Angeleno Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Fetishen over The Prestige igjen, CCola? Nei, fin liste. Selve skuespillet i The Dark Knight fra Bales side er ikke verken hans eller filmens store styrke. Det er ingen hemmelighet at Ledger stjeler showet på den fronten også, og i mine øyne er Bale minst like god i American Psycho, der han leverer en av mine mest verdsatte rolletolkninger gjennom tidene. Godt at du tar med 3:10 to Yuma i samme slengen. Nolan og Bale for n'te gang i skjønn forening i en western som byr på utrolig god rendyrket underholdning. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Jepp, hadde egentlig lyst å plassere 3:10 enda lengre opp siden jeg syntes det er en fantastisk film, men den hamler ikke opp med storkanonene. Prestige er fantastisk ja. Hadde rewatch senest igår kveld, og jeg blir mer og mer imponert for hver gang. Helt fantastisk. Btw, jeg rangerte ikke etter skuespillet til Bale, egentlig bare etter hvor god filmene er. Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Russell Crowe er nesten bedre enn Bale i den. En liten glipp av meg over der jeg nevner at Nolan har regien på den, men det har han selvfølgelig ikke, det er Walk the Line-Mangold. Hvordan hadde listen din sett ut med en hovedvekt på skuespillet til Bale? Skal selv se Batman Begins snart, så da har jeg sett min femte film med Christian Bale. De fire andre er selvsagt 3:10, Dark Knight, American Psycho og The Prestige, der jeg holder hans prestasjon i American Psycho høyest etterfulgt av Dark Knight, 3:10 to Yuma og, overraskende nok, The Prestige sist. Gleder meg til å se The Machinist, har hørt at han er fabelaktig der. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Har dårlig tid nå, men jeg kan med sikkerhet si at The Machinist har scoret høyt der, grunnet han fantastiske "preperation" til filmen. Bale spiller også meget bra i TDK, men blir satt i skyggen av Joker-boy. Men Bale skal ha forferdelig mye for å gjøre så mye for hver eneste rolle han spiller i. Se forvandligen mellom The Machinist og Batman Begins. På ett år (!!): Det er omtrent det sykteste jeg har sett. Greit han har penger til folk som han hjelpe han, men det tærer på kroppen. Når han forberedet seg til Machinist fikk han ikke lov til å slanke seg mer. Han hadde et helt sykt mål i hodet om å nå 50kg (elsn).. Men top 3 hadde blitt noe slikt: 1. The Machinist 2. Batman Begins 3. American Psyco Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Sikkert helt dopfri også da... Lenke til kommentar
Shoegazer Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Sikkert helt dopfri også da... haha, seff var han det. han leste bare slanketipsene til ukebladene. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Eller så tok han bare en telefon til Fedon Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Slik ekstrem slanking gjør visst stor skade på kroppen... Glad det ikke var meg. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Alt er gjort med opprasjoner, først suger du ut alt fettet på kroppen hans, så når han skal bli sterk transplaterer man musklene til en bodybuilder inn i han Lenke til kommentar
CCola Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Hehe, ja! Hadde det bare vært så lett. ^^ Jeg husker et intervju med fyren hvor han sa at det var det verste året i livet hans (med tanke på treningen), men jeg finner det ikke på nett. Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) Edit: Nevermind. Kommer med en bedre liste senere, slett denne. Endret 11. februar 2009 av Angeleno Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) Er det en film dere ikke har sett, så la vær å lese det jeg skriver om den, kan inneholde spoiler. Men kan selfølgelig lese om dere ikke skal se filmen uansett. Filmer med ubehagelige scener Salò o le 120 giornate di Sodoma Trenger egentlig ikke nevne en spesiell scene på denne filmen, fordi ALLE scenene er fæle greier. Hele filmen inneholder slaveri av barn, torturering og seksuell omgang med mindreårige. Jeg kan ærlig talt ikke skjønne hvorfor denne filmen ble laget. Har på følelsen at filmen ble laget bare får å gi regissøren nytelse, og for at alle pedofile skal ha en favoritt film. Noen folk mener at filmen er ett mesterverk, men det kan jeg ikke skjønne. Om man ser bort ifra selve historien, så er ikke det andre noe å skryte av heller. Dårlig skuespill, irriterende musikk og cinematografien var ikke så mye å skryte av. Styr unna denne. August Underground's Mordum Dette er uten tvil den sykeste filmen jeg noen gang har sett. Filmen inneholder alt sykt som det går ann a stappe i en film. Men er en spesiell scene som fikk meg til vri hode. En scene hvor en av hovedpersonene har seksuell omgang med ett dødt lite barn. Sykere får du det ikke. Styr langt unna denne filmen. Eneste bilde jeg fant ifra filmen, men kan vel så hva man bør forvente seg. Cannibal Holocaust Filmen er ikke så ekkel som alle skal ha det til, MEN den inneholder noen scener med dyredrap som er veldig ubehagelig å se på. Hadde dem brukt dokker eller lignende, så hadde det vært greit, men når dem bruker ekte dyr, så synes jeg dem gikk for langt. Pluss filmen inneholder også endel andre scener som kan få magen til å reagere. Happiness Denne filmen har endel ubehagelige scener, men er en spesiell som fikk meg til å føle ubehag. En scene der Bill Maplewood og sønnen har en liten samtale. En veldig sterk og ubehagelig scene, der man er usikkert om man bør "føle" med Bill Maplewood eller ikke. Selve filmen anbefales veldig, så ikke styr unna denne. Bare gjør deg klar en skikkelig hard film. Guinea Pig 1 og 2 Æsj blir kvalm bare å tenke på dem. Hadde egentlig tenkt til å se alle filmene, men måtte stoppe på nummer 2. Filmene handler ihvertfall kun om noen som kidnapper unge kvinnfolk og torturer dem med forskjellige ting. Gunea Pig 1 har mest forskjellige tortur metoder, mens nummer 2 har mere rett fram tortur med nedskjæring av kroppsdeler. Legger bilde i spoiler, er temmelig brutalt: Irréversible Denne filmen har 2 spesielle kvalme scener, en på begynnelsen og en midt i cirka. Den mest ubehagelige av de to er uten tvil den midt i. Da tenker jeg på "rape" scenen. Mest kvalmt med det er hvor utrolig realistisk den scenen er. Krever sterk mage får å sitte igjennom den scenen. Selve filmen er veldig til å anbefale. Fantastisk cinematografi, god musikk og skuespill. En av mine favoritter. Requiem for a Dream De fleste har vel sette denne filmen og vet hvem scener jeg tenker på. Siste 15 minuttene av filmen så går alt til hellvete, med sykt god sountrack i bakgrunnen som virkelig gir uggen stemning. Selve filmen er dog veldig god, men god musikk, skuespill og visuellt sett helt fantastisk. Anbefales. Endret 11. februar 2009 av BadSmile Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 BadSmile slår til igjen. Salo er jævlig. Du sier ingen spesielle scener bør nevnes, men jeg har en jeg synes er verst: Slutten. Avkuttinga av øyet. Og det der. Du vet. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Hoho, jeg må få sett August Underground. Husker jeg hadde de liggende for lenge siden. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Sånn, måtte redigere endel, bildene dro seg rart. Men nå skal hele innlegget være komplett. August Underground Mordum er fæle greier, lykke til med den Programvare Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Pøh! Jeg trenger ikke noe lykke til. Jeg ble ikke noe forferdet av Salo, CH, eller GP, så tviler på at dette kan være noe værre. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Pøh! Jeg trenger ikke noe lykke til. Jeg ble ikke noe forferdet av Salo, CH, eller GP, så tviler på at dette kan være noe værre. Vel vel, kan umulig bli verre enn August, så når du har sett den, så kan du skryte av at du har sett den sykeste filmen i historien. (Mordum altså) Lenke til kommentar
SgtKabukiman Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Hah. Guinea pig serien ja. Tror bare jeg så første filmen, følte ikke særlig stort trang for å se resten, ettersom første filmen ikke ga meg noen særlig, bare 45 min med poengløs tortur (og det er vel det det skal være). Vil ellers nevne Men Behind The Sun, som også er en ganske jævlig film, med dyredrap og ze whole shabang. Ellers er jeg meget enig med listen. Svært, svært ubehagelige filmer. Lenke til kommentar
Badering Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Må jeg forsvare Saló igjen? Jeg skjønner ikke helt kritikken til fotografiet, og absolutt ikke på skuespillet. Jeg har forsatt til gode å se mer forjævlige karakterer en nettopp her. Skuepillet er plettfritt. Musikken er nydelig. Tror også du misforstår Pasolinis intensjoner med å lage denne filmen. Den hyller jo på absolutt ingen måte disse handlingene, og er en enormt sterk kritikk mot det. Så det er jo helt motsatt av Pasolinis intensjoner det du får ut, og det er jo veldig synd. Tror du bør lese mer om Pasolini før du sier noe sånt som at han var pedofil. Jeg er veldig enig i å inkludere denne på listen din, men det var synd du ikke likte filmen. Såklart, filmopplevelsen er ubehagelig som pokker, men det er en veldig god film. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå