Sirrush Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Jeg har lyst til og skaffe meg et nytt objektiv til min Canon eos 400D. Er kun på jakt etter et fast objektiv, rundt 35mm vil jeg tro passer til normalt bruk? Maks pris, rundt 3 000 kr, Noen forslag? har tittet litt på Canon EF 35mm 2.0 Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Kan anbefale Sigma 30mm f1.4 Den ligger på ca 3400. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 28/2.8 skal være brukbar. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 28/2.8 skal være brukbar. Det er den eller 35mm f/2 som er de mest aktuelle. JEg har 35mm-en, og er meget fornøyd med den. Det eneste som trekker ned, er at den er litt trang til innebilder. Der vil 28mm være bedre. Fordelene til 35mm er at den er en blender mer lyssterk. Tom Lenke til kommentar
Sirrush Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 hmm, Har du noen bilder tatt med 35mm-en du kunne linket til? Fant ikke noe serlig på google :/ er vel denne som er mest aktuell vil jeg tro. Takk for alle gode svar Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 hmm, Har du noen bilder tatt med 35mm-en du kunne linket til? Fant ikke noe serlig på google :/ er vel denne som er mest aktuell vil jeg tro. Takk for alle gode svar Holder en måned med bilder ? Tom Lenke til kommentar
Sirrush Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 Takk takk tenkte ikke på Flickr mange fine bilder der Tom, Tror jeg kjøper det objektivet Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Takk takk tenkte ikke på Flickr mange fine bilder der Tom, Tror jeg kjøper det objektivet Jeg tror ikke du blir skuffet. Det tok en del tid før jeg skjønte hvor bra det objektivet var; så ta deg god tid til å bli kjent med objektivet, og ikke prøv for mye på en gang. Tom Lenke til kommentar
Patrol_33 Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Hvis 35mm er likedan som min 28mm krever det en del tilvenning, men når du blir kjent med den er det en god venn, som aldri svikter. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Hvis 35mm er likedan som min 28mm krever det en del tilvenning, men når du blir kjent med den er det en god venn, som aldri svikter. Jeg tror det er slik med all fast-optikk. Første fototuren med 24mm f/2.8 ble en gedigen nedtur. Gikk flere dager før jeg prøvde meg igjen. Men nå er vi gode venner. Tom Lenke til kommentar
Sirrush Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 samme når det gjelder min 50mm, tok faktisk 2 uker før jeg greide og "beherske" den "anser tråden som ferdig fra min side nå, takk for all hjelp, hvem vet, kanske det kommer noen bilder fra meg en dag på akam " Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Vi er nok alle litt forskjellige. Da jeg gikk ut av døren med min 28mm for første gang, følte jeg meg hjemme for første gang på flere år. Jeg følte en enorm tilfredsstillelse fra det øyeblikket, til jeg kom hjem. Det kom 3 bilder i BK fra den turen, som startet på badet hjemme. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Har man benyttet fastoptikk en del på analoge kamera pleier det ikke være noe problem å bruke fastopikk på digitale kamera. Må innrømme at jeg ikke føler meg bortkommen en eneste gang når jeg bruker OM-2. Og 50mm på E-400 var heller ikke noe problem for sport. Men som du sier, smaken er som baken. Jeg har ironisk nok litt problemer med zoom-objektiv nå, oppdager fra tid til annen at jeg setter objektivet på avmerkede brennvidder (14, 18, 25, 35 og 54) heller enn å zoome for å få rett utsnitt, og at jeg heller labber litt for å finne utsnittet jeg vil ha. Humm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå