tjalla Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) Det var hipp som happ hvem jeg plasserte først av de to. Middelmådighet har de iallefall til felles. Av det jeg har sett av han, så er det kun de tre første (på lista mi) som jeg mener er skikkelig bra. Resten er helt ok eller dårligere. Endret 22. februar 2009 av tjalla Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Oliver Stone er utgått på dato. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Det var hipp som happ hvem jeg plasserte først av de to. Middelmådighet har de iallefall til felles. Av det jeg har sett av, har han tre knallfilmer og resten er... greit. W. er nokså god. Du gir Fourth of July en 6/10, men kaller den middelmådig? Har alltid syns at 6/10 er en nokså god karakter, filmer som er greie, men som ikke lider av de negative assosiasjonene som "middelmådig" gir (dvs <5/10). Vi får vel enes om å være uenige (dvs at du tar feil og jeg har rett, er det ikke sånn det funker? ) Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) Det var hipp som happ hvem jeg plasserte først av de to. Middelmådighet har de iallefall til felles. Av det jeg har sett av, har han tre knallfilmer og resten er... greit. W. er nokså god. Du gir Fourth of July en 6/10, men kaller den middelmådig? Har alltid syns at 6/10 er en nokså god karakter, filmer som er greie, men som ikke lider av de negative assosiasjonene som "middelmådig" gir (dvs <5/10). Vi får vel enes om å være uenige (dvs at du tar feil og jeg har rett, er det ikke sånn det funker? ) Så lenge jeg føler at jeg har vunnet så lar vi det ligge. 6/10 = en helt grei terningkast fire. Endret 22. februar 2009 av tjalla Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) Nixon er Stones' beste film, mener nå jeg. Wall Street er også god, men svekkes av den overmoraliserende slutten. Endret 22. februar 2009 av Computerwelt Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Wall Street er en av favorittene mine, men jeg liker filmer om penger. Glengarry Glen Ross, Boiler Room, American Psycho - alt som handler om penger gjør meg glad. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) Oscar om noen timer jo... Disse tror jeg vinner: 1. Slumdog 2. Milk 3. Benny Butts 4. The Reader 5. Frost/Nixon Disse håper jeg vinner: 1. Frost/Nixon 2. Milk 3. Slumdog 4. The Reader 5. Benny Butts Disse burde vunnet: 1. The Dark Knight 2. The Wrestler 3. Frost/Nixon 4. Milk 5. In Bruges Endret 22. februar 2009 av DoktorBacon Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) Glengarry Glen Ross... hysterisk kjedelig film samt en over-the-top (i negativ forstand) Pacino. Rett og merkelig at den har fått så stor annerkjennelse. Endret 22. februar 2009 av tjalla Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Kjedelig kan jeg forstå at du synes den er, personlig er temaet interessant for meg, dialogen er i verdensklasse og den har en ensemble uten like. Spesielt Alec Baldwin spiller tidenes rolle, spesielt Always Be Closing-scenen som er å finne på YouTube. Hvis vi snakker film hvor dialog og skuespill er det viktigste så kommer jeg ikke på mange filmer som er bedre. Kanskje 12 Angry Men, men den er selvfølgelig litt mer sukkersøt. Lenke til kommentar
Spetz Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Topp 5 for øyeblikket 1. Fight Club 2. Trainspotting 3. Memento 4. Pulp Ficion 5. Donnie Darko Litt kjedelig liste, kanskje. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) Det var ikke akkurat noen spennende og ukjente filmer, men det er jo også en grunn til at de er så kjente. Edit: Forøvrig. Førstepost sier: Generelle lister over deres favorittfilmer må minimum være på 50 punkter. Disse listene skal listes opp i motsatt kronologi (sisteplassen først, og førsteplassen sist). Generelle favorittfilmlister som er kortere enn 50 punkter legges i denne tråden. Endret 24. februar 2009 av Olum Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Top 500-listen ligger på listsofbests.com, for de som ikke gidder å betale IMDb for noe de kan få gratis. ^^ cun: Jeg tror jeg har møtt veggen når det gjelder 250-listen. Jeg mangler 12 av de første 100, og de filmene jeg har igjen har en gjennomsnittslengde på godt over 150 minutter. Begynner en film med "Once upon a time in" så vet jeg at jeg aldri kommer til å bli ferdig med filmen. ^^ Kjenner jeg din default-innstilling rett (noe jeg sikkert ikke gjør) så tror jeg du kommer til å slite med endel av filmene. Virker ikke helt som din kopp med pils. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Det stemmer nok, men jeg jobber med saken. Jeg merker at jeg liker ca hver femte film jeg ser for tiden, men jeg fortsetter likevel i samme tempo. Neste ute er Eyes Without a Face, The Kid (1921) og Quantum of Solace. Hvis jeg ikke liker noen av dem så slutter jeg å se på film. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Top 5 Avsluttinger Die Hard(let it snow let it snow) HEAT Braveheart A Clockwork Orange The last Boyscout Faktisk to rene action filmer på den lista, og med avslutting mener jeg da gjene siste minuttet før ruletleksten(pluss rulleteksten) og ikke de siste 5, 10 eller 15 minuttene I Clockwork Orange er det foreksempel bare McDowells karakter som sier "oh I was cured allright" pluss singing in the rain under rulleteksten I HEAT er det Bob som sier til Al at han ikke ville gå i fengsel igjen, også musikken som sakte vokser, og tilslutt fade to black. You get the point Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Clockwork-slutten likte jeg også. Fikk en spesiell følelse da Forsto jeg det rett så funket ikke kureringa at all? Det var slik jeg forsto det, har ikke lest noen teorier i ettertid. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Clockwork-slutten likte jeg også. Fikk en spesiell følelse da Forsto jeg det rett så funket ikke kureringa at all? Det var slik jeg forsto det, har ikke lest noen teorier i ettertid. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Det var slik jeg forsto det, og det var derfor jeg liker avsluttingen, bare måten han sier det og den latterlig lykklige singing in the rain over rulleteksten Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Det hele kan sies i ett ord: Tragedie. Det er intet håp for Alex. Goood ending. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Synes slutten på Heat ødelegger hele filmen. Kanskje musikken er god, men følte a de ikke passet inn i filmen. Samme gjelder Collateral, slutten ødela hele filmen. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Syns slutten sto helt i stil med filmen, med andre ord, nesten perfekt. Er enig i at Collateral tapte seg siste fjeredel av filmen. Melodien i slutten av HEAT er Mobys God moving over the face of the water, og er hans beste verk og han har mange fine melodier Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Tror jeg må se Heat igjen, begynner å bli en stund siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå