k-ryeng Skrevet 19. august 2008 Rapporter Del Skrevet 19. august 2008 Men er jo Sigma er 50mm EX er en ganske heavy sak i forhold til andre 50mm Og spesielt Pentax sin :-) Lenke til kommentar
SRD Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2008 PopPhoto har kommet med en liten videotest: Lenke til kommentar
SRD Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2008 Nå er også Popphoto sin test ute: Link Sigma beviser igjen at de kan lage god optikk! Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 2. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2009 Nå er også Popphoto sin test ute:Link Sigma beviser igjen at de kan lage god optikk! De nevner ikke noe om AF-problemer.... Nesten litt bittert, da jeg blir så usikker på hvor konkrete problemene virkelig er Lenke til kommentar
SRD Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. januar 2009 Nå er også Popphoto sin test ute:Link Sigma beviser igjen at de kan lage god optikk! De nevner ikke noe om AF-problemer.... Nesten litt bittert, da jeg blir så usikker på hvor konkrete problemene virkelig er Hvis det er fokusproblemer så er det vel bare å sende den inn til kalibrering? Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 2. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2009 Nå er også Popphoto sin test ute:Link Sigma beviser igjen at de kan lage god optikk! De nevner ikke noe om AF-problemer.... Nesten litt bittert, da jeg blir så usikker på hvor konkrete problemene virkelig er Hvis det er fokusproblemer så er det vel bare å sende den inn til kalibrering? Joda, men slike fokusproblemer som det har vært å¨Sigma 50mm f1.4, kan de endres ved oppgradering av software e.l. hos sigma? Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 3. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2009 Noen som vet om dette AF-en fungerer til sportsfoto? Lenke til kommentar
Mirror Skrevet 14. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2009 (endret) Noen som har noen formeninger om innkjøp av denne kontra den "nyeste" 50mm F/1.4'en til Canon? Sliter litt med å finne ut hvilken jeg skal gå for, hadde vært fint med en oppgradering fra den gamle trofaste Nikon F/1.4'en. Endret 14. januar 2009 av Mirror Lenke til kommentar
SRD Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. januar 2009 Du kan se forskjellen på de her. Lenke til kommentar
Mirror Skrevet 14. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2009 Tatt en titt på testene,k og satt flere forskjellige opp mot hverandre. Kan se ut at det heller mot Sigma denne gangen. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 29. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2009 Mener ikke å bumpe en gammel tråd her, men tenkte jeg kunne legge inn mitt førsteinntrykk av dette objektivet Ikke har jeg fått prøvd det lenge, men jeg må si at i forhold til mitt andre EX objektiv (105mm) faller det litt tilbake. 105mm er i metall <3, og følelsen blir automatisk en annen. Når solblenderen som følger med også er i plast på 50mm ble jeg litt skuffet. Så for meg at det skulle være like digg som på 105mm. Autofokusen lever ikke helt opp til forventningene heller, sammenlignet med mitt billigere 17-85mm EF-S objektiv er den tregere. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 29. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2009 mixy: har begge objektivene du nevner selv... Hvilke tanker har du om skarphet og fokus treff med AF til Sigma kontra Canon 17-85? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 29. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2009 Vel jeg har ikke nok erfaring med Sigma sin til å kunne si noe om stabiliteten ved AF. Jeg tenkte rett og slett på HSM kontra USM, der USM virker i mine øyne som en raskere løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå