Jonas2k Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Når vi først er inne på introer til serier, må jeg si at jeg aldri blir lei av å se Dexter sin. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Filmer sett i februar: 1. Zerkalo (The Mirror) 10/10 2. Un Chien Andalou 10/10 ( - ) 3. Vargtimmen 10/10 4. Ivanovo Detstvo 10/10 5. As Good as It Gets 9/10 6. 12 Angry Men 9/10 7. Aguas Verdes 9/10 8. Clerks. 9/10 (opp fra 7) 9. The Butterfly Effect 8.5/10 10. Ander 8.5/10 11. The Reader 8.5/10 12. The Elephant Man 8/10 13. Titanic 8/10 ( - ) 14. The Straight Story 8/10 15. Clerks II 7.5/10 16. The Graduate 7.5/10 17. Blue Velvet 7,5/10 18. Hooligan 7/10 ( - ) 19. Frost/Nixon 7/10 20. Artificial Intelligence: AI 7/10 21. Chasing Amy 7/10 ( - ) 22. Love Actually 7/10 ( - ) 23. Stalingrad 7/10 24. Milk 7/10 25. The Breakfast Club 7/10 26. The Firm 7/10 (ned fra 8) 27. Breach 7/10 28. TCCO Benjamin Button 6/10 29. Death Race 6/10 30. Cloverfield 6/10 31. Afterschool 6/10 32. Friday the 13th 5/10 33. Max Payne 5/10 34. Vicky Cristina Barcelona 5/10 35. Burn After Reading 5/10 36. Pretty In Pink 4/10 37. Still Life 4/10 38. Say Anything... 3/10 39. 4 luni, 3 saptamâni si 2 zile 3/10 Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Godt å se at Clerks. klatrer såpass på karakterstigen. Enig med mange av karakterene på lista, men rekker ikke poengtere fler nå(denne posten er bare et forsøk på å komme litt on-topic igjen). Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Går det ann å sortere karakterer etter når (altså dato) man ga karakteren, evt. en måte å få det ned på "papiret" når man så filmen? Endret 2. mars 2009 av tjalla Lenke til kommentar
Olum Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Filmjournalen registerer når du ser filmene. Er ikke helt sikker på om det er det du er ute etter da. Lenke til kommentar
Badering Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Criticker har den funksjonen. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Filmjournalen registerer når du ser filmene. Er ikke helt sikker på om det er det du er ute etter da. Brukte det faktisk før, men jeg gikk lei, siden sida tidvis funka dårlig med Firefox. Skal sjekke ut Criticker. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Går det ann å sortere karakterer etter når (altså dato) man ga karakteren, evt. en måte å få det ned på "papiret" når man så filmen? Nei, men du kan sortere etter "last added", da kan du dermed scrolle og se hvilke du så sist. Lenke til kommentar
blob saget Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Steven Spielbergs filmer: Best til dårligst 1. Saving Private Ryan 10/10 2. Schindler's List 9/10 3. Empire of the Sun 8/10 4. Jurassic Park 8/10 5. Artificial Intelligence 8/10 6. The Terminal 8/10 7. Minority Report 7/10 8. E.T.: The Extra-Terrestrial 7/10 9. War of the Worlds 7/10 10. Close Encounters of the Third Kind 6/10 11. Jaws 6/10 12. The Lost World: Jurassic Park 5/10 Skulle gjerne hatt med Indy-serien, men det er alt for lenge siden jeg så dem, så hadde blitt vanskelig å rangere. Endret 2. mars 2009 av Levaiathan Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Går det ann å sortere karakterer etter når (altså dato) man ga karakteren, evt. en måte å få det ned på "papiret" når man så filmen? Nei, men du kan sortere etter "last added", da kan du dermed scrolle og se hvilke du så sist. Ja, det har jeg finni ut, men det er litt vanskelig å huske hvilke man så den og den månden, hvis jeg skulle lage en "filmer sett i februar" f.eks. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Filmer sett i februar 1. Hannah and Her Sisters (1986) 8 2. Chung Hing sam lam (1994) 8 3. Fa yeung nin wa (2000) 8 4. Un condamné à mort s'est échappé ou Le vent souffle où il veut (1956) 8 5. Play Time (1967) 7 6. Dung che sai duk (1994) 7 7. Sult (1966) 7 8. Futurama: Into the Wild Green Yonder (2009) (V) 7 9. Den du frygter (2008) 6 10. Underworld: Rise of the Lycans (2009) 4 11. The Wild Women of Wongo (1958) 2 Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Ja, det har jeg finni ut, men det er litt vanskelig å huske hvilke man så den og den månden, hvis jeg skulle lage en "filmer sett i februar" f.eks. Jeg sletter bare min Vote History etter hver måned. Har ikke behov for å ha den der heller, så da løser jeg det probemet slik. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Mine favoritt filmer fra forskjellige land: Norge Den Brysomme mannen Regi: Jens Lien Norsk Drama fra 2006 Ble virkelig overrasket hvor god denne filmen var første gangen jeg så den. Trodde aldri Norge kunne lage gode filmer, men denne filmen er ett godt bevis på det. Historien er ganske original: Andreas (40) kommer til en fremmed by, uten å ha noe minne om hvor han kommer fra. Alt er gjort klart til han kommer. Jobb, klær og en leilighet. Siden han er en høflig og behersket mann, tilpasser han seg fort. Men det er noe som ikke stemmer. Alle menneskene i byen virker merkelig følelsesløse. Stadig ser han forvaltere (en slags allestedsnærværende vaktmestere) rydde opp og skjule alt som ikke passer inn i den velfungerende byen. Andreas forsøker å rømme, men oppdager at det ikke finnes noen vei ut av byen. Filmen er morsom, tragisk og meget realistisk (på en måte). Budskapet er også noe man sjelden ser i film. Anbefales veldig. __________________________________________________________ Sverige Persona Regi: Ingmar Bergman Svensk Drama fra 1966 Persona og Vargtimmen synes jeg er på lik høyde av kvalitet, så jeg valgte Persona denne gangen. Ingmar Bergman har virkelig klart å få frem en stemning som man kun får i Lynch og Tarkovsky filmer. Stillheten i filmen gir en følelse av isolasjon og galskap. Med 2 fantastiske skuespillere gjør denne filmen om til en av Ingmar Bergman's beste, og en av Sveriges beste filmer. __________________________________________________________ Danmark Festen Regi: Thomas Vinterberg Dansk Drama fra 1998 Dette er virkelig en perle av en film, overrasket stort når jeg så den for første gang. Hadde ikke lest noe om den, så historien kom sjokkerende på. Noe som denne filmen er god på, å sjokkere. Den realistiske filmingen får man til å føle at man ser på en dokumentar, noe som funket svært godt. Anbefales veldig, ihvertfall om du ikke vet noe om den ifra før. __________________________________________________________ Ungarn Taxidermia Regi: György Pálfi Ungarnsk(?) Drama-komedie fra 2006 Vanskelig å si hva jeg synes om denne filmen. Handler vel meste om en familie vi følger med i flere generasjoner. Hvor vi ser dems forskjellige uvaner, fetisjer og lignende syke ting. Noen scener er veldig godt utført, mens andre ting er direkte kvalmt. God film rett og slett. __________________________________________________________ Russland Stalker Regi: Andrei Tarkovsky Russisk Drama fra 1979 Helt fantastisk film dette her. Kunst blir ikke bedre på film enn dette her. Musikken setter en stemning hvor man blir plassert i ett trollbindene tilstand. Tiden går ikke når man ser denne filmen, den stopper helt opp, og før man vet ord av det så er filmen ferdig og man må tilbake til den kjedelige realiteten. __________________________________________________________ Tyrkia Üç maymun Regi: Nuri Bilge Ceylan Tyskisk Drama fra 2008 Filmer blir sjelden roligere enn dette her. Men er akuratt det som gjør denne filmen så god og avslappende. Det visuelle er ett fryd for øyet, cinematografien fanger opp fantastiske bilder. Man blir servert en deprimerende og avlappende film, som bør nytes av alle personer som har sans for god film. __________________________________________________________ Andre land med gode filmer: Amerika: Magnolia Taiwan: Dong Korea: Bin-jip Italia: Blowup Frankrike: Irréversible Japan: Sen to Chihiro no kamikakushi Endret 3. mars 2009 av BadSmile Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Beste fra de nordiske landene: Norge: Reprise Sverige: Fanny & Alexander Danmark: Dancer In The Dark Finnland: Piken fra fyrstikkfabrikken Island: Heima Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Pixarfilmene: 1. Ratatouille 2. WALL-E 3. Toy Story 4. The Incredibles 5. Finding Nemo 6. Cars 7. Monsters Inc. TS2 og A Bug's Life har jeg ikke sett. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 1. Ratatouille Hva er det egentlig som er det store med Ratatouille? Ok, den er vellaget, men dette gjør den også svært så sjarmløs og standard. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Forsto jeg deg riktig? Vellaget = sjarmløs og standard? Endret 4. mars 2009 av Speik Lenke til kommentar
Badering Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Er vel ikke helt det Otth sier heller, men når filmen kun er vellaget, en såkalt flinkissfilm uten særlig x-faktor, så blir det som regel ganske sjarmløst. Edit: SCARLETT \m/ Endret 4. mars 2009 av Badering Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Ser ikke helt sammenhengen der gitt. Den er vellaget og pga dette så blir den sjarmløs og standard? Det blir noe annet hvis du sier at den er vellaget men sjarmløs og standard. For min del er Ratatouille Pixars perfeksjon av drama og komedie. Karakterer som man elsker, herlige stemmer, morsom, sjarmerende og for min del det mest rørende gjengen i Pixar har klart å skape så langt. Endret 4. mars 2009 av tjalla Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 Ser ikke helt sammenhengen der gitt. Den er vellaget og pga av dette så blir den sjarmløs og standard? For min del er Ratatouille Pixars perfeksjon av drama og komedie. Karakterer som man elsker, herlige stemmer, morsom, sjarmerende og for min del det mest rørende gjengen i Pixar har klart å skape så langt. Karakterene, og historien, er så klisje som man får de. Historien er en helt standard underdogs/særinger/utskudd/kløner, sammen er vi sterke for å imponere dama-historie. Kjedelig. Flinkisfilmer, mao. svært vellagede filmer, er sjarmløse siden de ikke bringer noe nytt på bordet. Det handler ikke om kreativitet, innovasjon eller nytenkning, men å prefeksjonere et konsept. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå