marti9 Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Hallo. Jeg har en Asus Eee, og jeg ønsker å få muligheten til å spille noen nintendo 64 rom jeg har på denne maskinen. Jeg har prøvd emulatoren mupen64, men når jeg starter det og loader rom, så avslutter programmet seg. Er det noen som vet hva som er feilen eller som vet om andre emulatorer? Takker for alle svar. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 http://www.emuhq.com/idx/80/0/Nintendo-N64.html http://www.zophar.net/unix/n64.html Ser ut til at Mupen er det beste valget. Hva gjelder feilen du får så kan det være 100 forskjellige ting. Men mest sannynligvis har programmet en logfil og en debug option du kan benytte. Dette bør du finne i deres offisielle dokumentasjon. Forøvrig kan det jo være at noen av Windows N64emuene fungerer via Wine? Lenke til kommentar
pekka1991 Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 (endret) mupen64plus , etterfølgeren til mupen laget av noen andre en han som laget den vanelige etter han sluttet tror jeg jeg leste. de skulle vist ha fikset mye bugs og forskjellig etter det jeg leste, og jeg selv fikk kjørt flere rom uten lagg og tull. verdt og prøve iallefall mupen64plus , etterfølgeren til mupen laget av noen andre en han som laget den vanelige etter han sluttet, etter det jeg kunne lese. de skulle vist ha fikset mye bugs og forskjellig etter det jeg leste, og jeg selv fikk kjørt flere rom uten lagg og tull. verdt og prøve iallefall Endret 5. juni 2008 av pekka1991 Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Forøvrig kan det jo være at noen av Windows N64emuene fungerer via Wine? Kjørte lenge Project 64 i Wine. Eneste jeg husker som var litt bugget var selve linjen oppe og nede som blaffret. Men knappene var der enda. Lenke til kommentar
marti9 Skrevet 8. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2008 Forøvrig kan det jo være at noen av Windows N64emuene fungerer via Wine? Kjørte lenge Project 64 i Wine. Eneste jeg husker som var litt bugget var selve linjen oppe og nede som blaffret. Men knappene var der enda. men kan jeg bruke Project 64 i xandros? Jeg har prøvd mupen64plus også, men det får jeg ikke startet engang. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 (endret) Du må innstalere Wine først. Det er et mellomlag som gjør det mulig å kjøre Windows applikasjoner. Sannsynligvis ligger det i pakkesystemet til eeeXandros, ellers finner du det nok på www.winehq.org Status, tips og triks om enkelte programmer finner du i AppDB. Her er project64 v1.6 sin side: http://appdb.winehq.org/objectManager.php?...iTestingId=8571 Endret 8. juni 2008 av NorthWave Lenke til kommentar
marti9 Skrevet 8. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2008 (endret) Du må innstalere Wine først. Det er et mellomlag som gjør det mulig å kjøre Windows applikasjoner. Sannsynligvis ligger det i pakkesystemet til eeeXandros, ellers finner du det nok på www.winehq.org Status, tips og triks om enkelte programmer finner du i AppDB. Her er project64 v1.6 sin side: http://appdb.winehq.org/objectManager.php?...iTestingId=8571 ok skal installere det (gjennom synaptic?), men hvordan får jeg installert project 64 eller mupen64(plus)? BTW: kan jeg kjøre CS gjennom wine også? Endret 9. juni 2008 av marti9 Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Ja du kan innstalere det gjennom synaptic. Du kan også kjøre CS gjennom wine og. Men det funker neppe noe bra på en asus eee. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Ja, bruk synaptic hvis pakken ligger der (noe jeg vil tro den gjør). Når Wine er innstalert er det bare å laste ned windows-innstalasjonsfiler og kjøre de, Stadig fler applikasjoner kan kjøres tilfrestillende gjennom Wine, oversikt finner du som sagt i appDB. Lenke til kommentar
Del Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Les posten her som Kahuna hadde: https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=10970180 så kjører du enkelt inn wine og masse annet. Nå ville jeg vel ha forsøkt å se om Mupen64 funker likevel. Kan godt være en bagatell som hindrer deg. Kanskje noen som bruker Mupen64 kan hjelpe med å teste? Lenke til kommentar
marti9 Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 Jeg søkte etter "wine" i synaptic, men ingenting kom opp. Lenke til kommentar
Del Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Kjør CD-en som Kahuna linket til, så skal du få inn en rimelig ny versjon av wine. Lenke til kommentar
marti9 Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 Kjør CD-en som Kahuna linket til, så skal du få inn en rimelig ny versjon av wine. ok, men hvordan kjører jeg den. laste ned og kjøre? og mister jeg noen andre spill/program som jeg har nå? Lenke til kommentar
marti9 Skrevet 13. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2008 Kjør CD-en som Kahuna linket til, så skal du få inn en rimelig ny versjon av wine. ok, men hvordan kjører jeg den. laste ned her (hvordan, hvilken av de to. xepc-upgrade-disc eller xepc-recover?) og kjøre? og mister jeg noen andre spill/program som jeg har nå? Lenke til kommentar
Del Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Vil ikke tro du mister noe, men du kan jo høre om Kahuna som har testet CD-en kan dele sine erfaringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå