CypheroN Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Eneste kjipe introen jeg kan komme på er Band Of Brothers. What? Den er touching og kongebra. Musikken eier. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Den er jo så jævla lang og oversentimental. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Man trenger ikke et helt minutt med intro hver time av miniserien. edit: Jeg støtter for øvrig Bob i hans anmeldelse av BoB. Veldig trasig serie, har til gode å forstå hva som er så bra med den. Endret 1. mars 2009 av Dorian Gray Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Band Of Brothers treffer meg virkelig ikke. Det er så oversentimentalt, + at jeg føler ikke at den er særlig spennende eller engasjerende. Edit: På HBO-seriene(ikke BoB) føler jeg at introen er på sin plass, selv om man ser 4 ep. på rad. Det er en del av opplevelsen. Særlig Sopranos og Wire-introene. Endret 1. mars 2009 av Bob_3 Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Band of Brothers er imo en av de beste seriene som er laget. Beskriver 2. verdenskrig på en utrolig bra måte! Nå skal det også sies at jeg er skikkelig interessert i 2. verdenskrig så jeg liker nesten alt som blir laget om det. Når det gjelder introer så er Lost i en særklasse. Mystisk og kort. Ikke noe mer dilldall. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Er BoB litt samme greia som Saving Private Ryan? Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Vil si det er samme greia ja. Dog utvikler du et mye mer forhold til folkene i BoB enn i Saving Private Ryan. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Jeg opplevde BoB som mye kjedeligere, tregere og karakterbasert uten at jeg satt særlig pris på karakterene. Jeg er ikke så interessert i temaet eller hvordan det presenteres, og da fremstår serien som veldig treg og "se hvor sakte tiden beveger seg for de involverte". Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Blir litt for mye av den samme greia for min del. Sitter og slekern, får beskjed om at de ikke får perm fordi de må ut i strid igjen. Sniker seg rundt, skyter litt, en av de 'viktige' karakterene blir skutt etc. Skal sies at jeg bare har sett de 5 første, orka ikke mer. Hoppa over til Oz, negere i fengsel er mer min greie^^ Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Nå er jo også BoB mye lengre enn SPR så det vil nok føles slik i det lengre løp. Men for min del er dette bare fint. De klarer å holde en balanse mellom karakterskildring og litt action. EDIT: @ Bob_3: Nå blir dette litt feil synes jeg. Har slettes ikke dette intrykket fra serien. Ingen av slagene eller oppdragene er like, og det blir hele tiden spennende å se hvordan de takler de ulike situasjonene. Selvsagt er det en del ganger de sitter å slackern, men hva ellers skal man gjøre når man ikke er i kamp? Kan hende de kunne ha kuttet ned på et par, men etter min mening er det helt perfekt slik det er. Endret 1. mars 2009 av Movieheart Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Bottom line: BoB anbefales til de som har stor interesse av temaet. De andre holder seg unna. I motsetning til Sopranos(som ikke krever interesse for mafia), Wire(som ikke krever interesse for kriminalsaker), Six Feet Under(som ikke krever interesse for homofile begravelsesagenter). Lenke til kommentar
athorb Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Bare tenkte siden Spielberg har en finger med i spillet på begge, at de sannsynligvis hadde noe felles. Men har nå fått inntrykket av at det er litt oversentimentale og småsuppete saker, både av positiv og negativ omtale, så jeg tror ikke den blir prioritert for min del. Men det er jo veldig sannsynlig at den blir sett med tiden. Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Min favorittepisode av BoB er den som fokuserer på sanitetsmannen i troppen, kanskje fordi eg var sanitetssoldat sjølv. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Er BoB litt samme greia som Saving Private Ryan? Mhm, bare hundre ganger bedre. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Er BoB litt samme greia som Saving Private Ryan? Mhm, bare hundre ganger bedre. Men hvordan? (Jeg vil gjerne overtales, trenger en serie når jeg blir ferdig med Twin Peaks) Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Jeg tenker mer i retning av 100 ganger lenger. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Er BoB litt samme greia som Saving Private Ryan? Mhm, bare hundre ganger bedre. Men hvordan? (Jeg vil gjerne overtales, trenger en serie når jeg blir ferdig med Twin Peaks) Hvis du vil bli touched av krigshistorier som våre besteforeldre gjorde, så må du se det. Da driter man i at det er 10 minus når du venter på bussen i morra tidlig. Det er heller ingen dårlige skuespillprestajoner, serien er aldri kjedelig. Jeg tenker mer i retning av 100 ganger lenger. Heldigvis. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Hvis du vil bli touched Er det en indikasjon på at den er oversentimental? Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Kan kanskje bli det litt til tider, men ikke noe som hemmer serien. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Hvis du vil bli touched av krigshistorier som våre besteforeldre gjorde, så må du se det. Da driter man i at det er 10 minus når du venter på bussen i morra tidlig. Det er heller ingen dårlige skuespillprestajoner, serien er aldri kjedelig. Jeg tviler på at kynisk Athorb vil slutte å klage på at det er kaldt ute, selv om forfedrene våre hadde det kjipt. Og at serien aldri er kjedelig er å ta litt i, for den har utvilsomt en del øyeblikk som gjør at man kaster et blikk på klokka. Heldigvis. Uenig. 10 timer med den samme regla over og over kan bli litt mye. Når det er sagt, er det en velprodusert serie, og den har utvilsomt en del kvaliteter. Det blir bare litt vel ensformig og langtekkelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå