CCola Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Favorittskuespillere - Top 10 (nåtid). 1. Christian Bale 2. Jack Nicholson 3. Russel Crowe 4. Michael Caine 5. Clooney 6. DiCaprio 7. Brad Pitt 8. Morgan Freeman 9. Matt Damon 10. Sean Penn Huff, dette var utrolig vanskelig. Har sikkert glemt maaange, og dette var mest en plankeliste. Clooney, Pitt og DiCaprio er sikkert folk flest uenig i, men faktum (mitt faktum iallfall ) er at de spiller fantastisk i enkelte filmer. Cloone - Oceans, Pitt (Fight Club osv) og DiCaprio har flere filmer på samvittigheten (Blood Diamond, Catch Me IYC) Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Ingen som er uenig i Pitt vel? Han er både kjekk og flink. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) Alle de du nevner er knakandes skuespillere foruten Matt Damon... som jeg rett og slett ikke takler. Utrolig irriterende vesen. Ellers savner jeg Depp. Dyktig type selv om jeg savner å se han i en normal rolle. PoTC var et stooort feilgrep i mine øyne. Endret 14. februar 2009 av tjalla Lenke til kommentar
athorb Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Synes både Pitt og Damon hører hjemme, og Clooney kunne vel klart å sjarmere seg inn også. Eneste jeg egentlig er uenig i er Crowe og Freeman. Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Prøver meg på noe av det samme. Altså hvem mine fem favoritter just nu er. 1. Brad Pitt Jeg synes Pitt leverer sterkere enn de fleste i det fleste han medvirker i. For meg skiller han seg for tiden ut som den definitive favoritten, selv om dette helt klart kan endres med tiden. Babel er hans sterkeste prestasjon der han subtilt presenterer så sterke følelser at det er uungåelig at man beveges emosjonelt. I samspill med Cate Blanchett er han noe av det som holder et mesterstykke av Iñárritu og en av mine favorittfilmer. I Se7en, Fight Club og The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford er han også minneverdig. 2. Jack Nicholson Geni. Selve personifikasjonen av menneskets mørkere sider i en rekke filmer, og en upåklagelig god skuespiller. I One Flew Over the Cuckoo's Nest og The Shining er han det som utgjør forskjellen på hvorvidt filmen hadde vært god eller dårlig. Scenen med dildoen i The Departed og hva han presterer generelt i Scorseses vev av spenning, er også nevneverdig. Jeg liker ham også svært godt i flere andre filmer. Få leverer så ikoniske karakterer som Nicholson. Gleder meg til å se Chinatown. 3. Christian Bale Lee Van Cleef som vi alle husker fra Leones mesterlige spaghettiwestern har et blikk som sier mer enn tusen ord. Bale nærmer seg den statusen i mine øyne. Foruten å være et naturtro talent som har evne til å formidle følelser og rett og slett god stemning i filmer, er han en av de beste nåværende til å formidle nettopp det samme med blikket og sin tilstedeværelse. Patrick Bateman er et stilikon bare på grunn av Bale, og jeg kan ramse opp en rekke filmer som vil være ikke-komplette uten ham. 4. Al Pacino Ingen takler mafiarollen bedre enn Pacino. Etter å ha lest biografien om hans liv har jeg fått en enda større forståelse for en av vår tids største filmikoner. Måten han severer replikkene på er uten sidestykke, og hans prestasjoner i filmer som Gudfaren, Scarface og en av mine gangsterfavoritter Carlito's Way er rett og slett kunst. Pacino har en skjult autoritet som får meg til å nyte det meste av hans filmer. I rollen som Salvador Dalí om noen år vil vi få se om han klarer å godtgjøre at han ikke har levert på topp siden 1995. 5. Morgan Freeman Million Dollar Baby, The Shawshank Redemption, Se7en... ehm, og en drøss gode biroller. Gleder meg til The Human factor med denne karen som Mandela. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Depp hadde ikke fått plass på noen liste her i gården. Er dritt lei hele vesenet, egentlig. Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Depp hadde ikke fått plass på noen liste her i gården. Er dritt lei hele vesenet, egentlig. >D +1 Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 CCola: Enig med Leo jeg. The Departed og Catch me If you Can holder for meg til å sette han høyt. Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 CCola: Enig med Leo jeg. The Departed og Catch me If you Can holder for meg til å sette han høyt. Han er så oppskrytt i Catch me If you Can at det ikke er gøy. Mens i The Departed er han fantastisk. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Oppskrytt er teit. Han er dritflink i den. Hva er det han leverer som er så dårlig der? Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Oppskrytt er teit. Han er dritflink i den. Hva er det han leverer som er så dårlig der? Hva er det han leverer som er så bra? Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) CCola: Enig med Leo jeg. The Departed og Catch me If you Can holder for meg til å sette han høyt. For å ikke snakke om Revolutionairy Road... Kan se at mange er lei Depp. For mange er han nå blitt synonymt med PoTC. Klarer heldigvis å se over den flausen av en serie. Personlig syns jeg Morgan Freeman er en FRYKTELIG døll skuespiller. Samma pokkers rollen i alle filmene. Funker ikke til noe annet. En koslig bestefar er det han kan spille. Endret 14. februar 2009 av tjalla Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Oppskrytt er teit. Han er dritflink i den. Hva er det han leverer som er så dårlig der? Hva er det han leverer som er så bra? Jeg synes han sklir inn i rollen og jeg tvilte ikke et sekund på det han gjorde jeg. Han passet veldig som den gutten og det han gjør i filmen er veldig troverdig. CCola: Enig med Leo jeg. The Departed og Catch me If you Can holder for meg til å sette han høyt. For å ikke snakke om Revolutionairy Road... Ah, da må jeg se den. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Kan se at mange er lei Depp. For mange er han nå blitt synonymt med PoTC. Klarer heldigvis å se over den flausen av en serie. Personlig syns jeg Morgan Freeman er en FRYKTELIG døll skuespiller. Samma pokkers rollen i alle filmene. Funker ikke til noe annet. En koslig bestefar er det han kan spille. For meg er Depp synonymt med eksentriske karakterer. I altfor stor grad. For det første er jeg ikke noen stor fan av de ekstremt eksentriske personene han spiller, for det andre velger jeg å tro at det er ganske lett å bare spille freak hele tiden. Lenke til kommentar
SirUstinov Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Hva med Daniel Day-Lewis? Han måtte vel få plass på en topp 10 liste! Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Hva med Daniel Day-Lewis? Han måtte vel få plass på en topp 10 liste! Mange man glemmer gitt. TWBB var jo tross alt fjorårets beste film. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) For meg er Depp synonymt med eksentriske karakterer. I altfor stor grad. For det første er jeg ikke noen stor fan av de ekstremt eksentriske personene han spiller, for det andre velger jeg å tro at det er ganske lett å bare spille freak hele tiden. Bare freak? Depp leverer sterke og mer "seriøse" roller i filmer som Finding Neverland, Blow, Donnie Brasco, Dead Man, Fear and Loathing og Ed Wood. Johnny Depp er en allsidig skuespiller som de siste årene har ødelagt mye av sitt rykte med roller som Jack Sparrow og Willy Wonka. Men for all del, dette er også solide rolletolkninger. Jeg har egentlig til gode å se en dårlig rolletolkning fra hans side. Endret 14. februar 2009 av Infenso Lenke til kommentar
MforMats Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 For meg er Depp synonymt med eksentriske karakterer. I altfor stor grad. For det første er jeg ikke noen stor fan av de ekstremt eksentriske personene han spiller, for det andre velger jeg å tro at det er ganske lett å bare spille freak hele tiden. Bare freak? Depp leverer sterke og mer "seriøse" roller i filmer som Finding Neverland, Blow, Donnie Brasco, Dead Man og Ed Wood. Johnny Depp er en allsidig skuespiller som de siste årene har ødelagt mye av sitt rykte med roller som Jack Sparrow og Willy Wonka. hmm... sikker på den? Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Men siden jeg er en ingorant fucker, har jeg ikke sjekket ut de filmene, med unntak av Fear & Loathing. Etter å ha sett han i PoTC, Benny & Joon, Saksehånda, Willy Wonka, hørt stemmen hans i Corpse Bride, og at han garantert skal spille eksentrisk i Alice In Wonderland, gidder jeg ikke sjekke ut noen flere filmer med karen foreløpig. Jeg ser ærlig talt ikke hypen med karen. Skapte raggabalder på vorspiel forrige uke også, da jeg buste ut med at "Depp kan du få gratis av meg", mens alle jentene snakka om hvor nydelig og flink han er. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 hmm... sikker på den? Finding Neverland har jeg ikke sett på en god stund, så akkurat den er jeg nok ikke helt sikker på. Men jeg kan ikke huske at den rollen var freak på samme måte som Sparrow og Wonka ihvertfall. Bob: Gi i det minste Dead Man en fair sjanse. Du vil ikke angre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå