Gå til innhold

Listefeber - Tråden for oss som elsker lister

Awesome X

Anbefalte innlegg

Begynte på Band of Brothers, men fant fort ut at det ikke var serien for meg. Har nok sammenheng med at jeg ikke er spesielt interessert i det amerikanske perspektivet på krigen.

Ett serietips: Mad Men, i tillegg til nevnte godbiter som The Wire, Six Feet Under og The Sopranos. Synd at HBOs æra som seriemester ser ut til å være over.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du vil bli touched

Er det en indikasjon på at den er oversentimental? :p

Nei, faktisk ikke, jeg synes ikke det. Men ser at mange synes, og kan vel til en grad skjønne hvorfor, meen.. nei :p

Jeg blir helt rørt når man ser intervju med de gamlisene først og deretter se de bli spilt i serien etterpå. *_*

Lenke til kommentar

Ikke hør på sytepavene og se BoB umiddelbart. Jeg husker den ihvertfall som et meget vellagd og engasjerende krigsepos.

Sånn, nå vil jeg ha et serietips før mod sletter innleggene for off-topic. Hva ser man på når 24 kun kommer en gang i uka og jeg har fem episoder igjen av tidenes tv-serie The Wire?

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar
Sånn, nå vil jeg ha et serietips før mod sletter innleggene for off-topic. Hva ser man på når 24 kun kommer en gang i uka og jeg har fem episoder igjen av tidenes tv-serie The Wire?

Regner med du har sett Sopranos? Hvis ikke falt jeg for Six Feet Under. Oz ser jeg på nå, men det er fordi jeg liker negere, kriminalitet og fengsler generelt.

Lenke til kommentar
Ikke hør på sytepavene og se BoB umiddelbart. Jeg husker den ihvertfall som et meget vellagd og engasjerende krigsepos.

Det er alltid digg å avkoble med Planet Earth ;)

Lenke til kommentar

Seriar eg vil tilrå DoctorBacon:

1) Firefly

2) Battlestar Galactica (den nye)

3) Generation Kill

4) Riget

5) Jericho

Nokså tilfeldig valde.

Lenke til kommentar
Jeg så 8 episoder før jeg ga opp, og derfor har jeg ikke gitt den karakter. Jeg skal ikke påstå noe uten kilder, men jeg må jo mistenke at det er flere som meg som ikke gir karakter på filmer/serier de ikke har sett ferdig.

Sikkert mange som gjør det. Jeg gjør det aldri. Det er som å se halve filmen, også gi karakter. Jeg ser hele serien (eventuelt så mange sesonger som det er laget) før jeg gir den en karakter. Kanskje derfor jeg bare har Band of Brothers og Dekalog i vote historyen min. Forvørig falt jeg ut av Lost i sesong 2. Gadd ikke lenger når jeg leste at de skulle lage 7 sesonger eller noe sånn. Orker ikke følge med til jeg er nærmere 20. Kan heller ta et maraton en dag (uke).

Lenke til kommentar
Regner med du har sett Sopranos? Hvis ikke falt jeg for Six Feet Under. Oz ser jeg på nå, men det er fordi jeg liker negere, kriminalitet og fengsler generelt.

Oz og Sopranos har jeg opp gjennom årene kun sett noen episoder av her og der. Jævla idiotisk egentlig, fordi jeg skulle gjerne tatt et maraton med disse med blanke ark. Jeg klarte blant annet å se siste scene av hele Sopranos. Bra jobba igrunn, lite fristende å begynne på noe man veit hvordan ender.

Nei, skal nok satse på Six Feet Under eller Twin Peaks fremover. Ah, det er en jævlig tanke at jeg kun har igjen seks timer av The Wire. Jeg er glad i film, men en fantastisk TV-serie er det lite som slår.

Lenke til kommentar
Da må du seriøst revurdere hvilke serier du ser. Sopranos, The Wire, Oz, Six Feet Under er alle serier jeg glatt kan se 4-5 episoder på rad av. Husker jeg så O.C et par somre tilbake også(ble faktisk hekta), og på den ene discen hadde de kutta ut introen. Hva faen, liksom. Introen må være med.

Edit: Teh internetz klikka. Svar til Bergman lenger oppi her. Intro til tv-serier er et must.

Tror jeg så alle 6 sesongene av OZ på 2 uker! Har sett de første sesongene flere ganger. Det er absolutt en serie du blir hekta på, angåene introen til Oz er den boring og irriterende, men det er bare å ta en skip på fjernkontrollen!

Lenke til kommentar

Å ha sett slutten må ha vært en depressiv opplevelse, føler med deg. Den står som et fantastisk punktum på en ekstremt fantastisk serie. Oz er et par hakk bak, men verdt å få med seg.^^ Six Feet Under fenga meg veldig, sikkert fordi jeg hadde lave forventinger mtp hva den handler om.

Venter bare på at det kommer en moderator-snik og fucker opp tråden snart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...