Gå til innhold

AGP Skjermkort til AOC!: )

kimNz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare skulle forvisse meg om at du ikke sitter med en Celeron 2.4 eller singelcore Athlon 3000+ eller lignende - da hjelper det liksom ikke stort hva man putter i.

Uansett er 3850 flere hakk bedre enn 1950Pro

Edit:

Athlon FX60 eller? Regner med det er socket 939 i og med du har AGP? Er i tilfelle en brutal overklokking.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Leste av feil informasjon for dere istad, viser seg at pcen jeg sitter på har enda dårligere spesifiskasjonene enn jeg trodde.

209085.jpeg

(Måtte bare ha med bikkja):)

Merklelig når jeg staret opp AOC, kom meg inn i spillet, laget en fyr og satte igang jaktinga, så gikk det helt smertefritt (må ganske lave details ja:) Men det var absolutt fint og se på fordi.

Har Nvidia 6600GT atm, og det var i

Systen requrements for Age of conan

Det eneste som var for dårlig for spillet.

Har jo kun 1024Ram, DDR..

Hovedkortet er et "A8N-SLI"

Må dette byttes ut, for at jeg skal kunne spesifisere pcen min til og bli en hel del hakk bedre?

Endret av kimNz
Lenke til kommentar

A8N-SLI er PCI-express! Da har du plutselig enda fler skjermkort å velge i.. Men så må jo resten av pc-en oppgraderes litt også da, for å stå i stil.. Tror kanskje du får X2-prosessorer fortsatt til Socket 939, men spørs om ikke det lønner seg å investere i helt nytt hovedkort, ram og cpu hvis du først skal oppgradere skjermkortet også! :)

Endret av »frodo
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar, nå vet jeg plutsetlig en del mer om pcen min..

MEN! Siden vi er så godt i gang håpet jeg noen kanskje kunne hjulpet meg og finne noe ram / prossesor som passer riktig inn på hovedkortet (ports / slots), er rett for å kjøpe et produkt som ikke passer inn. Har gjort det en gang før, men vil ikke la det skje igjen.. Håper noen kan gi en fin direkte link til:

En fin ram

En fin prossesor

Et fint PCI-Exp Skjermkort.

Og om noen kunne nevne hva jeg egentlig bør se etter når det kommer til Ram / Prossesorer for å se om the matcher HK mitt. Sånn som på skjermkort er det: AGP / PCI / PCI-EXPRESS

osv:)

For A8N-SLI

209154.jpeg

Endret av kimNz
Lenke til kommentar

Kanskje like greit å kjøpe seg et P35 hovedkort til ca. 700kr,

sammen med en ikke alt for dyr intel CPU? DDR2 RAM er veldig billig nå til dags, så det bør ikke koste deg så mye mer å oppgradere både HK, CPU, RAM og skjermkort enn å bare oppgradere CPU, RAM og skjermkort ;)

Lenke til kommentar

Kjøp Asus P5K SE EPU http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...bc:36123%3br:pg

P35 hovedkort med det meste hvis du ikke skal kjøre crossfire, pris? 246 kroner!

Sleng på 4 gb kurrant DDR2 ram, 600 kr, og flesk til med en E8400 3ghz dualcore for 1270 kr.

Totalpris: 2117 kr for knallbra cpu, mer enn nok ram, og et hovedkort som er maks 5% tregere enn kort som koster 1200 kr+.

P35 er ikke stort verre enn P45.

Spar heller pengene for den store oppgraderinga til neste år.

SSD disk, Nehalem og billig DDR3 vil være en mye større oppgradering da. Derfor kjøper du billig men bra nå :)

Skjermkort, kjøp 8800GT om du trenger det NÅ, evt kjøp 4850 eller noe om 2 uker

Endret av CavemaNz
Lenke til kommentar
Kanskje like greit å kjøpe seg et P35 hovedkort til ca. 700kr,

sammen med en ikke alt for dyr intel CPU? DDR2 RAM er veldig billig nå til dags, så det bør ikke koste deg så mye mer å oppgradere både HK, CPU, RAM og skjermkort enn å bare oppgradere CPU, RAM og skjermkort ;)

Er nok det som kommer til å bli gjort ja..

Takk for svar alle sammen

Kjøp Asus P5K SE EPU http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...bc:36123%3br:pg

P35 hovedkort med det meste hvis du ikke skal kjøre crossfire, pris? 246 kroner!

Sleng på 4 gb kurrant DDR2 ram, 600 kr, og flesk til med en E8400 3ghz dualcore for 1270 kr.

Totalpris: 2117 kr for knallbra cpu, mer enn nok ram, og et hovedkort som er maks 5% tregere enn kort som koster 1200 kr+.

P35 er ikke stort verre enn P45.

Spar heller pengene for den store oppgraderinga til neste år.

SSD disk, Nehalem og billig DDR3 vil være en mye større oppgradering da. Derfor kjøper du billig men bra nå :)

Skjermkort, kjøp 8800GT om du trenger det NÅ, evt kjøp 4850 eller noe om 2 uker

Nice!

Will do

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...