Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

"Takplater" til å ha under veranda, hvor finne jeg dette?

Anbefalte innlegg

Hei

Har en veranda med tregulv i 2 etage. Når det regner drypper det gjennom gulvet på denne og ned på terrassen min. Jeg ønsker å tette undersiden av verandaen og sette på en takrenne i enden slik at jeg kan sitte tørt på terrasen når det regner på verandaen.

Jeg vet blikkslagere ol. lager slike panner som passer nedimellom gulvbjelkene i verandaen, men tror disse må spesiallages (koster mer). For et års tid siden hørte jeg om et produkt som jeg mener het "tiltak" som kom i standard 60cm bredde som kunne brukes slik jeg beskriver.

Jeg har prøvd å søke på produktet, men finner det ikke eller noe tilsvarende. Noen som kjenner til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var på obs bygg idag, der hadde de det.

Det heter til-tak, søkte nå og fant det med en gang:

http://www.til-tak.no/

Det hadde nok vært mulig med vanlig takplater og slik du foreslår. Eneste problemet da er at det blir ikke så enkelt å legge ny plater under slik at man ikke sitter og ser opp på en bølgeblikksplate.

Endret av Ekko
Lenke til kommentar

Jupp, det kan jeg være enig i, men mindre man holder på å byggen nytt, eller som i mitt tilfelle må ta de forrige bodene opp fordi snekkerne hadde lagt dem så ujevnt (og har en terrasse på under 10kvm).

Lenke til kommentar

Du trenger ikke å gå for å så avansert løsning. Gå til en hvilken som helst skikkelig byggevareforetning(ikke coop, men type maxbo, byggmakker, byggern, monter) og spør etter takplater(heter ofte terrassetak) i plast. De går under mange navn, men det er snakk om den samme ulla. Plastmo er den ledende aktøren om jeg ikke tar helt feil.

http://www.plastmo.no/Products/Roof%20solu...d%20sheets.aspx

De er vanligvis 120 brede, og har forsellige lengder så du kan tilpasse etter taket ditt. Disse spikrer du ganske enkelt opp på undersiden av verandaen i 2. etg via bjelkelaget. Lager du en liten helling mot en side kan du lett sette opp en takrenne også som drar vannet vekk rolig og pent.

flere-plater,-blå-bakgrunn.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...