Cuneax Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Hva skjedde med deg, egentlig? Når ble du så kjedelig? Det var vel en eller annen dag. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Mest oppskrytte filma ever:Fargo Svært enig! En av mine største skuffelser på filmfronten. Magnus: Kunne ikke vært mer enig i å sette SPR på toppen. Effektmessig er en den knall, men syns den er klein ellers. Syns heller ikke Hanks passet særlig inn i rollen. Batman Begins hører også hjemme på en slik liste. Endret 21. februar 2009 av Infenso Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Det eneste jeg ikke har lyst til å sette meg ned med er Kurosawa. Men der skal jeg faktisk bite i det sure eplet, og få konsumert Seven Samurais i løpet av ferien. Rettelse: Kurosawas filmer konsumeres ikke, man nyter de fra første til siste bilderamme! I tillegg er jo Kurosawa action i forhold til mye annen japansk film fra samme tidsperiode (i alle fall tidlig), så dette er litt vanskelig å forstå. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Jeg stiller meg fortsatt skeptisk til 200 minutter med japser som sverdfekter. Men for all del, den skal konsumeres i nær framtid. Lenke til kommentar
Lime Canes Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Topp fem regissører1. David Lynch 2. Stanley Kubrick 3. Joel Coen 4. Christopher Nolan 5. Quentin Tarantino Topp fem mest oppskrytte filmer 1. Saving Private Ryan 2. The Dark Knight 3. Schindler's List 4. Gudfaren-trilogien 5. Batman Begins Topp fem Coen-filmer 1. Barton Fink 2. Fargo 3. Miller's Crossing 4. No Country For Old Men 5. The Big Lebowski Topp fem regissører: 4. Christopher Nolan Topp fem oppskrytte filmer: Batman begins, Dark Knight Merkelig oppsett Nei, det er ikke så merkelig. Nolan har gitt oss to helt strålende filmer i Memento og The Prestige. The Dark Knight er heller, rent isolert sett, ingen svak film, men heller jævlig oppskrytt. Batman Begins, derimot, er bare juggel. Saving Private Ryan er noe av det teiteste jeg har sett noen sinne, med et forferdelig dårlig plott, og ikke minst, som en nevner her, med en tydlig mistilpasset Tom Hanks i hovedrollen. Steven Spielberg er generelt en mann jeg har hatt lite til overs for etter at jeg passerte fjorten år. En rekke hjernedøde og uinteressante filmer uten et snev av nerveprikking og mottagelighet for kontemplasjon i timene etter er ikke helt min greie. Schindler's List er også en av disse filmene jeg aldri så sjarmen med, da den i grove trekk virket som en tre timer lang odyssé i jødetortur, som jeg jo stort sett visste alt om fra før av. Så kan man si hva man vil om at Schindler var en helt, men hovedbudskapet virket, for meg, temmelig åpenbart som noe helt annet. Topp fem filmer 1. Mulholland Drive 2. 2001: A Space Odyssey 3. Blue Velvet 4. A Clockwork Orange 5. Dr Strangelove or: How I stopped Worrying and Love the Bomb Endret 21. februar 2009 av Magnusjs Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Jeg stiller meg fortsatt skeptisk til 200 minutter med japser som sverdfekter. Men for all del, den skal konsumeres i nær framtid. Det virker ikke akkurat som du vil like det heller.. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Jeg har ikke noe behov for å like den, samtidig som jeg ikke har noe behov for å mislike den. Det kan jo hende det faller i smak, da er jeg glad for å kunne ta del i diskusjonen om hvilken mesterregissør Kurosawa er. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Mhm. Gå til den med et åpent sinn, og ikke med "damn those 200 minutes " Lenke til kommentar
fluffy_1 Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Han har laget andre filmer også. Men ja, sskjønner deg. Fullstendig klar over det Synst bare det blir litt rart med favoritt regissører på samme liste som man har oppskrytte filmer. Men men skal ikke syte mer.. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Top 10: 80-tallet 1: The Shining (1980) 2: Once Upon A Time In America (1984) 3: Platoon (1986) 4: Blue Velvet (1986) 5: Back To The Future (1985) 6: The Breakfast Club (1985) 7: Indiana Jones and The Last Crusade (1989) 8: Full Metal Jacket (1987) 9: Back To The Future: Part II (1989) 10: Mississippi Burning (1988) Boblere: Amadeus, Gremlins, Die Hard, The Man Who Planted Trees, Raiders of the Lost Ark. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) Fin liste, CypheroN. Min 80-tallsliste ville blitt seende omtrent slik ut: 1. The Shining 2. Once Upon a Time in America 3. Blue Velvet 4. The Elephant Man 5. Brazil 6. Stand By Me 7. Videodrome 8. Evil Dead II 9. The Last Crusade 10. Tonari no Totoro Boblere: Full Metal Jacket, Platoon, The Empire Strikes Back og Back to the Future, Raging Bull etc.. Endret 22. februar 2009 av Infenso Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Den foreløpige fasiten i nogenlunde tilfeldig rekkefølge til de beste filmene fra 80-tallet: Idi i smotri (1985) Aliens (1986) Den enfaldige mördaren (1982) The Living Daylights (1987) Talvisota (1989) Indiana Jones and the Last Crusade Raiders of the Lost Ark (1981) Die Hard (1988) Born on the Fourth of July (1989) The Thing (1982) Hotaru no haka (1988) For Your Eyes Only (1981) Alle har 9 eller 10 hos meg på IMDb. Filmer med 10/10, dvs filmatisk kanon, er oppført i rødt. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) Idi i smotri er fantastisk samt Talvisota. Må få kjøpt den på dvd snart. Ellers syns jeg Born on the Fourth July var skremmende middelmådig. 6/10 muligens. Uortodokst å inkludere Bond-filmer. Endret 22. februar 2009 av tjalla Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Skandaløst! Den opprivende scenen med Tom Cruise hjemme hos familien på natta sikrer filmen en solid posisjon i seg selv. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) Min 80's liste: 1. Blade Runner 2. Der Himmel über Berlin 3. Fanny och Alexander 4. Idi i smotri 5. The Empire Strikes Back 6. Stand By Me 7. Paris, Texas 8. Die Hard 9. Breakfast Club 10. Do The Right Thing Nei, Born on the Fourth of July er opprivende middelmådig. Veldig TvNorgefilm på alle måter. Endret 22. februar 2009 av tjalla Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Topp 10 - 80's 1. Heavy Metal 2. Cannibal Holocaust 3. Hellraiser 4. The Burning 5. The Shining 6. Sleepaway Camp 7. Killer Klowns From Outer Space 8. The Toxic Avenger 9. Tenebre 10. Phenomea Et flott tiår for oss skrekkfilm-entusiaster. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Nei, Born on the Fourth of July er opprivende middelmådig. Veldig TvNorgefilm på alle måter. Her tar De meget feil, meget unge mann. Det er tross alt snakk om Oliver Stones beste film her, et sant mesterverk. Karakterutviklingen til Ron Kovic er glimrende illustrert av Stone, og ikke minst fantastisk fremført av Tom Cruise. I tillegg er det ingenting som slår det som skjer mot slutten: Epic wheel chair battle! Ahoy! Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) Det smaker veldig satire gjennom hele det siste innlegget ditt. Oliver Stone (som jeg egentlig ikke har sett mye av) 01. JFK 02. Platoon 03. Natural Born Killers 04. The Doors 05. W. 06. Born on The Fourth of July 07. World Trade Center Endret 22. februar 2009 av tjalla Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Det smaker veldig satire gjennom hele det siste innlegget ditt. Men det er ikke det, alt jeg nevnte er noe jeg står for. At du setter W. foran Born on the Fourth of July, derimot, smaker satire. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Men det er ikke det, alt jeg nevnte er noe jeg står for. At du setter W. foran Born on the Fourth of July, derimot, smaker satire. Ja, stusset litt på den selv. Ellers er jeg ganske enig med Tjalla i at Stone har tre filmer som er bedre enn "Born on the Fourth of July". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå