Gå til innhold

Hvilken av disse harddiskene er best? og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal kjøpe meg et par 3 nye disker.. har 200GB m/8MB cache i sikte, men jeg vet ikke helt hvilken jeg skal velge..

Maxtor 200GB DiamondMAX Plus9-FDB IDE HD

7200RPM, 9ms, 8MB cache, UDMA133

2190,- @ mpx.no

Western Digital 200GB Caviar IDE HD

7200RPM, 8.9ms, 8MB cache, ATA-100

2350,- @ mpx.no

Dette er de to jeg har satt nåla på, men vet dere om noen andre 200GB 8MB løsninger, så spytt ut.

Det er et par aspekter jeg gjerne vil ha innspill på. Disse er som følger:

Støy

Levetid

Varmegang

Personlige erfaringer

På forhånd, tusen takk:)

Mvh,

Christian Stenbakken aka OndReke @ EFnet (irc)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av akkurat de diskene der er nok Maxtor sin disk best på de punkta du satt opp. Men var jeg deg ville jeg heller ha kjøpt seagate disker da dem tilnærmet ikke bråker, du får dem riktignok ikke i 200GB, men du får nok en ekstra disk for samme pris.

Jeg vet riktignok ikke noe om levetida på verken WD eller Maxtor, da jeg for lengst har kasta inn en Seagate i stedet. :) (grunnet støy fra tidligere disker)

Lenke til kommentar

Det er et par aspekter jeg gjerne vil ha innspill på. Disse er som følger:

Støy

Levetid

Varmegang

Personlige erfaringer

Tror nok du burde satse på en seagate disk på for eks 120GB med de kriteriene der.. :) Jeg er værtfall VELDIG lei av bråket fra WD diskene mine.. 40db mot seagate sine 25...

Lenke til kommentar

WD er ikke en mulighet. Hvis du har vifte foran disken er Maxtor en mulighet, den bråker betydelig mindre enn WD200, though ikke mindre enn Seagate sine. Og igjen så har ikke Seagate mer enn 120GB disker, og det er annoing.

Gjør som meg da, kjøp 2x120Seagate og kjør dem i RAID0. Ypperlig løsning. Jeg er meget fornøyd og det kunne ikke falle meg inn å kjøpe noe annet enn Seagate!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...