Erik B. Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 (endret) Hei. Jeg holder på med en side hvor det er behov for ekstern innlogging til et phpbb forum. Jeg bruker scriptet som jeg fant her. (Se eventuelt koden her:) <?php if (isset($_POST['login'])) { define('IN_PHPBB', true); $phpbb_root_path = '../../forum/'; $phpEx = substr(strrchr(__FILE__, '.'), 1); include("common." . $phpEx); // Start session management $user->session_begin(); $auth->acl($user->data); $user->setup(); if($user->data['is_registered']) { //User is already logged in } else { $username = $_POST['username']; $password = $_POST['password']; $result = $auth->login($username, $password); if ($result['status'] == LOGIN_SUCCESS) { //User was successfully logged into phpBB } else { //User's login failed } } } else { ?> <form method="post" action=""> <table border="0"> <tr> <td>Brukernavn:</td><td><input type="text" name="username" id="username"></td> </tr> <tr> <td>Passord:</td><td><input type="password" name="password" id="password"></td> </tr> <tr> <td>Login:</td><td><input type="submit" name="login" id="login" value="Login"></td> </tr> </table> </form> <?php } ?> Jeg får følgende feilmelding: Fatal error: Call to a member function session_begin() on a non-object in /customers/gudbrandsdalgatebilklubb.com/gudbrandsdalgatebilklubb.com/httpd.www/kommende_design/_inc/phpbb_login.php on line 11 På linje 11 står følgende kode: $user->session_begin(); Noen som vet hvor problemet litt? Takker svært mye for svar. Endret 5. juni 2008 av Erik B. Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Skriv: include($phpbb_root_path . 'common.' . $phpEx); istedenfor: include("common." . $phpEx); Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå