Speik Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Jeg vil bare ha det sagt at en film kan være ekstremt vellaget og samtidig bringe noe nytt på bordet. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Jeg ser ingen grunn til at man skal kunne gå på kjente stier, så lenge filmen faktisk er bra. Forøvrig uenig i den definisjon av en flinkis, som du utelukkende får til å høres negativt ut. I mine øyne er en flinkis en person behersker den tekniske siden OG som klarer å tilføre noe nytt. Ofte skolelært og veldig bevisst på musikkhistorien. Dermed ikke sagt at innovasjonen automatisk gjør det produktet bedre. Overflødighet og pompøsitet er gjerne den negative sida med flinkiser. Bruker sjeldent begrepet i filmens verden, men langt mer om musikk. Steely Dan og Dream Theater blir begge regnet som noen flinkisser, i positiv og negativ forstand. Endret 4. mars 2009 av tjalla Lenke til kommentar
janerik31 Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 De beste filmene jeg har sett: Gjøkeredet (One flew over the Couckos Nest) - 10/10 Fight Club - 10/10 The Shawshank Redemption - 10/10 Slumdog millionaires - 10/10 Forrest Gump - 9.5/10 The dark Knight - 9/10 Wall-E - 9/10 Into The Wild - 9/10 No country for old men - 8.5/10 Noen som er enig? eller delvis enig? Eller uenig? Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 De beste filmene jeg har sett:Noen som er enig? eller delvis enig? Eller uenig? Gjøkeredet (One flew over the Couckos Nest) - 10/10 Gir denne en 8er eller 9er. Fantastisk skuespill og ganske god story, men ikke på favorittlista mi. Fight Club - 10/10 Lenge sia jeg har sett; likte den godt første gang da. The Shawshank Redemption - 10/10 Uenig. Ser ikke det store i den, men den underholdt meg. En svak 7er. Slumdog millionaires - 10/10 God, ikke såå god. Samme gjelder TDK, Forrest og Wall-E. NCFOM er kanskje din beste her utenom One Flew. Meget gode saker. Into The Wild er eneste filmen jeg ikke har sett her. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 De beste filmene jeg har sett: Gjøkeredet (One flew over the Couckos Nest) - 10/10 Fight Club - 10/10 The Shawshank Redemption - 10/10 Slumdog millionaires - 10/10 Forrest Gump - 9.5/10 The dark Knight - 9/10 Wall-E - 9/10 Into The Wild - 9/10 No country for old men - 8.5/10 Noen som er enig? eller delvis enig? Eller uenig? Er enig med deg på det meste. Shawshank, Slumdog, Dark Knight, Forrest, Into the Wild, No Country for old Men og Fight Club er alle 10'ere hos meg. Gjøkeredet er jeg ikke så veldig begeistret for. Veldig god film med godt skuespill, men ikke så veldig mye mer enn det. Wall-E er jeg også enig med deg om. En av de beste Pixar filmene. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Enig i alt Cypheron sier der. Kunne ikke sagt det bedre selv Lenke til kommentar
janerik31 Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 De beste filmene jeg har sett:Noen som er enig? eller delvis enig? Eller uenig? Gjøkeredet (One flew over the Couckos Nest) - 10/10 Gir denne en 8er eller 9er. Fantastisk skuespill og ganske god story, men ikke på favorittlista mi. Fight Club - 10/10 Lenge sia jeg har sett; likte den godt første gang da. The Shawshank Redemption - 10/10 Uenig. Ser ikke det store i den, men den underholdt meg. En svak 7er. Slumdog millionaires - 10/10 God, ikke såå god. Samme gjelder TDK, Forrest og Wall-E. NCFOM er kanskje din beste her utenom One Flew. Meget gode saker. Into The Wild er eneste filmen jeg ikke har sett her. takker for svar:) hva er den beste filmen du har sett da? Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 takker for svar:) hva er den beste filmen du har sett da? 12 angry men Vargtimmen The Godfather: Part II Raging Bull The Shining Klarer ikke nevne en Enig i alt Cypheron sier der. Kunne ikke sagt det bedre selv Lenke til kommentar
janerik31 Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 har faktisk ikke sett noen av dem:S men er bare 17 år da.. skal se de så snart som mulig:) Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) har faktisk ikke sett noen av dem:S men er bare 17 år da.. skal se de så snart som mulig:) Jeg er 16 Se de så fort som mulig Endret 4. mars 2009 av CypheroN Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Gode filmer det der ja. Med unntak av Raging Bull. Med mindre du er lysten på å se De Niro gå rundt å krangle med folk i 2 timer kan du godt se en annen film. Vargtimen har jeg ikke sett dog. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Er enig med deg på det meste. Shawshank, Slumdog, Dark Knight, Forrest, Into the Wild, No Country for old Men og Fight Club er alle 10'ere hos meg. Gjøkeredet er jeg ikke så veldig begeistret for. Veldig god film med godt skuespill, men ikke så veldig mye mer enn det. Wall-E er jeg også enig med deg om. En av de beste Pixar filmene. Er faktisk stikk motsatt for meg. Shawshank, Slumdog, Dark Knight, Forrest, Into the Wild og Fight Club bryr jeg mer mindre om, og Cuckoo's Nest er favoritten av disse. Gode filmer det der ja. Med unntak av Raging Bull. Med mindre du er lysten på å se De Niro gå rundt å krangle med folk i 2 timer kan du godt se en annen film. Synes dette begynner å bli tynt og komme med hver gang. Det er heller et biografisk drama med fantastisk rolletolkning og skildring. Så det så. Endret 4. mars 2009 av CypheroN Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Er enig med deg på det meste. Shawshank, Slumdog, Dark Knight, Forrest, Into the Wild, No Country for old Men og Fight Club er alle 10'ere hos meg. Gjøkeredet er jeg ikke så veldig begeistret for. Veldig god film med godt skuespill, men ikke så veldig mye mer enn det. Wall-E er jeg også enig med deg om. En av de beste Pixar filmene. Er faktisk stikk motsatt for meg. hawshank, Slumdog, Dark Knight, Forrest, Into the Wild, No Country for old Men og Fight Club bryr jeg mer mindre om, og Cuckoo's Nest er favoritten av disse. Sa ikke du nettopp at No Country for Old Men var gode saker da? Eller misforstod jeg? Gode filmer det der ja. Med unntak av Raging Bull. Med mindre du er lysten på å se De Niro gå rundt å krangle med folk i 2 timer kan du godt se en annen film. Synes dette begynner å bli tynt og komme med hver gang. Det er heller et biografisk drama med fantastisk rolletolkning og skildring. Så det så. Skal innrømme at det blir litt tynt ja. Var mest for å sette det på spissen. Er enig i at det er glitrende skuespill fra De Niro, men med unntak av det så ser jeg ikke det store i filmen. Da blir det fort en film med bare krangling for min del. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Sa ikke du nettopp at No Country for Old Men var gode saker da? Eller misforstod jeg? Jo, derfor endret jeg innlegget. NCFOM er bra. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Det hadde vært interessant med litt fornuftig og saklig kritikk av Raging Bull. Dette er et svært godt bio-drama i mine øyne krydret med fantastiske skuespillerprestasjoner og solid regi. Endret 4. mars 2009 av Infenso Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Det er jo forholdsvis saklig da en paranoid LaMotta stort sett går rundt og syter en hel film. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Jepp infenso, og en av tidenes åpningscener og sluttscener. En fantastisk film rett og slett, skal rewatche snart igjen. Det er jo forholdsvis saklig da en paranoid LaMotta stort sett går rundt og syter en hel film. Det handler jo om fyren, og han var sånn på ekte (faktisk verre). De Niro spiller han perfekt, historien er meget interessant, finner rett og slett ingenting negativt om filmen. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Jepp, det er mange sanne historier som ikke burde filmatiseres. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Raging Bull var absolutt ikke en av de. Lenke til kommentar
Spetz Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Top 10: Kultfilm 10. Re-Animator 9. Nosferatu 8. Requiem for a Dream 7. Apocalypse Now 6. The Shawshank Redemption (Usikker på om denne anses som en kultfillm.) 5. The Big Lebowski 4. Pulp Fiction 3. Donnie Darko 2. Trainspotting 1. Fight Club - Beste filmen jeg har sett, faktisk. Skal sies at jeg ikke har sett noe utrolig mye film, har faktisk akkurat begynt å sette meg skikkelig inn i filmverdenen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå