TaraldR Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Tviler på at denne karen bidrar til annet enn reklame for spillet. Men det jeg egentlig lurer på, er hvordan fotografen fra Agderposten har fått til den fine blur-en på bakgrunnen. Regner med det har noe med blitz/lukkertid å gjøre: http://www.dagbladet.no/kultur/2008/06/05/537285.html Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Jeg vil gjette på lang lukketid og blits på bakre lukkerlamell. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Blits med Slow-sync. Dvs at lukkeritden har vært relativt lang (rundt 1/5s - 1/10s i dette tilfellet antar jeg), kombinert med kamerabevegelse gjør bakgrunnen blurret. Blitzen har sørget for at karen er skarp. Fin teknikk dette. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 (endret) Blits med Slow-sync. Dvs at lukkeritden har vært relativt lang (rundt 1/5s - 1/10s i dette tilfellet antar jeg), kombinert med kamerabevegelse gjør bakgrunnen blurret. Blitzen har sørget for at karen er skarp. Fin teknikk dette. Min favoritt-teknikk med blits. Kun når jeg tar bilder på fest som skal være garantert skarpe tar jeg bilder med lenger lukkertid enn 1/30s, når jeg bruker blits. Endret 5. juni 2008 av PMnormal Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Juppers, det er en meget tiltalente teknikk. Kan gi morsomme resultater, og må si at Agderpostens fotograf har gjort en prima jobb her. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Uten tvil. Det er et godt eksempel på teknikken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå