Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Sigma 50mm HSM f1.4 EX tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det vi trenger er dessuten en lyssterk normal for DX! Jeg hadde blitt overlykkelig hvis 28/1.4 kom i AF-S utgave

Tviler på at Nikon satser på fastoptikk for DX.

DX vil (tror jeg) bli et konsumerformat. Sigma ol. vil nok få herje fritt her (fremdeles i min spådom!).

Når det gjelder AF 28mm f/1.4 så står den på ønskelista ja.

Latterlige priser på de som er i omløp.

Lenke til kommentar

Ni kon: Det virker litt som om du er negativ av prinsipp. Først mente du at det var dårligere. Så finner noen ut at det er bedre enn Canons. Da mener du at Canon-folket er dårlig vant (i forhold til Nikon mht 1,4). Men det er faktisk opplest og vedtatt både av Canonister og Nikonianere at Canons 1,4 er bedre enn Nikons. Som kjent bruker jeg Nikkor-optikk selv.

Men til slutt er ditt eneste argument at det ikke kommer til å bli noen salgssuksess. Opprinnelig mente du at det var et dårlig alternativ for oss forbrukere, men du ender opp med å være bekymret for Sigma isteden. Det er her jeg synes du er negativ for å være negativ. Siden den er så kraftig konkurranseutsatt så er det bare et gode for oss forbrukere. Hvis Sigma selger så lite at de må senke prisen til under Nikon og Canon så blir det jo knallbra for oss forbrukere. Dessuten kommer den til å være en taper på bruktmarkedet. Og da sitter selv jeg klar med kredittkortet, hvis ikke AF blir noe stort problem. Jeg har lest om mange som har det problemet, men hverken jeg eller de jeg kjenner har hatt tilsvarende problemer.

Jeg synes det er litt spennende, for det kan bety at Sigma har tenkt å konkurrere med fullformatoptikk. Kanskje det kommer flere spennende objektiver etterhvert. 85mm 1,4? 35mm 1,4?

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Jeg synes det er litt spennende, for det kan bety at Sigma har tenkt å konkurrere med fullformatoptikk. Kanskje det kommer flere spennende objektiver etterhvert. 85mm 1,4? 35mm 1,4?

Det samme tenker jeg. Jeg krysser fingre, armer, bein, tær og øyne for at det skal komme mer fastoptikk med AF-motor for oss D40-ere som vil prøve nye ting uten å ha råd til feks hus med AF-motor eller dyre primes fra Nikon/Canon/andre dyre merker.

Lenke til kommentar

Synes ikke dette ser veldig lovend ut.

http://www.fredmiranda.com/forum/topic/661966/11

Noen av eksemplene er jo verre enn når jeg fokuserer manuelt!

PS! - jeg er ingen Canon kjenner, så en må vel også ta i betrakning om

disse ytringene kommer fra folk med FX eller DX kamera.

Vil tro det kan ha noe å si på autofokusen - muligens kanskje troligens

Endret av arela
Lenke til kommentar

Problemet ser ut til at det fokuserer forskjellig på nært og langt hold. Kan ikke skjønne at Sigma vil godta slike avvik.

Det må koste dem mange penger, både i justering og dårlig PR.

Noen sier det er verst på Canon, uansett under all kritikk.

Vi får vel vente litt med den endelige dommen,

for som nevt over, så hadde det vært kjærkomment om de kunne laget en alternativt line-up av faste FX objektiver.

Lenke til kommentar
Bare så utrolig irriterende med de fokusproblemene :/
Jeg har ennå tilgode å se andre enn Canon-brukere som har problemer :-)

Det viktigste er jo at det ikke rammer oss Pentax-brukere :p

Ser at dette objektivet scorer ganske høy på byggekvalitet, men hvordan er værtettingen på det? Hvis jeg ikke tar helt feil så har vel ikke Sigma værtetting på noen av objektivene sine. Men siden dette ikke utvider seg når en fokuserer, og den eneste ringen er fokusringen, så burde det ikke være så mange plasser vann kan komme seg inn?

Hvis ikke pentax snart kommer med DA* 55 f1.4 så blir det nok denne på meg :)

Lenke til kommentar
Fyldig jævel, i hvert fall. 505 gram og 77mm filterdiameter?

Tror jeg beholder AF-D 50/1,4 for nå :p

Eneste problemet jeg ser med vekten er når den ligger i bagen/sekken, vanligvis liker jeg best optikk som veier litt og har litt størrelse. Da blir det lettere å holde kamera stabilt.

Men er jo Sigma er 50mm EX er en ganske heavy sak i forhold til andre 50mm :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...