Badering Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Jeg tror faktisk jeg liker den listen mye bedre en topp 250. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Ellers sliter jeg med å sette på italiensk film. Det er noe med den italienske filmindustrien, det virker som de ikke vil underholde seeren. Det er mange forskjellige filmer fra Italia, så en slik generalisering hører ingensteds hjemme, syns jeg. Generalisering er morsomt, men verken særlig nøyaktig eller nyttig (for meg, i alle fall). Noen italienere lagde komedier, andre melodramaer, andre lagde politisk ladde filmer, andre der igjen samfunnskommentarer, så historiske filmer osv. Ingenting er enkelt. Men det er vel ikke så gøy å lese. Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Kan noen sette opp en liste med ti filmer over must-see-filmer fra min IMDb 250? Skal i nærmeste fremtid se Once Upon a Time in America, Silence of the Lambs og Requiem for a Dream, gleder meg stort til de tre. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Alle de tre er must-sees. Ti (random) filmer som er must-sees fra twofifty: 12 angry men Fight Club Apocalypse Now! Citizen Kane Taxi Driver M The Shining Sen to Chihiro no kamikakushi 2001: A Space Odyssey There Will Be Blood Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Tenkte hovedsakelig på de jeg ikke hadde sett, men listen din er fin for det. Har sett alle de unntatt 12 Angry Men, Taxi Driver og M. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Chinatown The Silence of the Lambs The Big Lebowski Léon Casablanca Blade Runner Unforgiven Oldboy Terminator 2: Judgment Day Gladiator Mye andre godbiter du kan se frem til, men du ville ha 10:) Endret 21. februar 2009 av HenHau Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Tenkte hovedsakelig på de jeg ikke hadde sett, men listen din er fin for det. Har sett alle de unntatt 12 Angry Men, Taxi Driver og M. Ja uff, litt seint nå .. Jeg er litt for lat til å gå inn og endre der og 12 Angry Men er mest must-see av de tre, men det regner jeg med du har fått med deg allerede her på forumet. En film som fortjener all skryt den kan få. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Taxi Driver havner øverst på listen over mest oppskrytte filmer. Den er langt fra Scorseses beste. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Den er Scorsese's beste. Raging Bull derimot... Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Jeg klarer ikke rangere Scorsese helt.. Taxi Driver kan ikke sammenlignes med f.eks Goodfellas, som jeg heller ikke vet om jeg liker bedre enn The Departed. Alle er bra. Endret 21. februar 2009 av CypheroN Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Taxi Driver er hans beste film og på ingen måte oppskrytt. Enig at Raging Bull ikke er det beste Scorsese har laget. Lenke til kommentar
Lime Canes Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Topp fem regissører 1. David Lynch 2. Stanley Kubrick 3. Joel Coen 4. Christopher Nolan 5. Quentin Tarantino Topp fem mest oppskrytte filmer 1. Saving Private Ryan 2. The Dark Knight 3. Schindler's List 4. Gudfaren-trilogien 5. Batman Begins Topp fem Coen-filmer 1. Barton Fink 2. Fargo 3. Miller's Crossing 4. No Country For Old Men 5. The Big Lebowski Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Mest oppskrytte filma ever: The Sting Finding Nemo Fargo Smultronstället Leon Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Finding Nemo faktisk.. Er ikke den ganske grei den a? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Ellers sliter jeg med å sette på italiensk film. Det er noe med den italienske filmindustrien, det virker som de ikke vil underholde seeren. Det er mange forskjellige filmer fra Italia, så en slik generalisering hører ingensteds hjemme, syns jeg. Generalisering er morsomt, men verken særlig nøyaktig eller nyttig (for meg, i alle fall). Hva skjedde med deg, egentlig? Når ble du så kjedelig? Lenke til kommentar
Montag Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Det eneste jeg ikke har lyst til å sette meg ned med er Kurosawa. Men der skal jeg faktisk bite i det sure eplet, og få konsumert Seven Samurais i løpet av ferien. Rettelse: Kurosawas filmer konsumeres ikke, man nyter de fra første til siste bilderamme! Lenke til kommentar
Montag Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Ellers sliter jeg med å sette på italiensk film. Det er noe med den italienske filmindustrien, det virker som de ikke vil underholde seeren. Hehe, jeg skulle likt å vite hvilke filmer du baserer det synet på, har du noen eksempel? Hva definerer du som underholdning? Lenke til kommentar
fluffy_1 Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Topp fem regissører1. David Lynch 2. Stanley Kubrick 3. Joel Coen 4. Christopher Nolan 5. Quentin Tarantino Topp fem mest oppskrytte filmer 1. Saving Private Ryan 2. The Dark Knight 3. Schindler's List 4. Gudfaren-trilogien 5. Batman Begins Topp fem Coen-filmer 1. Barton Fink 2. Fargo 3. Miller's Crossing 4. No Country For Old Men 5. The Big Lebowski Topp fem regissører: 4. Christopher Nolan Topp fem oppskrytte filmer: Batman begins, Dark Knight Merkelig oppsett Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Han har laget andre filmer også. Men ja, sskjønner deg. Endret 21. februar 2009 av CypheroN Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Er faktisk enig i alt Magnusjs har i lista, hadde kanskje flyttet litt på rekkefølgen på coen filmene, men ellers helt enig i det andre. (Chris Nolan hadde dog ikke vært på toppliste) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå