Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Sigma 50mm HSM f1.4 EX tråden

Anbefalte innlegg

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...
Nå er også Popphoto sin test ute:

Link

Sigma beviser igjen at de kan lage god optikk!

De nevner ikke noe om AF-problemer.... Nesten litt bittert, da jeg blir så usikker på hvor konkrete problemene virkelig er ;)

Hvis det er fokusproblemer så er det vel bare å sende den inn til kalibrering? :)

Lenke til kommentar
Nå er også Popphoto sin test ute:

Link

Sigma beviser igjen at de kan lage god optikk!

De nevner ikke noe om AF-problemer.... Nesten litt bittert, da jeg blir så usikker på hvor konkrete problemene virkelig er ;)

Hvis det er fokusproblemer så er det vel bare å sende den inn til kalibrering? :)

Joda, men slike fokusproblemer som det har vært å¨Sigma 50mm f1.4, kan de endres ved oppgradering av software e.l. hos sigma?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Mener ikke å bumpe en gammel tråd her, men tenkte jeg kunne legge inn mitt førsteinntrykk av dette objektivet :)

Ikke har jeg fått prøvd det lenge, men jeg må si at i forhold til mitt andre EX objektiv (105mm) faller det litt tilbake. 105mm er i metall <3, og følelsen blir automatisk en annen. Når solblenderen som følger med også er i plast på 50mm ble jeg litt skuffet. Så for meg at det skulle være like digg som på 105mm. Autofokusen lever ikke helt opp til forventningene heller, sammenlignet med mitt billigere 17-85mm EF-S objektiv er den tregere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...