lperik Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Skal vi se, har nettopp fått meg en 512mb brikke til av typen som nevnt i topic. Den jeg hadde fra før av fungerte fint, men når jeg setter inn den nye så skjer det ingen ting. Har knotet i over en time nå, klart å komme meg inn i bios og sette ned multipier til 4:3 dvs at rammen kjører på 100x2=200mhz istedet for 333mhz som den skal klare. Om jeg setter opp multiplier til 1:1 (266mhz) så vil ikke maskinen starte. Har nappet ut 256mb brikka som jeg hadde fra før og da klarer jeg å kjøre den nye på 320mhz, men dette er kun når jeg setter opp volten til 2.7 Om jeg prøver 333mhz funker den ikke. Har byttet ram en gang alt pga at det ikke passet med double og singlesided ram sammen i mitt HK (sjekk sigg for specs) og begge brikkene fungerer jo. SKjønner ikke hva som kan være problemet, men har en teori om at det er no tull med hovedkortet. men kjedelig å sende det inn om det ikke er det som er problemet. Vet ikke, men kan ting ordne seg med en annen bios til hk? Trenger virkelig hjelp her er lei av alle mine ram problemer. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 10. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2003 Merklig! Istad da jeg prøvde å sette opp multiplieren så jeg fikk over 200mhz ville ikke maskina starte. Prøvde igjen nå og da fikk jeg denne feilmld etter oppstart: Windows could not start because the following file is missing or corrupt:windowssystem32configsystem Etter mye prøving og feiling valgte jeg bare "load optimal performance" i bios og nå funker det som det skal. mutliplier er på 5:6 så jeg nå har 333mhz på rammen.. Hva kan ha vært galt? Tør ikke gå inn i bios igjen for å sjekke, da kommer den garantert til å slutte å fungere igjen... Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Ser ut som at hk ikke liker ramen helt Lenke til kommentar
lperik Skrevet 10. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2003 Ser ut som at hk ikke liker ramen helt Tok mot til meg å gikk inn i bios å sjekka og alt står på riktig innstillinger nå etter jeg load optimal performance. Sitti og spillt div. spill og skrudd av å på maskina for å teste, ingen halting, og maskina starter opp hver gang.. Snodig spør du meg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå