aic007 Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Hei. Jeg har fått et prosjekt i Viusal studio som en annen har utviklet. Den skal installeres som en web - applikasjon på en webside. Problemet er at det ikke ser så bra ut grafisk, og jeg må endre på gridview slik at den får forskjellig farge på annenhver linje. Åssen kan jeg få implementert design her, når jeg ikke kan se noe i design view og det bare er asp .net og c# kode. Lenke til kommentar
excrucio Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Du kan prøve disse egenskapene til gridviewet: RowStyle-CssClass="oddetallslinjer" AlternatingRowStyle-CssClass="partallslinjer" HeaderStyle-CssClass="kolonneoverskrifter" Så definerer du bare farger og andre stiler i css Lenke til kommentar
aic007 Skrevet 6. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2008 Hei og takk for svar. Jeg prøvde som du sa, men den klager på bindestreken forn CssClass, så da prøvde jeg med punktum istedenfor. Fikk ingen feilmelding, men jeg får ikke sett resultatet. Tror det er fordi jeg ikke har referert til en .css - fil i C# - koden (slik som man gjør i html). Noen som vet åssen jeg "hyperlinker" til en .css fil i rein C# kode? Lenke til kommentar
excrucio Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Tror ikke du kan gjøre dette fra en cs-fil. Har du ikke tilgang til aspx- eller ascx-filen da? Da gjør du bare sånn: <asp:GridView AlternatingRowStyle-CssClass="hei" RowStyle-CssClass="cssclass" ID="GridView1" runat="server"></asp:GridView> Lenke til kommentar
aic007 Skrevet 7. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2008 Nei, dessverre, har ingen .aspx eller .ascx - filer. Derfor jeg sliter skikkelig med design. Lenke til kommentar
aic007 Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) Du kan prøve disse egenskapene til gridviewet: RowStyle-CssClass="oddetallslinjer" AlternatingRowStyle-CssClass="partallslinjer" HeaderStyle-CssClass="kolonneoverskrifter" Så definerer du bare farger og andre stiler i css Hei. Jeg fikk det til å virke ved hjelp av det du sa, så jeg tenkte jeg kunne spørre deg om en ting til Vet du hvordan man kan få feltene i gridviewet til å bli større eller få det til slik at jeg kan bestemme bredden på hver enkelt felt, når jeg legger til felt på denne måten: this.gridView.Columns.Add(GetColumn("Mobilnummer", null, "Mobil tlf", true, true)); :-) Endret 11. juni 2008 av aic007 Lenke til kommentar
aic007 Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 Need some help. Noen tips om hva jeg skal skrive for å bestemme bredden på felt i gridview? Anyone? :-) Lenke til kommentar
gatepoet Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Need some help. Noen tips om hva jeg skal skrive for å bestemme bredden på felt i gridview? Anyone? :-) Du sa du la til kolonner slik: this.gridView.Columns.Add(GetColumn("Mobilnummer", null, "Mobil tlf", true, true)); Da antar jeg at du har laget en GetColumn()-metode som setter RowStyle, AtlernatingRowStyle og HeaderStyle. For å få kontroll over selve cellen, er det ItemStyle.CssClass du skal bruke. Vil du endre stil på kontrollen inni cellen(tekstboks, label, etc.) så er det ControlStyle.CssClass .bruke Lenke til kommentar
aic007 Skrevet 14. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2008 Hei gatepoet. For å formattere gridview så skriver jeg følgende kode: this.gridView.RowStyle.CssClass="oddetallslinjer"; Prøvde å formattere kolonner slik: this.gridView.ControlStyle.CssClass = "kolonne"; Det gikk jo ikke så bra, men er det slik man skal gjøre det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå