Medisinmannen Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Hei! Jeg har nettop kjøpt meg en NAD T744. Den er koblet til 2 stk. Dynavoice F6 og 3 småe pioneer høytalere. 2 aktive subber er også koblet til. Jeg kjører alså 5.2. Jeg har volumet på -20 dB og det er rett og slett ikke noe særlig høyt. Skalaen går fra -70 til +20. En kompiss av meg har samme forsterker på noen CW CLS-12 elns, og der rister hele huset på -20 Jeg forventer ikke at hele huset mitt også skal riste, men det skal gi litt lyd fra seg når den den kjører på ca. 50% av det den klarer ... :/ Lurer også litt på Bi-Amping, kan jeg koble på enda en forsterker (har annen stereo forsterker) på Dynavoicene? Lenke til kommentar
Rallare Svensson Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Begge høyttalerne har ca samme følsomhet, men jeg tipper kompisen din har høyere inngangssignal enn deg. Hva er signalkilden din?? Bi-amping er vel verdt et forsøk, spørs hva slags stereoforsterker du har liggende Lenke til kommentar
Brian Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Kjører du lyden via PC-en så kan det bli lavere lyd enn normalt. Jeg har både pc og en god cd spiller tilkoblet anlegget, og det er en del høyere lyd når jeg kjører lyden via spilleren fremfor PC-en. Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 6. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2008 Signal fra PCen, et Onkyo SE-90PCI, kompissen min har fra lydkortet intregert i hovedkortet Lenke til kommentar
Brian Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Du har på full guffe på lyden fra PC-en da? Sjekk alt av voluminnstillinger og peis de på maks. Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 6. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2008 Lyden fra PCen er på maks ... Både i softwaren til onkyo og i windows sin lydinstilning greier Lenke til kommentar
Hovis Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Jeg sliter ikke med lav lyd på min T744, men til meg suser/durer det fra strømforsyningen. Er merkbart ved lavt lydvolum, er denne lyden hos deg? Hatt min forsterker 3 dager nå så hvis dette kan være en feil er det bare å ta seg en tur til Hi-Fi klubben. Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2008 Har ingen slik lyd jeg .... Kompissen min hadde på +12dB gain Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå