Gå til innhold

Søker 120x120mm vifte med lav profil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

I USA er det mange nettbutikker som har disse viftene.

 

Det blir selvsagt frakt, på samme måte som når du får tilsendt noe fra en norsk nettbutikk.

 

Kan jo tenkes frakten blir høy, men hvis du sender en konkret epost til en butikk som er kjent for å ha god service, kan det jo tenkes de kan sende en vifte som brev. Da bør vifte og frakt komme under 200kroners grensen.

 

Et annet alternativ er jo å kjøpe flere ting, kansklje sammen med noe andre, og så fordeles frakten over flere ting.

 

 

 

 

Espen

Lenke til kommentar
Blir vel en del frakt der og?

 

Tenkte vel mer på evt. utvalg av vifter og billige Kina/Hong-Kong selgere :)

 

Nærmeste jeg har funnet er Storbritania, og da betaler jeg nesten like mye i frakt som for vifta... :(

 

Hva koster det der da, inkl. frakt?

 

Sjekket hos Performance-PC.com, der vil 2 stk. Yate Loon 120mm. low-profile vifter inkl. frakt komme på 120 kroner. (blir trukket fra $3 pr. unit hvis du velger "No changes,unsleeved" under Available Options drop-down menyen)

 

Så rimelig (sluttsum) ville du neppe fått her hjemme hvis de hadde vært å få tak i. Har forøvrig handlet hos overnevnte nettbutikk sjøl for kort tid siden. Bestillte på søndagskveld og fikk pakken på lørdag.

Lenke til kommentar

Takker så mye for tipset! Endte vel opp på ca. 160 kr for én vifte fra den britiske butikken, så da er det vel liten tvil om hvor jeg bestiller fra. Britene hadde også bare medium og high-speed versjonene.

 

Veldig postivt at man kan velge kontakt også. Jeg var nemlig ikke helt glad for at viftene i utgangspunktet blir levert med fast 4-pin hun og han-kontakt. De tar mye plass hvis man ikke har bruk for dem.

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

Kjøpte noen filtre jeg ikke har sett her hjemme, >disse. Finnes i >forskjellige størrelser og farger.

 

Er "geniale" på den måten at filterrammen er "2-lags", dvs. man kan skru av selve alufilter-rammen for rengjøring (festet med 4 små skruer), uten å måtte demontere hele filteret/vifte(gjennomgående skruer) fra hverandre.

post-10740-1214859539_thumb.jpg

 

Et annet "hot" kjøpetips og som foreløpig er dårlig utvalg med her på berget, er > 4-pin PWM vifter. Etterhvert som hovedkort får fler og fler 4-pin viftekontakter, gir disse mulighet for automatisk turtallstyring fra Bios.

Lenke til kommentar
Hvor dypt er det filteret når det er montert på vifta?

 

Vet ikke om jeg skjønte helt, men jeg skal bruke mine filter over ventilasjonshullene(på utsiden) i sidedøren og vifte på motsatt side innvendig. Selve filteret/ramma har 9mm. tykkelse.

Lenke til kommentar
Har 4-pin kontakt til CPU-vifta på HKet mitt, så det er kanskje ingen dum ide å bestille en sånn vifte nei.

 

Tenkte å bytte ut den vifta du har på Typhoon kjølern i sig.? Kan jo være smart det, for å få utnyttet 4-pinnen på hk og automatisk justert vifte-turtall.

 

Artic Cooling AF PWM viftene over her, har ekstra kontakt slik at man kan serie-koble flere vifter (f.eks. 1 vifte foran og 1 vifte bak, i tillegg til cpu-vifta), og alle vil da få variabelt turtall styrt samtidig/likt som cpu-vifta. Så selv om man bare har én 4-pin kontakt på hk, finns det altså muligheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...