SRD Skrevet 15. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 Det ser jo faktisk ut som om dette objektivet er ganske bra Bare synd at det er så dyrt til Pentax :/ Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 Bare synd at det er så dyrt til Pentax :/Spesielt når FA 50mm f/1.4 er ganske rimelig, sammenliknet med CaNikon... Lenke til kommentar
arela Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 Ny Nikon 50mm på gang også - ifølge disse ryktene Shop staff confirms new NIKKOR AF-S 50/1.4G Interesting news for all lovers of the 50/1.4 lens: a new one is coming!A German shop employee confirmed the news. (http://www.technologically.net/) Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 (endret) Hva veit en butikkansatt om hva Nikon lanserer? EDIT: nevermind, leste forumpostene. tok det nå, men jeg synes fortsatt det høres snodig ut. Det vi trenger er dessuten en lyssterk normal for DX! Jeg hadde blitt overlykkelig hvis 28/1.4 kom i AF-S utgave Endret 15. august 2008 av C₈H₁₀N₄O₂ Lenke til kommentar
alkymist Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 @ koffein: Tiltredes! og gjerne til en fin pris også! Jeg kan leve med en 30 mm 1.8 også... som er liten og nett og akkurat passe til D4(6)0(x)... Øystein Lenke til kommentar
arela Skrevet 16. august 2008 Rapporter Del Skrevet 16. august 2008 Det vi trenger er dessuten en lyssterk normal for DX! Jeg hadde blitt overlykkelig hvis 28/1.4 kom i AF-S utgave Tviler på at Nikon satser på fastoptikk for DX. DX vil (tror jeg) bli et konsumerformat. Sigma ol. vil nok få herje fritt her (fremdeles i min spådom!). Når det gjelder AF 28mm f/1.4 så står den på ønskelista ja. Latterlige priser på de som er i omløp. Lenke til kommentar
SRD Skrevet 16. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. august 2008 Har oppdatert førstepost litt. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 17. august 2008 Rapporter Del Skrevet 17. august 2008 (endret) Ni kon: Det virker litt som om du er negativ av prinsipp. Først mente du at det var dårligere. Så finner noen ut at det er bedre enn Canons. Da mener du at Canon-folket er dårlig vant (i forhold til Nikon mht 1,4). Men det er faktisk opplest og vedtatt både av Canonister og Nikonianere at Canons 1,4 er bedre enn Nikons. Som kjent bruker jeg Nikkor-optikk selv. Men til slutt er ditt eneste argument at det ikke kommer til å bli noen salgssuksess. Opprinnelig mente du at det var et dårlig alternativ for oss forbrukere, men du ender opp med å være bekymret for Sigma isteden. Det er her jeg synes du er negativ for å være negativ. Siden den er så kraftig konkurranseutsatt så er det bare et gode for oss forbrukere. Hvis Sigma selger så lite at de må senke prisen til under Nikon og Canon så blir det jo knallbra for oss forbrukere. Dessuten kommer den til å være en taper på bruktmarkedet. Og da sitter selv jeg klar med kredittkortet, hvis ikke AF blir noe stort problem. Jeg har lest om mange som har det problemet, men hverken jeg eller de jeg kjenner har hatt tilsvarende problemer. Jeg synes det er litt spennende, for det kan bety at Sigma har tenkt å konkurrere med fullformatoptikk. Kanskje det kommer flere spennende objektiver etterhvert. 85mm 1,4? 35mm 1,4? Endret 17. august 2008 av PMnormal Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 17. august 2008 Rapporter Del Skrevet 17. august 2008 Jeg synes det er litt spennende, for det kan bety at Sigma har tenkt å konkurrere med fullformatoptikk. Kanskje det kommer flere spennende objektiver etterhvert. 85mm 1,4? 35mm 1,4? Det samme tenker jeg. Jeg krysser fingre, armer, bein, tær og øyne for at det skal komme mer fastoptikk med AF-motor for oss D40-ere som vil prøve nye ting uten å ha råd til feks hus med AF-motor eller dyre primes fra Nikon/Canon/andre dyre merker. Lenke til kommentar
arela Skrevet 17. august 2008 Rapporter Del Skrevet 17. august 2008 (endret) Synes ikke dette ser veldig lovend ut. http://www.fredmiranda.com/forum/topic/661966/11 Noen av eksemplene er jo verre enn når jeg fokuserer manuelt! PS! - jeg er ingen Canon kjenner, så en må vel også ta i betrakning om disse ytringene kommer fra folk med FX eller DX kamera. Vil tro det kan ha noe å si på autofokusen - muligens kanskje troligens Endret 17. august 2008 av arela Lenke til kommentar
SRD Skrevet 17. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. august 2008 Bakfokus er det mulig å fikse det hvis kamerahuset har støtte for AF-justering? Eller er det bare når en fokuserer på noe nærmt? Forresten noen som vet om det bare sammen med Canon at dette problemet oppstår? Lenke til kommentar
arela Skrevet 17. august 2008 Rapporter Del Skrevet 17. august 2008 Problemet ser ut til at det fokuserer forskjellig på nært og langt hold. Kan ikke skjønne at Sigma vil godta slike avvik. Det må koste dem mange penger, både i justering og dårlig PR. Noen sier det er verst på Canon, uansett under all kritikk. Vi får vel vente litt med den endelige dommen, for som nevt over, så hadde det vært kjærkomment om de kunne laget en alternativt line-up av faste FX objektiver. Lenke til kommentar
Arto Skrevet 18. august 2008 Rapporter Del Skrevet 18. august 2008 dpreview.com med test av objektivet: http://www.dpreview.com/lensreviews/sigma_50_1p4_c16/ Lenke til kommentar
SRD Skrevet 18. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. august 2008 dpreview.com med test av objektivet:http://www.dpreview.com/lensreviews/sigma_50_1p4_c16/ Ser veldig lovende ut dette objektivet Bare så utrolig irriterende med de fokusproblemene :/ Takk for linken Arto, skal legge den inn i første post også Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 18. august 2008 Rapporter Del Skrevet 18. august 2008 dpreview.com med test av objektivet:http://www.dpreview.com/lensreviews/sigma_50_1p4_c16/ Ser veldig lovende ut dette objektivet Bare så utrolig irriterende med de fokusproblemene :/ Takk for linken Arto, skal legge den inn i første post også Er det noe overraskende att et sigma objektiv har fokusfeil, egentlig? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 18. august 2008 Rapporter Del Skrevet 18. august 2008 Bare så utrolig irriterende med de fokusproblemene :/Jeg har ennå tilgode å se andre enn Canon-brukere som har problemer :-) Lenke til kommentar
arela Skrevet 18. august 2008 Rapporter Del Skrevet 18. august 2008 Tror det finnes kun i Canonfatning ennå. Det var iallefall Canon brukere de i linken her http://www.fredmiranda.com/forum/topic/661966/11 Lenke til kommentar
SRD Skrevet 18. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. august 2008 Bare så utrolig irriterende med de fokusproblemene :/Jeg har ennå tilgode å se andre enn Canon-brukere som har problemer :-) Det viktigste er jo at det ikke rammer oss Pentax-brukere Ser at dette objektivet scorer ganske høy på byggekvalitet, men hvordan er værtettingen på det? Hvis jeg ikke tar helt feil så har vel ikke Sigma værtetting på noen av objektivene sine. Men siden dette ikke utvider seg når en fokuserer, og den eneste ringen er fokusringen, så burde det ikke være så mange plasser vann kan komme seg inn? Hvis ikke pentax snart kommer med DA* 55 f1.4 så blir det nok denne på meg Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 19. august 2008 Rapporter Del Skrevet 19. august 2008 Fyldig jævel, i hvert fall. 505 gram og 77mm filterdiameter? Tror jeg beholder AF-D 50/1,4 for nå Lenke til kommentar
SRD Skrevet 19. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. august 2008 Fyldig jævel, i hvert fall. 505 gram og 77mm filterdiameter? Tror jeg beholder AF-D 50/1,4 for nå Eneste problemet jeg ser med vekten er når den ligger i bagen/sekken, vanligvis liker jeg best optikk som veier litt og har litt størrelse. Da blir det lettere å holde kamera stabilt. Men er jo Sigma er 50mm EX er en ganske heavy sak i forhold til andre 50mm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå