Gå til innhold

Listefeber - Tråden for oss som elsker lister

Awesome X

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

TOP 5 Shootouts i en Western(med shootouts mener jeg gjerne flere skudd og flere folk involvert, ikke den klassike duelen)

1.Open Range siste 15 minutter er ren herlighet

2. Unforgiven slutten i saloonen mellom Little bill og hans men mot Klint

3.Shootouten mellom Ed Harris, Viggo Mortensen, mot Lance Henriksen, Jeremy Irons og 2 andre, fy faen den er rask og brutal fra Appaloosa

4. Showdown at the O.K. Corral i Tombstone

5. Slutten på Magnifisent seven

Top 5 Shootouts i film kjenerelt

1. Heat(enough said)

2. Open Range(ja den dukker opp her også)

3. Siste 15 minutter i A better tomorrow 2

4. stady cam scenen i hard boild, med to minutter langt klip der dem går gjennom sykehuset og dreper folk

5. Die Hard 2, Når bruce kommer ut av ventilasjon røret og dreper de onde "malerne"

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar
Jeg syntes russisk rullett i amatørkortfilmer er full av suspens, så det skal ikke mye til for at jeg vil like de scenene. Men nå er hele filmen så jævla lang da, og frister ikke å se den bare pga. èn sekvens. Men vi får se!

Stødig poeng. Derren Browns russisk rullett-sekvens (som du finner i spoiler) er noe av det mest spennende jeg har sett. Vurder det til Post-it 2.

Lenke til kommentar
Jeg syntes russisk rullett i amatørkortfilmer er full av suspens, så det skal ikke mye til for at jeg vil like de scenene. Men nå er hele filmen så jævla lang da, og frister ikke å se den bare pga. èn sekvens. Men vi får se!

Da kan du heller se 13 Tzameti. En skikkelig nerverpirrende fransk film der hovedhistorien er russisk rullett. En liten godbit rett og slett.

Deer Hunter er også selfølgelig til å anbefale.

Lenke til kommentar
Ja, 13 er absolutt til å anbefale. Ble helt dratt inn i filmen. Nesten litt for spennende. Stiller meg litt kritisk til remaken da. Blir vel sikkert farge, samt platt dialog.

Og sluespillerne passer ikke inn i det hele tatt. Heldigvis samme regissør, så kan bli bra. Men tviler.

Lenke til kommentar
Stødig poeng. Derren Browns russisk rullett-sekvens (som du finner i spoiler) er noe av det mest spennende jeg har sett. Vurder det til Post-it 2.

Jævla intense saker. Jeg kaldsvetter hver gang jeg ser en runde rulett. Det er noe helt magisk med rullett, eller generelt spill som har livet som innsats.

Evt. rullettsekvenser blir alltid vurdert når man skal lage film ;)

Da kan du heller se 13 Tzameti. En skikkelig nerverpirrende fransk film der hovedhistorien er russisk rullett. En liten godbit rett og slett.

Deer Hunter er også selfølgelig til å anbefale.

Ser bra ut. Den er notert!

Endret av Badering
Lenke til kommentar

Det er en litt sær formulering. Alt er triks? Han er jo ærlig og sier at det ikke er magi, men mye av det han gjør av NLP og hypnose og cold-reading er ekte, i den forstand at han faktisk gjennomfører det. Den rullettsekvensen har jeg siden hørt var fake, uten at jeg har kilde på det, men brorparten av det han driver med av hypnose og andre triks er ekte.

Lenke til kommentar
Det er en litt sær formulering. Alt er triks? Han er jo ærlig og sier at det ikke er magi, men mye av det han gjør av NLP og hypnose og cold-reading er ekte, i den forstand at han faktisk gjennomfører det. Den rullettsekvensen har jeg siden hørt var fake, uten at jeg har kilde på det, men brorparten av det han driver med av hypnose og andre triks er ekte.

OK, så vi er ikkje samde om definisjonen av 'triks'. Eit sykkeltriks er jo ekte, er det ikkje?

Lenke til kommentar

Magi og religion er det samme for meg. Så lenge jeg ikke har vært utsatt for det selv, så tror jeg aldri i verden på det.

Lenke til kommentar

OK, så vi er ikkje samde om definisjonen av 'triks'. Eit sykkeltriks er jo ekte, er det ikkje?

Poenget mitt er at det er forskjell på mye av det Criss Angel gjør, hvor alle involvert er skuespillere, og det Derren Brown gjør som er triks. Criss Angel kan aldri feile, da alt er skuespill og filmet på forhånd. Derren Brown feiler ofte når han prøver å hypnotisere noen på stedet (noe som inkluderes i klippene) fordi ikke alle er mottakelige for sånt. Det var bare det jeg mente, at triks ikke nødvendigvis betyr svindel og lureri, men manipulering og hypnose og lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...