Dorian Gray Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Ja, de er underholdende, men jeg kan ikke påstå at de er særlig morosome. Forstår den, synes ikke verken It Happened One Night eller Some Like It Hot var morsom i det hele tatt. Sånt er ikke godt å vite. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Nå synes jeg Apatow-komediene på mange måter er svært like screwball-komediene og disse pleier ikke skjeldent å toppe lister. Så utifra det kan jeg til dels skjønne det, men jeg klarer ikke se helt det store i Superbad og de andre Apatow-komediene. Ja, de er underholdende, men jeg kan ikke påstå at de er særlig morosome. Hvordan kan en komedie være underholdende men ikke morsom? En ren komedie beroliger seg i grunn bare på å få publikum til å le. Syns jeg ikke en komedie er morsom er den da vitterlig heller ikke underholdende eller bra. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 It Happened One Night og Some Like It Hot fant faktisk ikke jeg heller særlig morsom. Jeg liker mye av det andre inne sjangeren, men akkurat disse to falt av en eller annen grunn ikke helt i smak. Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 In Bruges er en komedie som ikke er morsom, men som på enkelte kan virke underholdende. Jeg likte den ikke. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 Hvordan kan en komedie være underholdende men ikke morsom? Jeg dømmer en films underholdningsverdi på bakgrunn av hvor stor grad den greier å holde på interessen min. Hvor morsom den er, er en funksjon av hvor mye jeg trekker på smilebåndet? Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Jeg dømmer en films underholdningsverdi på bakgrunn av hvor stor grad den greier å holde på interessen min. Hvor morsom den er, er en funksjon av hvor mye jeg trekker på smilebåndet? Men du har merket hvor mye mer underholdende en komedie blir hvis den får deg til å le. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) Hvordan kan en komedie være underholdende men ikke morsom? Jeg dømmer en films underholdningsverdi på bakgrunn av hvor stor grad den greier å holde på interessen min. Hvor morsom den er, er en funksjon av hvor mye jeg trekker på smilebåndet? Er helt enig i definisjonene dine. Jeg synes likevel det blir en motsetning på bakgrunn av sjangerens underholdningsfaktor, altså latter. Ler man ikke så mener jeg underholdningsfaktoren er i bånn. Du skal selvfølgelig få mene at hvis du ikke tok selvmord av kjedsomhet under filmen, så var den underholdende. Endret 17. februar 2009 av tjalla Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 In Bruges er en komedie som ikke er morsom, men som på enkelte kan virke underholdende. Jeg likte den ikke. Hva slags humor har du egentlig? In Bruges er først og fremst en komedie som er ment for å vere morsom. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Trodde det gjaldt de fleste komedier jeg, så feil kan man ta. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Topp ti 2006: Das Leben Der Andern The Fountain Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby Once Children of Men The Departed Blood Diamond Rocky Balboa The Prestige X-Men: The Last Stand Bunnlisten 2006: The Marine Poseidon Stormbreaker Miami Vice Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Ser ikke filmer laget før 2007. Liker ikke gamle filmer. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) Ser ikke filmer laget før 2007. Liker ikke gamle filmer. Da går du glipp av jævla mange gode filmer. For å ikke snakke om filmene ifra 1999. Har man slik holdning, så er man ingen filmelsker. Endret 17. februar 2009 av BadSmile Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Ser ikke filmer laget før 2007. Liker ikke gamle filmer. Da må jeg nesten ta en topp ti for 70-tallet. Men her mangler det sikkert mye, regner med det er mange filmer jeg ikke har stemt på på IMDb enda. Superman (1978) Star Wars (1977) One Flew Over the Cuckoo's Nest (1975) Monty Python and the Holy Grail (1975) Life of Brian (1979) Blazing Saddles (1974) Grease (1978) Jaws (1975) Sleuth (1972) Alien (1979) Close Encounters of the Third Kind (1977) Godfather, The (1972) Godfather: Part II, The (1974) Smokey and the Bandit (1977) Young Frankenstein (1974) Sting, The (1973) Rocky (1976) Escape from Alcatraz (1979) Dog Day Afternoon (1975) Deer Hunter, The (1978) Nostalgi gjør nok sitt for at filmer som Smokey and the Bandit og Grease danker ut Apocalypse Now, Patton, Dirty Harry, China, A Clockwork Orange og en haug med Pink Panther-filmer. Blir litt bingo over det hele, er jo en haug med knallfilmer fra det tiåret. Lenke til kommentar
blob saget Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) Topp 10 krigsfilmer: (krig, krigsdrama, "anti-krig" osv) #1 Saving Private Ryan #2 The Deer Hunter #3 No Man's Land #4 Full Metal Jacket #5 The Thin Red Line #6 Schindler's List #7 Taegukgi hwinalrimyeo/The Brotherhood of War #8 Idi i smotri #9 Der Untergang #10 Straight Into Darkness Endret 17. februar 2009 av Levaiathan Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Fin liste, savner Apocalypse Now dog. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Fin liste, savner Apocalypse Now dog. Den var på 20. plass men ble byttet ut. Det er så fryktelig lenge siden jeg har sett den at den nok taper litt på det. Husker ikke mye. Men tenkt å se den igjen i et krigsmarathon om ikke lenge Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Fin liste, savner Apocalypse Now dog. Den var på 20. plass men ble byttet ut. Det er så fryktelig lenge siden jeg har sett den at den nok taper litt på det. Husker ikke mye. Men tenkt å se den igjen i et krigsmarathon om ikke lenge Kommentaren var faktisk rettet til han som laget topp 10 krigsfilmer, men okey, savner den på din og.. Lenke til kommentar
blob saget Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) Fin liste, savner Apocalypse Now dog. Har sett den, men syntes den var kjedelig. Veldig godt laget teknisk sett, men så store deler av filmen ble kjedelig og dermed uinteressant, at det trakk ned flere hakk. EDIT: Da jeg skulle lage lista ble jeg veldig overrasket over hvor få krigsfilmer jeg egentlig har sett, og jeg ble usikker på om jeg skulle ta med krigsfilmer satt til eldre tider, slik som Braveheart o.l. Endret 17. februar 2009 av Levaiathan Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Ok. Forståelig, men synd. Jeg skjønner at den kan virke langtrukken for noen. For meg var det heerlig all the way. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Trodde det gjaldt de fleste komedier jeg Det er jo det jeg påpeker med en dårlig formulering... Topp 2006 1. The Fountain 2. The Prestige 3. Babel 4. El Laberinto del fauno 5. The Departed 6. Das Leben der Andreren 7. An Inconvenient Truth 8. Lucky Number Slevin 9. 300 10. Blood Diamond Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå