Gå til innhold

Mulig å bruke N95 som GPS for MapSource i "real-time"?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en N95 8GB, og funker veldig fint med Garmin Mobile XT. Men når vi skal på bilferie i Europa, tenkte jeg å kanskje sitte med min lille laptop i passasjersetet. Derfor lurer jeg på:

Er det mulig å bruke min mobil som en ekstern GPS til PC-en, slik at jeg kan få opp bilens posisjon på MapSource? MapSource er da programvaren jeg har på Windows (flere vet sikkert hva det er).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er ikke Mapsource rette programmet å bruke, men Nroute fra Garmin.com er det du må bruke.

Prøvde med min HTC Tytn og Garmin XT med ekstern gps, det gikk ikke, fikk ikke kontakt med min eksterne gps.

Sjekk programmet EXTgps som du finner her:

http://www.joiku.com/index.php?action=prod...;product_id=351

hvis du ikke skulle få det til.

Nroute finnes her:

http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=575

EDIT: ikke sikkert det er mulig å få skjermen til Garmin XT på pc. Men fullt mulig med Topo kart, Bluechart, og City Navigator.

Endret av asbhegge
Lenke til kommentar

Takk, nRoute var akkurat det jeg lette etter! Men det funket ikke med N95 8GB, det står bare "forsøker å koble til GPS" etter at jeg har koblet til mobilen min over Bluetooth. Bruker den integrerte GPS-en i N95.

Er det mulig å kjøpe en vanlig GPS antenne og koble den til nRoute?

Lenke til kommentar
Er det mulig å kjøpe en vanlig GPS antenne og koble den til nRoute?

Skal du bruke nroute så må du bruke en gps fra Garmin med City Navigator. Om andre har fått til å koble andre duppedingser til nroute må de svare for, men det som skjer er at skjermen fra gps kan ses på pcskjermen gjennom programmet nroute.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...