angelique__ Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 er nå online med linux , men sliter med å få putty til å virke i wine. jeg har prøvd å laste ned psybnc rpm filen , men får beskjed om at jeg mangler følgende: libtinfo.so.5. så hva slags pakke mangler jeg ? Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 putty i wine haha, den var god! http://rpmfind.net er en fin bil Lenke til kommentar
angelique__ Skrevet 10. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2003 var det noe morsomt ? jeg var innom en side hvor det står hva som støttes i wine og det var folk som brukte putty i wine. så ikke vær så frekk i kjeften :x Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Må si at putty med wine fungere utmerket, så han der kan ikke være riktig naglet, mulig han mener du heller bør bruke native-klient istede for og "emulere"... Vi får satse på at Hanscats har røyket sopp og ikke er ved sine fulle fem ennå.... Lenke til kommentar
angelique__ Skrevet 10. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2003 vet du hvordan man får koblet seg på shell i linux ? hva slags program man skal bruke for jeg vet ikke :/ Lenke til kommentar
angelique__ Skrevet 10. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2003 vet du hvordan man får koblet seg på shell i linux ? hva slags program man skal bruke for jeg vet ikke :/ Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 er nå online med linux , men sliter med å få putty til å virke i wine. jeg har prøvd å laste ned psybnc rpm filen , men får beskjed om at jeg mangler følgende: libtinfo.so.5. så hva slags pakke mangler jeg ? Forfor bruke putty når du har ssh? skriv dette i kommandolinja: ssh -l <brukernavn> <ip> Trenger du info om putty kan du se her eller skrive ssh --help man ssh Har du ikke ssh kan det lastes ned her Husk at det nesten altid finnes gratis linux alternetiver til de fleste Windoze programmer :wink: MarcelSB Lenke til kommentar
angelique__ Skrevet 10. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2003 dessuten så får jeg ikke putty til å virke under wine og lurer på hvilken rpm pakke jeg mangler for å få psynbc installert Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 vet du hvordan man får koblet seg på shell i linux ? hva slags program man skal bruke for jeg vet ikke :/ I KDE finner du shell i menyen, eller trykker Alt+F2 og skriver konsole. Bruker du ikke KDE kan du komme til kommandolinjen ved å Trykke Ctrl+Alt+<F1 til F6> og logge inn der... Skal du tilbake til det grafiske trykker du Ctrl+Alt+<F7 til F9> :wink: MarcelSB EDIT: dessuten så får jeg ikke putty til å virke under wine og lurer på hvilken rpm pakke jeg mangler for å få psynbc installert Plz, ikke bruk putty i wine, det er ikke så veldig smart (sikkert det hanscats mente), bruk ssh i stedet... Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Putty i wine ja, haha Jeg har hørt rykter om at til og med Linux støtter SSH-klienter nå 'ssh minbruker@minmaskin', så enkelt er det. Lenke til kommentar
trench Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 er nå online med linux , men sliter med å få putty til å virke i wine. jeg har prøvd å laste ned psybnc rpm filen , men får beskjed om at jeg mangler følgende: libtinfo.so.5. så hva slags pakke mangler jeg ? Du kan legge inn pterm da .. http://www.tartarus.org/~simon/putty-unix/ http://packages.debian.org/cgi-bin/search_...all&release=all Men legg inn aterm du. Hvis du bruker Debian bruker apt-get install aterm. http:///aterm.sf.net er hjemmesiden til denne pakken. Men som du ser er det normalt det du åpner når du starter et svart vindu. :wink: Lenke til kommentar
trench Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Putty i wine ja, haha Jeg har hørt rykter om at til og med Linux støtter SSH-klienter nå 'ssh minbruker@minmaskin', så enkelt er det. jeg ville skrevet ssh -C minbruker@minmaskin -C = komprimering. Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Aa emulere Putty i linux for aa bruke SSH er som aa ....<sett inn noe smart her> (faen jeg hadde noe bra aa si naar jeg starta aa skrive innlegget) Lenke til kommentar
angelique__ Skrevet 11. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2003 vel da var det ene spørsmålet mitt besvart , men hva hva med libtinfo.so.5 ? hva heter rpm pakken hvor den filen ligger ? Lenke til kommentar
J0lle Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 vel da var det ene spørsmålet mitt besvart , men hva hva med libtinfo.so.5 ? hva heter rpm pakken hvor den filen ligger ? Heisann, jeg skjønner egentlig ikke helt hvorfor du skal ha psybnc? Mener du at du skal installere det på et shell du har fra før? Eller skal du ha en bouncer liggende på din egen maskin? "noe jeg ikke helt skjønner vitsen med" mvh Jon Ivar Lenke til kommentar
angelique__ Skrevet 11. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2003 jeg skal koble meg opp til irc serveren dalnet med mIRC og psybnc , men får opp "wrong password disconnecting" selvom jeg skriver riktig passord. må jeg konfigurere psybnc på shellet på nytt når jeg bytter fra xp til linux ? :-? Lenke til kommentar
pine Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 http://www.underworld.no/howto/psybnc.shtml Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå