmen. Jeg hadde tight nok tidsskjema fra før, men det var kjipt av dem å bare slenge på en time lenger enn annonsert så jeg måtte stikke midt i visningen og løpe til Nova for å anmelde en annen film. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) Så den på Dora(heard about it? Bunker i Trondheim). Satt på bakerste rad, på en elendig plaststol. Fremviseren bråket noe helt grasalt, og eneste skillet mellom meg og den var et tynt teppe. Lerretet så ut som en rosin, og egna seg ikke til fimvisning. Hvis du i tillegg legger til at den annonserte versjonen skulle være på 150 min, men de viste 210 min-versjonen uten å si fra. Det virka som en knallfilm, men de elendige rammene rundt ødela mye. Et under at jeg ikke ga filmen lavere karakter. Ufff, da skjønner jeg. Tror jeg rett og slett hadde jeg gitt blanke hadde jeg hatt slike rammebetingelser rundt en film. Ikke minst for en film av en slik lengde og ikke minst hvor bra filmen faktisk er. EDIT: Det sier seg selv at konsentrasjonsevnen og muligheten for å kose seg med en film faller betraktelig når man har forstyrrelseselementer. At du bør se filmen igjen er det ingen tvil om. Det er en utrolig suggerende og konstant spennende film. Endret 11. mars 2009 av tjalla Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Jeg så den på stuegulvet vårt i USA midt på natten mens pappa satt i sofaen og fortalte meg at dette var den beste filmen noensinne. Det er vel 10-12 år siden, og han har vel egentlig rett enda. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Skal helt klart se den igjen, virket meget flott(den fikk jo tross alt en 4er). Må drøye litt med å se den. Nå er det strictly robot-eksplosjoner de nærmeste ukene. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Er vel bare å unngå å sette karakter når rammene rundt er så jævlige. Problem solved. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Om man setter karakter på en film man vet burde vært høyere, er det lettere å huske det til en annen gang. Jeg har flere filmer i Vote Historyen min som jeg skal se igjen fordi jeg regner med at karakterene vil forandre seg. F.eks. The Dark Knight 10/10 (jeg var kanskje bitt av hypen. Jeg kom rett fra Maiden-konsert til nattpremieren, dette midt i sommerferien. Hele dagen var perfekt og jeg trenger å se den igjen med et mer kritisk øye.) Et annet eksempel er Il Brutto, il buono, il cattivo 6/10. Dette er en av de første filmene jeg la inn i Vote Historyen min og jeg husker ikke hvorfor den fikk så lav karakter. Må sees igjen. Lenke til kommentar
SirUstinov Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Min Kubrick-liste! 1. The Shining [1980, 9/10] 2. The Killing [1956, 9/10] 3. Spartacus [1960, 9/10] 4. 2001: A Space Odyssey [1968, 8/10] 5. A Clockwork Orange [1971, 7/10] 6. Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb [1964, 6/10] 7. Full Metal Jacket [1987, 6/10] Lenke til kommentar
Badering Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Ikke hør på han tullingen der. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Tits 'n ass + god Lynch-ish mystikk og atmosfære. Slår absolutt ikke feil. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Beskrev du nettopp Kubrick som Lynchish? Hva er det som foregår her inne egentlig? Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Eyes Wide Shut er da vel Lynch-ish på stemningen den? Ikke Kubrick generelt. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Stemningen i EWS er da minst like Kubricksk som i de andre filmene hans. Ser ikke helt Lynch-linken? Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Jeg mener værtfall Mulholland Dr. ikke er helt i en annen klasse/sjanger/stil enn EWS. Rare mystiske scener, surrealistisk til tider og skremmende musikk. Det føler jeg værtfall, kan hende jeg mener noe annet hvis jeg ser en av de/begge igjen. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Vel, jeg er forsåvidt enig i at jeg ville brukt mange av de samme ordene for å beskrive de to, og begge er kjent for stemningen i filmene sine, men jeg synes samtidig at de er like forskjellige som de er like. EWS og Lynch generelt (ikke sett Mulholland) har den drømmeaktige stemningen felles, men på totalt forskjellig måte. EWS er drømmeaktig hovedsaklig på grunn av kulden og distansen, mens Lynch er mer uforutsigbar, og lagt mindre distansiert. Ser i grunn hvor du vil hen, men jeg føler likevel at det blir altfor søkt. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Skal helt klart se den igjen, virket meget flott(den fikk jo tross alt en 4er). Må drøye litt med å se den. Nå er det strictly robot-eksplosjoner de nærmeste ukene. På grunn av omstendigheter kom jeg meg ikke på Dora, noe jeg hadde gledet meg til fordi Das Boot er fantastisk. Nå er jeg vel glad for at jeg ikke dro, skal heller dra dvd-en en gang i helgen! Definitivt på top 5 krigsfilmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå