siberiantiger Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Dette kortet benytter jeg sammen med et Abit AT7-MAX2 hovedkort. I oppstarten (bios) får jeg litt snodige tegn på skjermen. Disse tegnene ligner f.eks prikkete bokser (på størrelse med en bokstav/tall), men kan også forekomme i andre former.. Jeg har siste versjon av Bios på hovedkortet Ellers virker grafikk kortet relativt bra i XP Pro. Er det andre som har samme problem og evt. har en løsning på hvorfor de kommer og hvordan man fjerner de? Er litt redd for at noe er defekt (Jeg fikk nettopp et nytt hovedkort fra leverandøren for bare en uke siden. Det jeg hadde gav også slik tegn men bare UTROLIG MYE verre.. Det hendte at hele skjermen ble fyllt av disse tegnene i DOS (eller i BIOS) så alt ble uleselig for noen sekunder eller mer) Nå har jeg som sagt fått et nytt.. men det er liksom ikke 100% det heller..) Noen ideer? Jeg har en 360W strøm forsyning, som skulle være nok. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Jeg vurderte MAX 2 men ATi Radeon og Kt 400 er ikke beste venner grunnet feil fra Via. prøv siste driverne fra dem. Lenke til kommentar
siberiantiger Skrevet 10. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2003 Jeg har brukt de siste driverene som finnes på www.viaarena.com Men dette skjer før noe som helst av operativ systemet lastes.. Det er i "DOS" de føste sekundene når maskinen starter opp.. Så jeg tror ikke det har noe med drivere å gjøre.. Det må i så fall ha med BIOS på hovedkort eller skjermkortet å gjøre. Noe som har andre ideer om hva dette kan være? Jeg kan for så vidt prøve å legge ut et bildeav dette senre.. Hvi sjeg får det til og hvis ejg husker det. Vel, håper å få flere tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Jeg har samme symptomer med et Sapphire 9500, på et Abit TH7-II hovedkort (850 chipset). En sjelden gang får jeg samme stripene i Windows, men etter er omstart så er de bort. Kortet er softmoddet til 9700 og klokket til 385/295 og fungerer helt stabilt ellers. Jeg har 550W strømforsyning så det er ikke problemet, men det kan være at kortet får for litt strøm via AGP porten helt i oppstarten. lqpl Lenke til kommentar
siberiantiger Skrevet 10. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2003 Så du mener at dette ikke er noe å bry seg om så lenge den ellers fungerer bra? Jeg er litt redd for at dette kan være et tegn på at f.eks grafikk kortet mitt holder på å bli defekt. Jeg har ikke modifisert det på noe måte og har brukt anti statisk verktøy under installasjon av komponentene. Jeg har ikke opplevd rare ting i Windows som kan ha med dette å gjlre.. så... Vel, jeg er fortsatt åpen for forslag.. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Veldig mange med Via/Radeon combo har de symptomene. Neppe et problem. Ser ut til å være kickstarten som er tøff, men om det først starter er det OK. Måtte bytte mitt Radeon til et TI4800 da mitt MSI kt4 ultra ikke klarte å starte det i det hele tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå