Gå til innhold

Gainward GeForce FX bilder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Var det ikke Gainward som skrøt av 7 db?

Støynivå

Maks 40-42 dB(A)

Jeg har hele tiden sagt at 7dB bare er tull. Men jeg hadde trodd det bare ville bli 27dB. Men, men.. Da er det absolutt ingen grunn til å kjøpe de rådyre Gainward korta fremfor Asus sine. :D

Lenke til kommentar

Gainwards påstander er slettes ikke urimelige og det bør ikke være vanskelig å få til kjøling på GeforeFX kortene som er tilnærmet lydløs (lavere enn 7db). Hvis du er skeptisk til dette kan du ikke ha fulgt mye med i det siste og fått med deg at man nå får kjøpt Radeon 9700 Pro kort som er *totalt lydløse* (Sapphire Atlantis 9700 Pro Ultimate Edition). En modifisert kjøler basert på heatpipe teknologi av denne typen, bør klare jobben greit:

http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet456.htm

Om det blir en billig løsning og praktisk med tanke på plass, er en annen sak...

Lenke til kommentar
Gainwards påstander er slettes ikke urimelige og det bør ikke være vanskelig å få til kjøling på GeforeFX kortene som er tilnærmet lydløs (lavere enn 7db). Hvis du er skeptisk til dette kan du ikke ha fulgt mye med i det siste og fått med deg at man nå får kjøpt Radeon 9700 Pro kort som er *totalt lydløse* (Sapphire Atlantis 9700 Pro Ultimate Edition). En modifisert kjøler basert på heatpipe teknologi av denne typen' date=' bør klare jobben greit:

quote']

Er ikke helt sikker, men jeg tror nok at Geforce FX produserer mye, mye mer varme enn Radeon 9700Pro. Den dagen noen produserer et Geforce FX kort med heatpipe som er lydløs blir jeg meget imponert!

Lenke til kommentar
Gainwards påstander er slettes ikke urimelige og det bør ikke være vanskelig å få til kjøling på GeforeFX kortene som er tilnærmet lydløs (lavere enn 7db). Hvis du er skeptisk til dette kan du ikke ha fulgt mye med i det siste og fått med deg at man nå får kjøpt Radeon 9700 Pro kort som er *totalt lydløse* (Sapphire Atlantis 9700 Pro Ultimate Edition). En modifisert kjøler basert på heatpipe teknologi av denne typen, bør klare jobben greit:

Er ikke helt sikker, men jeg tror nok at Geforce FX produserer mye, mye mer varme enn Radeon 9700Pro. Den dagen noen produserer et Geforce FX kort med heatpipe som er lydløs blir jeg meget imponert!

EDIT: Litt feil i quotinga :oops:

Lenke til kommentar

:woot:

Snu mikken mot PC, vreng lydbølgen opp ned og spill den av gjennom høgtaleren. Juster til lyden forsvinner...........................man kan da bruke desse superraske computerene til noe.....................!!

Sv.

Kjennt teknologi fra headsettene for fly :D:D:D

Lenke til kommentar

40 dB er ikke mye da. Hvis du ikke har spesielle støysvake komponenter., vil du ikke merke at maskinen bråker noe særlig mer. Jeg husker de først Geforce4 TI kortene fra MSI, de var på over 50dB

Du er dessuten nødt til å høre på kortet, og ikke lese spesifikasjoner, for å vite om det støyer. Det virker nemlig som om ulike produsenter bruker ulike målemetoder. Er det 40db på 5cm avstand, eller er det 1 meter ??

Det er enorm forskjell på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...