aic007 Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Hei. Jeg har lagd en knapp med tekst, men ønsker å bytte hele knappe med et bilde. Har tatt screenshoot og lagt til bildet som vedlegg. Koden min er: Button button; Label lblSearch = new Label(); txtSearch = new TextBox(); button = new Button(); button.Click += new EventHandler(button_Click); button.Text = "Søk"; Så, jeg lurte bare på hvordan man kan bruke et bilde som en knapp i .Net? Noen som vet? :-) Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Du kan enten bruke knappens .Image eller .BackgroundImage, eller du kan bruke en Picturebox og dens .Clicked-hending. Lenke til kommentar
aic007 Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 Takk for svar. Jeg lurer bare på en ting til. Åssen forteller jeg knappen at den skal bruke akkurat det bildet? Når jeg jobber med .css filer, så oppgir man "hierarkisk url" som f.eks. url("../../bilder/knapp.jpg"), åssen gjør man sånt i asp? Lenke til kommentar
brgr Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Du har muligheten for slik url i ASP også ved å bruke Server.MapPath(url) Den kan kun browse mapper som er på webområdet og ikke utenfor dette. Det Server.MapPath("/mappe1/mappe2/file1.fil") vil bli oversatt med er jo egentlig bare den fysiske banen til filen eller mappen. Har du webområdet til c:\inetpub\ så blir Server.MapPath("/mappe1/mappe2/file1.fil") c:\inetpub\mappe1\mappe2\file1.fil Derav ingen hokus pokus.. Sette en knapp til å ha ett bestemt bilde er heller ikke så vanskelig... Button1.Image = New Drawing.Bitmap("path") Button1.Width = Button1.Image.Width Button1.Height = Button1.Image.Height Takk for svar. Jeg lurer bare på en ting til. Åssen forteller jeg knappen at den skal bruke akkurat det bildet? Når jeg jobber med .css filer, så oppgir man "hierarkisk url" som f.eks. url("../../bilder/knapp.jpg"), åssen gjør man sånt i asp? Lenke til kommentar
aic007 Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 Takk for hjelpen :-) Dette skal jeg prøve. Lenke til kommentar
aic007 Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 Hei igjen. Jeg har klart å bruke et bilde som en knapp der bildet er hentet fra .css - filen, men problemet er at det dukker opp et rødt kryss på knappen. Et rødt kryss som ser ut som det røde krysset når du ikke får lastet opp bildet på internett. Slik ser den ut: Dette er koden min: ImageButton imgBtn; imgBtn = new ImageButton(); imgBtn.Click += new ImageClickEventHandler(imgBtn_Click); imgBtn.CssClass = "SokKnappBilde"; css: .SokKnappBilde { float:left; margin:-22px 285px -3px 240px; background-image:url('../../../images/knapp-sok.PNG'); width:75px; height:20px; } Any ideas på hvordan jeg kan få fikset dette? :-) Lenke til kommentar
brgr Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Du kan jo prøve å endre background-image til background: url('/images/knapp-sok.png') no-repeat top-left; Att du bruker / for å komme til root i begynnelsen av urlen, og jobbe deg inn i de rette mappen der ifra... Lenke til kommentar
aic007 Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) Hei. Jeg tror ikke url - path'en er problemet. Problemet er at jeg ikke oppgir noen bilder i koden (annet enn i css), og da tror den at jeg ikke har lagt til noen bilde. Jeg løste problemet slik: imgBtn.CssClass = "SokKnappBilde"; imgBtn.ImageUrl = "../../../knapp-sok.PNG"; .SokKnappBilde { float:left; margin:-24px 285px -3px 240px; width:75px; height:22px; } 1000 hjertelig takk for hjelpen, brgr :-) Jeg lurte på en liten ting til som jeg håper noen kunne hjulpet meg med. Det gjelder grdivew. Problemet er at de bredden på kolonnene forandrer seg hele tiden, men jeg vil at de skal ha en statisk bredde. Finnes det noen måte å gjøre det på? Dette er min kode: protected override void CreateChildControls() { try { this.gridView = new GridView(); this.gridView.PageSize = 60; this.gridView.AllowSorting = true; this.gridView.AutoGenerateColumns = false; this.gridView.Sorting += new GridViewSortEventHandler(Grid_Sorting); this.gridView.PageIndexChanging += new GridViewPageEventHandler(gridView_PageIndexChanging); this.gridView.RowDataBound += new GridViewRowEventHandler(gridView_RowDataBound); /*her henter jeg mine felter som jeg vil bestemme bredden på*/ this.gridView.Columns.Add(GetColumn("adresse", null, "Adresse", true, true)); this.gridView.Columns.Add(GetColumn("telefon", null, "Tlf", true, true)); //Table Table tbl = new Table(); TableRow row1 = new TableRow(); TableRow row2 = new TableRow(); TableCell cell1 = new TableCell(); TableCell cell2 = new TableCell(); tbl.Controls.Add(row1); row1.Controls.Add(cell1); tbl.Controls.Add(row2); row2.Controls.Add(cell2); this.Controls.Add(tbl); } Noen som kunne gitt meg noen smarte tips? :-) Endret 26. juni 2008 av aic007 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå