Gå til innhold

Listefeber - Tråden for oss som elsker lister

Awesome X

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden 2006 er i vinden her..

01. Pan's Labyrinth

02. United 93

03. The Prestige

04. Volver

05. The Departed

06. Babel

07. Children of Men

08. Marie Antoinette

09. Notes on a Scandal

10. A Prairie Home Companion

Ble vanskelig å velge gitt, men jeg tror jeg ville endt opp slik.. kanskje.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Topp 10 1999

Håper virkelig du ikke har sett Eyes Wide Shut, for den burde vært øverst.

Nei, har bare sett noen få klipp av den.

Men nå er det vel ingen av dem som SKAL være øverst;P

Topp 10 1999

Håper virkelig du ikke har sett Eyes Wide Shut, for den burde vært øverst.

Nei Magnolia burde vært øverste... Ellers helt grei liste.

Det er veldig gjevnt mellom de 4 øverste på lista. Magnolia må nok ha et gjensyn om ikke så lenge:)

Lenke til kommentar
Begynner å føle skammen over å ikke ha sett Babel. Marie Antoinette er heller ikke sett, venter til madammen har tid da hun elsker slike filmer.

Elsker kostymedramaer eller? Vil virkelig ikke si det er et kostymedrama i det hele tatt. Lost In Versailles med 80-talls new wave-musikk er vel en bedre beskrivelse.

Beste i 1999:

01. American Beauty

02. Eyes Wide Shut

03. Fight Club

04. Magnolia

05. Blair Witch Project

06. Boys Don't Cry

07. Man on The Moon

08. Office Space

09. All About My Mother

10. The Insider

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Topp 10 1999

For et filmår!

Det skal være sikkert og visst. Men er vanskelig å peke ut et "favorittår", for mine favorittfilmer er fordelt over mange forskjellige årstall.

Men hvorfor har plutselig alle valgt å lage lister over 2006?:p

Endret av Levaiathan
Lenke til kommentar
Topp 10 1999

For et filmår!

Det skal være sikkert og visst. Men er vanskelig å peke ut et "favorittår", for mine favorittfilmer er fordelt over mange forskjellige årstall.

Mitt favoritt-år er 1968, da jeg har en film på 10'ern der (Vargtimmen) og to på en sterk 9.5 (Once upon a time in the West, 2001).

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar
Topp 10 1999

For et filmår!

Mitt favoritt-år er 1968, da jeg har en film på 10'ern der (Vargtimmen) og to på en sterk 9.5 (Once upon a time in the West, 2001).

Skal innrømme at jeg ikke er alt for gjerrig på 10-erne mine, men er ikke så alt for mange som har fått 10/10 heller. Men jeg gir bare hele karakterer siden det ikke er mulig å gi noe midt i mellom på IMDb, så det kan være vanskelig å bestemme seg innimellom.

Lenke til kommentar
Elsker kostymedramaer eller? Vil virkelig ikke si det er et kostymedrama i det hele tatt. Lost In Versailles med 80-talls new wave-musikk er vel en bedre beskrivelse.

Hun elsker alt av filmer/serier som tar for seg den historiske perioden der. Veldig historieinteressert menneske. Karakteren er jo veldig spennende også.

Lenke til kommentar
Hæ? Såvidt jeg vet er det vel bare jeg og BadSmile som liker den veldig godt? No hyping here now.

Enig i dette. Vargtimmen fikk vel nærmest to toppkarakterer på rappen for noen uker siden, men det gjør den ikke til en forumfavoritt. Selv har jeg filmen på en grei 7er. Helt klart den svakeste av de fem jeg har sett av Bergman

Lenke til kommentar

2007 var jo også et villt bra år. Et av de beste filmåra i min levetid. Fryktelig mange gode titler. Into The Wild har jeg ikke sett enda.

01. There Will Be Blood (en av tidenes beste)

02. Atonement

03. Juno

04. Ratatouille

05. The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford

06. No Country for Old Men

07. Gone Baby Gone

08. Before the Devil Knows You're Dead

09. Superbad

10. In the Valley of Elah

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Juno var overraskende høyt oppe. En fin film, men ble til tider litt for masete. Har den vel på en svak åtter selv.

Atonement, The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford og Into the Wild er enda usette. Føler jeg må få sett disse før jeg kan mekke sammen en skikkelig 2007-liste.

EDIT: Og selvsagt Le Scaphandre et le papillon som jeg også har stående usett i hylla.

Endret av Infenso
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...