mandela Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Gainwards påstander er slettes ikke urimelige og det bør ikke være vanskelig å få til kjøling på GeforeFX kortene som er tilnærmet lydløs (lavere enn 7db). Hvis du er skeptisk til dette kan du ikke ha fulgt mye med i det siste og fått med deg at man nå får kjøpt Radeon 9700 Pro kort som er *totalt lydløse* (Sapphire Atlantis 9700 Pro Ultimate Edition). En modifisert kjøler basert på heatpipe teknologi av denne typen, bør klare jobben greit: http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet456.htm Om det blir en billig løsning og praktisk med tanke på plass, er en annen sak... har du sett / lest om noen som har kjørt en athlon thundebird 1.4ghz (70W output) lydløst med vanlig kjøling? Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 40 dB er ikke mye da. Yeah right! Jaja... Da har vi nok to heltforskjellige oppfatninger om hva støy er! :-? Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 40 dB er ikke mye da. Yeah right! Jaja... Da har vi nok to helt forskjellige oppfatninger om hva støy er! :-? Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 HVOR ER EDIT-KNAPPEN !?!?! Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Her er det i gang : Tech Report has posted a review of the VIA KT400A chipset. It looks to be better performance, but hopefully it wasn't juiced up like the KT400 chipset I got from them. None of the KT400 boards were able to match the demo board performance. http://www.amdzone.com/#1 Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 40 dB er ikke mye da. Yeah right! Jaja... Da har vi nok to helt forskjellige oppfatninger om hva støy er! :-? Yepp, det har du helt rett i. Alle har forskjellige oppfattning om hva som støyer, så derfor blir det veldig vanskelig. Man må høre det selv, for å finne ut om det støyer plagsomt mye. 40dB rett i øret er nok ubehagelig , men hvis du sitter en meter eller to fra maskinen, så synes ikke jeg det er plagsomt. Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Her er kjøleløsningen fra Thermaltake med vifte som vil løse problemene med støy på FX. http://www.thermaltake.com/products/chipse...et/heatpipe.htm Lenke til kommentar
julepynt Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 det der var jo en STØYENDE ripoff av Zalman ZM80A-HP, da Lenke til kommentar
gixer Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Her er kjøleløsningen fra Thermaltake med vifte som vil løse problemene med støy på FX.http://www.thermaltake.com/products/chipset/heatpipe.htm Hvorfor i huleste heiteste tar de ikke å smekker på en 80mm vifte?! Greit det tar mer plass og at det koster en hundrings eller to mer, men det hadde jeg klart å leve med! Lenke til kommentar
Mr_Snuffles Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 har du sett / lest om noen som har kjørt en athlon thundebird 1.4ghz (70W output) lydløst med vanlig kjøling? Jeg har ikke vært borti noen konvensjonelle vifter/kjøleribber til Athlon som er totalt lydløse, da må man nok ty til vannkjøling eller andre og dyrere løsninger. Den nærmest lydløse jeg har vært borti er Mist Silent Twin, som de selger på Microplex: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MISTST1 Den har et samlet støynivå mellom 16-19db, noe som er meget stille! Ser at den har fått meget gode kritikker, og koster ikke all verden heller (395,-)... Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 40 dB er ikke mye da. Hvis du ikke har spesielle støysvake komponenter., vil du ikke merke at maskinen bråker noe særlig mer. Det kunne ikke ramle meg inn å ha et 40 db skjermkort i maskinen. :o Det er rett og slett ALT for mye. Og så den sykt irriterende høyfrekvente lyden da! Har du hørt opptakene fra Toms Hardware? Lenke til kommentar
Mr_Snuffles Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Til alle dere som mener at 40db er et altfor høyt støynivå på et skjermkort: Dere er vel klar over at de aller fleste harddisker har et støynivå som ligger mye over dette, selv når de er idle (ref Storagereview)? Dere er vel også klar over at et referanse ATI Radeon 9700 Pro kort ved full load støyer opptil 64db? Hvis dere har sykelig angst for komponenter som støyer mer enn 40db, begynner jeg å lure på hva slags hardware dere har i kabinettene deres. Jeg antar dere forveksler oppgitt støynivå på disse nye Gainward kortene med kjøleren på referanse utgaven av Geforce 5800 FX Ultra som ble målt til 77db (ref Anandtech). Hvis denne løsningen fra Gainward ikke støyer mer enn 40db, er det faktisk meget bra! Lenke til kommentar
maximus Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 vel, jeg sier som jeg hele tiden har sagt: tror nvidia har noe på lur. for så dumme kan de ikke være Nvidia er i dag ikke i stand til å produsere et skjermkort som er raskere en GeForce FX 5800 ultra. Grunnen til de ekstereme kjøleløsningene er at de har presset ut det som er mulig av FX brikken for å ta igjen ytelsen til Radeon 9700 pro. Lenke til kommentar
panikk! Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Jeg synes det er helt borte i natta at man ikke kan få et kort som tar lite plass og som ikke bråker så mye, det burdet da være et krav om at kortene skulle vært nærmest lydløst da.... Lenke til kommentar
Resus Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Jeg synes Nvidia har gått på en skikkelig bommert ved å gi ut FX. FX er jo allerede "overklokket" fra fabrikken. Jeg kommer ikke til å montere en slik støvsuger i min maskin. Tror de som kjøper FX vil angre når de skal prøve å bruke maskina til noe annet enn gaming, å må sitte å høre på "motorduren" Kommer ikke på en eneste positiv side ved FX. Derfor bestilte jeg meg nylig 9700Pro (Tidligere Nvidia fan) Lenke til kommentar
lenny25 Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Har også gått over fra GeForce-serien til Radeon 9700 pro. Meget meget bra kort selv om jeg hadde litt startvansker med det. Er litt kresent på hovedkort, men det er en annen diskusjon Lenke til kommentar
corcky Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Ati kort generellt har også mye bedre 2d kvalitet. Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 En god grunn til å kjøpe Fx se her. PS.Synes bilde kvaliteten er kjempegod. http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread...25&pagenumber=1 Lenke til kommentar
KAS Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 En god grunn til å kjøpe Fx se her. PS.Synes bilde kvaliteten er kjempegod. Tviler på at Radeon 9700/9800 er verre på det området Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 En god grunn til å kjøpe Fx se her. PS.Synes bilde kvaliteten er kjempegod. Tviler på at Radeon 9700/9800 er verre på det området Poenget er hvist du leser linken,så er det noen som har funnet ut at de kan gjøre en liten hack i demoen til NV og da vises damen over uten hmm for mye klær. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå