Q-melk2 Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Hei, jeg har 5-6 ganske store arr på overkroppen og kom på først i dag at jeg ikkje kjenner noen ting om jeg klyper, eller stikker en nål i det nye vevet i 3 av disse arrene. Det er som om kroppen min glemte å laga nye nerver der skaden var, er det dette som har skjedd? Er ganske rart å ikke kjenne noe smerte.. hehe, noen andre som har det slik i gamle arr? Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 har et svært arr i høyre pekefinger fra da jeg skjærte meg på glass da jeg var 7 år gammel. jeg har ikke "følelser" i det slik som over resten av kroppen, men en nål gjorde vondt. Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Jeg har et arr fra et lite brannsår på den ene armen, og har null følelse. Og dama mi har noen arr etter en operasjon i benet, heller ingen følelse. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Jeg har et arr fra et lite brannsår på den ene armen, og har null følelse. Tenk på de som har vært i en diger brannulykke! --> Übermensch! Jeg har også noen slike steder, men greier ikke finne noen akkurat nå. Det er vel noe jeg greier å leve med. Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 (endret) Tenk på de som har vært i en diger brannulykke! --> Übermensch! Det var jo en interessant tanke. Endret 5. juni 2008 av Leeroymonster Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Arrvev er jo mye hardere enn "vanlig hud", og leder nok da ikke trykk og temperaturer like godt. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Nervevev er et for kroppen en ikke reproduserbar vevstype, nerver kan dog vokse men det dannes ikke nye nerveceller. Tapte nerver = tapte nerver for alltid. Derfor vokser ikke hjernen ut på nytt etter man mistet den. Drikker du hjernen i stykker, vil den alltid være en plomme i Madeira. Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Den eneste plassen det kan foregå differensiering av nye nerveceller er i hukommelsesdelene av hjernen hos mennesker. Dette er noe som nylig er funnet ut i ny forskning. Det lønner seg derfor å stimulere og trene hukommelsessentret sitt. Når det kommer til sensoriske nerveceller kan ikke disse gjendannes, så når disse ble ødelagt i skaden du tidligere fikk vil du aldri mer få følelse der du ikke har følelse nå. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Jeg har et arr fra et lite brannsår på den ene armen, og har null følelse. Tenk på de som har vært i en diger brannulykke! --> Übermensch! Jeg har også noen slike steder, men greier ikke finne noen akkurat nå. Det er vel noe jeg greier å leve med. litt OT men... det finnes noen personer som er født uten mulighet for å føle smerte, dette er ett STORT hinder. f.eks kan dem brenne seg stygt når de tar ut pizza fra ovnen og glemmer å ha noe på fingrene, eller når de hopper fra taket og lander på beina, alt virker ok men hælen er knust... übermensch er vel ikke akkurat det jeg ville beskrevet dsse som.. Lenke til kommentar
martbo Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg: Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's. Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. (Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå