CypheroN Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Hour of the Wolf på #20 er konge. TWBB og 2001 har jeg også på min top 10 Mye bra her. Stalker også. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 God liste, BadSmile, men jeg må si at det var noen ting som jeg ikke helt fikk til å stemme. Bl.a. har du Last life in the Universe innen topp 10, men ingen Lost in Translation? Samt hvor Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom er? Var det ikke du som nylig gav den 83/100? Hvorfor du setter A Bittersweet Life så høy forstår jeg heller ikke? Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Samt hvor Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom er? Var det ikke du som nylig gav den 83/100? Det var Speik, det. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 Ok. Da burde ham i alle fall prøve å få med seg noen av Ki-duk Kims filmer. Vil tippe at 3-Iron er en film som raskt sklir inn blandt hans favoritter. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Ok. Da burde ham i alle fall prøve å få med seg noen av Ki-duk Kims filmer. Vil tippe at 3-Iron er en film som raskt sklir inn blandt hans favoritter. Jepp tror du har rett der, har både 3-iron og Sommer vinter ..... filmen liggende. Er ikke helt fornøyd med lista. Etter top 30 så ble jeg litt lei, så ble litt rotete. Skal se om jeg får sett de jeg tror jeg kommer til å like godt i samlinga, og få sortert skikkelig. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 3-Iron er bra. Og når vi er inne på den, så meg si at det er påfallende mye lavmælt film som blir importert fra Korea, av det jeg har sett vaffal. Avslappa gjeng. Har Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom liggende, gleder meg. Setter den på en dag jeg trenger litt zen. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Korea har endel gode filmer ja. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 3-Iron er bra. Og når vi er inne på den, så meg si at det er påfallende mye lavmælt film som blir importert fra Korea, av det jeg har sett vaffal. Avslappa gjeng. Har Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom liggende, gleder meg. Setter den på en dag jeg trenger litt zen. Ikke at jeg har satt meg inn i det, men jeg vil tro at det både er en motreaksjon og kritikk på hvordan det koreanske samfunnet er. Korea er et land, som i likhet med Japan, sterkt sliter med depresjon og ulykkelighet i befolkningen. Noe som i stor grad skylles både deres syn på autoritet og mellommenneskelig konkurranse/klasseklatring. Lenke til kommentar
blob saget Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Før dere leser så må jeg bare si at jeg ikke har sett så mange romantiske filmer. Jeg vurderer de etter hva jeg synes er best som en romantisk film, og det kan godt hende at jeg har sett flere filmer som jeg liker bedre som går under "romance" på IMDb, men som likervel ikke kommer på lista, fordi ikke det romantiske forholdet mellom personene er i fokus. Topp 8 romantiske filmer: 1. Eternal Sunshine of the Spotless Mind 2. Lost in Translation 3. High Fidelity 4. The Fountain 5. Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain 6. Starman 7. Groundhog Day 8. Slumdog Millionaire Grunnen til at det ble 8 filmer og ikke 10, er fordi jeg ikke fant flere som kvalifiserer til en god romantisk film. Lenke til kommentar
SgtKabukiman Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Enig med valget av High Fidelity. Nydelig film, med gjennomført soundtrack (måtte jo være det). En av mine favorittfilmer faktisk. Ellers er jeg ganske enig med listen. Gode valg. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Se The Notebook. Veldig treffsikker på date, værtfall. Lenke til kommentar
blob saget Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Se The Notebook. Veldig treffsikker på date, værtfall. Den får jeg kjøpe meg engang og ha i bakhånd. Har hørt mye bra om den. Er i hvert fall vanskelig å si hva fremtiden vil bringe på den fronten for min del... :!: Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Se The Notebook. Veldig treffsikker på date, værtfall. Den får jeg kjøpe meg engang og ha i bakhånd. Har hørt mye bra om den. Er i hvert fall vanskelig å si hva fremtiden vil bringe på den fronten for min del... :!: Hehe. Ellers er også Casablanca en film verdt å nevne i denne sammenhengen. Lenke til kommentar
blob saget Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Se The Notebook. Veldig treffsikker på date, værtfall. Den får jeg kjøpe meg engang og ha i bakhånd. Har hørt mye bra om den. Er i hvert fall vanskelig å si hva fremtiden vil bringe på den fronten for min del... :!: Hehe. Ellers er også Casablanca en film verdt å nevne i denne sammenhengen. Er "dessverre" ikke så fan av eldre drama-filmer, uten at jeg har noen ordentlig grunn til det. Det er sjeldent jeg ser filmer som er eldre enn 50-tallet ellers, men får vel begynne på de eldre klassikerne engang også. Er altfor mange nyere klassikerer jeg flaut nok ikke har sett enda, som jeg har veldig lyst til å se. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Hva er forskjell på 40- og 50-tallet? - Skal vi se denne? - Når er den fra? - 1942 - Søren, bare 8 år til så kunne jeg sett den .. Neida Men jeg føler med deg. Var slik før jeg og. Nå bryr det meg ikke lenger. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Angående romantiske filmer, så må jeg si meg skuffa over at Before Sunrise (1995) og Before Sunset (2004) ikke er nevnt. Jeg hater egentlig romantiske filmer, men dem 2 er ett unntak. Fantastiske filmer. (Skal sees i rekkefølgen jeg nevnte) Endret 10. februar 2009 av BadSmile Lenke til kommentar
jonaz91 Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 har skua denne tråden ei stund no, men aldri eigentleg posta noko... er svært glad i gode filmar, men det er mykje omtalt her eg ikkje har sett. kliner til med ei toppliste av Coen's! (Dette er alle eg har sett) 1. No Country For Old Men 10/10 2. The Big Lebowski 10/10 3. The Ladykillers 9.3/10 (har sett at den ikkje er fullt så verdsett her som eg hadde trudd, men eg syns denne var fantastisk) 4. Fargo 9.2/10 5. Burn After Reading 9/10 6. Barton Fink 9/10 7. The Man Who Wasn't There 8/10 8. Miller's Crossing 6.5/10 (Kan ha noko med å gjere at promilla mi var betrakteleg høg når eg skua den) Coen må vere favorittregissørane mine, det er derfor eg karakteriserar nokon av filmane så høgt. Eg har eigentleg lyst å gi alt fra 1-6 på lista 10/10, men då hadde eg vel blitt tatt mindre på alvor. Eg finner alltid ein spesiell stemning i filmane deira, og dei fiksar forbanna ypperlig å kombinere komedie med drama og thriller. Faen for eit fantastisk par. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) 6 helvetes gode romantiske filmer: 1. Le Fabeleux Destin d'Amélie Poulain 2. Eternal Sunshine of the Spotless Mind 3. The Fountain 4. Lost in Translation 5. All The Real Girls 6. Garden State Top 5 Western: 1. The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford 2. Once Upon a Time In The West 3. Dead Man 4. The Good, the Bad and the Ugly 5. Unforgiven Endret 10. februar 2009 av Speik 1 Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 ... Topp 8 romantiske filmer: 1. Eternal Sunshine of the Spotless Mind 2. Lost in Translation 3. High Fidelity 4. The Fountain 5. Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain 6. Starman 7. Groundhog Day 8. Slumdog Millionaire Grunnen til at det ble 8 filmer og ikke 10, er fordi jeg ikke fant flere som kvalifiserer til en god romantisk film. Legger til Lars and the real girl jeg. Knall film. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Top 10 Christian Bale filmer: 1. The Dark Knight 2. Prestige 3. Batman Begins 4. 3:10 To Yuma 5. Equlibrium 6. Rescua Dawn 7. American Physco 8. I'm not There 9. Maquinista, El 10. Harsh Times Herregud så mange gode.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå