Gå til innhold

Dell Optiplex 755 + Radeon HD2600XT = niks og null bilde

Anbefalte innlegg

Jeg fatter ikke bæret. Det er det første dere trenger å vite.

Vi har kjøpt inn fire optiplex-maskiner på jobben, disse skal vi kjøre toskjermsløsning på. Det fungerer dårlig med integrert skjermkort og DVI-adapter, så vi kjøpte nye kort fra Sapphire. Jeg har prøvd dette her i alle varianter nå, men jeg får bare ikke bilde. Skjermen er helt svart hele tiden, den gidder ikke løfte en piksel engang.

Hvis jeg putter en VGA-kabel i VGA-utgangen på hovedkortet så sier den så pent at dette ikke går siden det er et annet kort installert og at jeg må skru av maskinen og sette riktig kabel i riktig kort. Så den skjønner at det er et kort der. Men det funker likevel ikke. Jeg søkte litt rundt her og fikk et tips om å avinstallere alle skjermkortdrivere og forsøke igjen, men til ingen nytte.

Jeg begynner å lure på om det er noe med det kortet, altså. Om det kanskje hadde funket med et HD2400XT? Selv om jeg vet at andre har brukt dette kortet i optiplex 755.

Vel, hjelp, noen? Jeg stanger mot veggen nå.

Edit: Jeg glemte å si at jeg har forsøkt å disable det integrerte i bios, men det går ikke an å disable det helt, man kan stille inn på enten auto eller noe som indikerer at den skal bruke alt annet enn det integrerte. Problemet er at de to innstillingene gir nøyaktig samme resultat.

Endret av Snirfle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...