Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny maskin, nekter aa starte.

Anbefalte innlegg

Hallo alle sammen.

Min nye maskin er ;

MSI P35 Neo2 motherboard

4gb of Corsair Dominator ram

MSI 9800Gx2 video card

Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio

Intel Core 2 Duo E8200

Corsair TX750W powersupply

Thermaltake Blue Orb II cpu cooler

Standard HD and DVD player.

Vi satte den sammen, den skrudde seg faktisk av etter 5 sekund ogsaa paa igjen etter et par sekund igjen, noe some var merkelig. Vi bytta ut CPU viften til standard some fulgte med siden dominator rammen har kjoleribber paa og er for hoye for blue orben. Losna ogsaa motherboardet bittelitt.

Etterpaa gikk pcen fint paa, skrudde seg av etter 3 sekund og rett paa igjen. Da ble den oppe og kjorende.

Problemet naa er at jeg koblet min syncmeister monitor inn, og ingenting skjer. Skjermen bare blinker som den ikke har kobling til noenting. Virker fint paa min eldre maskin.

Noe som har noen ide hvorfor dette skjer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det med at den restarter etter noen sekunder er normalt, ihvertfall med ABIT-hk (ikke sikker på MSI).

Grunnen til at skjermen ikke funker er nok at du må legge inn drivere til den. Så om du ikke har en gammel skjerm som ikke trenger drivere kan det kanskje bli litt vanskelig :)

Endret av GW
Lenke til kommentar

Okay problemet er at mitt hovedkort ikke stotter min ram, derfor faar jeg ikke starta bios engang. Ingenting. jeg provde netopp med ram som hovedkortet mitt stotter, men det samme skjedde igjen. Lurer paa om mitt hovedkort kan vaere odelagt eller defekt. Noen some har peiling? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...