Gå til innhold

Spørsmål om Sony Ericsson W580i...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

W580 er den største møkkatelefonen SE har laget på årevis. Har hatt en i familien nå i 7 mnd (av de er 2 mnd tilbrakt på verksted). 3 ganger på verksted med feil på "flipp" mekanismen og en gang med "død" skjerm. Telefonen streiket på nytt for en uke siden men nå gidder jeg ikke mer.

Har selv en W810i som har fungert veldig bra men erfaringen med W580 kunne jeg vært foruten.

Lenke til kommentar

Det stemmer at det har vært og er en del feil med w580i. Feilen med tastene er stort sett borte, men det er en del bugs i software, og skjermen dør i tide og utide. Skyvemekanismen har også vært dårlig.

Jeg vil ikke anbefale å kjøpe denne, om man ønsker en driftsikker telefon.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Såvidt prøvd den og knappene er ikke akkurat gode heller. Synes det blir litt kjett å bruke knapper der fingrene krasjer oppi resten av telefonen når du skal skrive

Lenke til kommentar

For å bringe litt balanse til denne tråden.

jeg har prøvd alt av SE, W580 er en av mange SE modeller jeg har eid, en helt grei model, min var av den første batchen, så knappene knakk, 2 og 7 var det vel.

Ellers er flott model, som jeg gjerne anbefaler, ser bra ut og er en prefekt str på denne etter mitt syn.

Lenke til kommentar

Hei Snoopy!

Rent spesifikasjonsmessig sett i forhold til pris, er W580 en kurrant telefon. Dessverre har den som nevnt over en god del feil, faktisk flere enn det som blir nevnt her.

De vanligste feilene er:

- Høyttaler- og mikrofonfeil (som regel fra dag én, du får med andre ord ny telefon)

- Lys i skyveleddet går aldri av, kortsluttning som stjeler mye strøm

- Knappefeil (gjelder i størst grad på de tidligste modellene, men man har ingen garanti på de som selges nå heller)

- Ladefeil, telefonen vil ikke ta lading

Det merkelige er at svært mange er veldig godt fornøyd med telefonen tross denne listen med feil. Det er fordi noen slipper disse feilene, og da er det faktisk en god telefon.

I tillegg til disse fabrikasjonsfeilene, har W580 en svakhet i forhold til at skjermen er veldig lett å knuse. "Glasset" foran displayet ligger nemlig rett over displayet og er bare myk plast (eller noe i den duren), noe som gjør den like utsatt for knust skjerm som Nokia N95.

Lykke til,

mvh Pål Berge

Lenke til kommentar

Jeg har hatt en W580i fra november 07 til mai 08, nå er den byttet mot c702. Telefonen har en fantastisk god skjerm, god lyd, lett, liten og har skritteller (som er litt gøy). Jeg opplevde at tastene knakk (3 og 7) så jeg sendte den på serivce og fikk byttet disse i februar, nå har de holdt siden.

Jeg hadde noen ganger problemer med at den ikke fikk kontakt med minnekortet eller nettverk, da måtte jeg ta ut batteriet for så å skru den på igjen. Den startet også musikkspilleren i hytt og gevær selv om man ikke hadde trykket på walkmanknappen. Utover dette var det en fin telefon.

Telefonen min er nå inne til service pga. overstående, men når jeg får den tilbake om en liten uke så er den for salg om noen er interessert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...