Stigma Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Hey, Jeg ser etter et program som har mulighet for å sette opp en slags QoS prioritering på den lokale maskinen. Det er selvfølgleig ikkemulig å prioritere trafikken over adnre maskiner på nettverket, men det jeg primært er ute etter er å sørge for at eksempelvis HTTP trafikk går raskt selv om den samme maskinen bruker bittorrent samtidig eksempelvis. Det virker logisk at det burde gå ann, og jeg hører at kanskje Netlimiter har noe slik funksjonalitet, men har noen her mer informasjon på hva som vil være beste løsning på dette problemet? -Stigma Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Begrensningen med Netlimiter er vel at den ikke er fleksibel.Når du har satt feks 1 Mbps til Bittorrent så vil den ikke bruke mere enn 1 Mbps selv om du har mer båndbredde tilgjengelig og ikke bruker linjen til andre ting.Mulig jeg tar feil her men... Avansert QOS setter av minimum mengde båndbredde som alltid skal være tilgjengelig og du får tilgang til all tilgjengelig båndbredde når den er ledig. Så en ruter med gode QOS muligheter skal gi deg en minimum mengde definert BW tilgjengelig hver gang den kjenner igjen HTTP eller annen definert trafikk og når all båndbredde er ledig skal Bittorent kunne bruke alt automatisk hvis du ønsker det. Med Cisco boksens QOS kan jeg får den til å droppe pakker fra spesifikke websider med wildcard masks som feks *poker*,slik at alle sider med navn poker vil bli droppet,bestemme pakke kø lengder,klasser med prioriteter,utvalgt trafikk og bånbredde. Den har også en mer brukervennelig QOS mulighet gjennom GUI som skal fungere fint men commando interface gir mulighet for veldig stor kontroll. Avanserte QOS muligheter i ruter kan du komme veldig langt med men det var vel egentlig software du var ute etter så dette var kanskje ikke noe godt svar? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå