Spelitus Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Hei! Jeg har en HP pavillion DV6217EA som kommer med pre installert Vista home, noe som jeg misliker sterkt, Laptopen har ikke diskettstasjon og jeg har ikke råd til og kjøpe en ekstern floppy. I tillegg er det vel verdt og nevne at det kun er en SATA disk i PC-en og siden det er en HP maskin så er BIOS håpløs. Da jeg skal installerte XP så finner selfølgelig ikke installen noe disk å legge seg på. Jeg sendte en mail til hp kundeservise og spurte etter hjelp og der fikk jeg linker til de driverne jeg trengte samt en advarsel om at hp ikke har "godkjent" pcen for XP og en liten beskjed om at jeg måtte "bunte" SATA driveren med xp cden. Hva mener de med å bunte driveren med xpcden og hvordan gjøres det? Har dere noen andre tips til hvordan jeg kan løse problemet? Takker på forhand for all hjelp jeg får Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 (endret) Aldri hørt ordet bunte før. Det du må gjøre er å integrere driveren i XP-platen. Dette kan du bruke nLite til. Du kan også se etter i BIOS om det er mulig å kjøre disk-kontrolleren i IDE-modus. Da blir den gjenkjent som en vanlig IDE-kontroller, noe XP har driver for som standard. Endret 5. juni 2008 av Tordenflesk Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Du kan også se etter i BIOS om det er mulig å kjøre disk-kontrolleren i IDE-modus. Da blir den gjenkjent som en vanlig IDE-kontroller, noe XP har driver for som standard. Lite som tyder på det med det svaret han fikk fra support... Lenke til kommentar
Dunno1987 Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 På HP 6710b og dc7700 heter det noe rundt "Native sata |enable|disable|," og er ikke så vanskelig å finne... Må bare vite hva det heter. Men da mister du noe av ytelsen. Kan man ikke legge sata drivere på cd plate, eller det den virkelig så kresen? Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 (endret) Men da mister du noe av ytelsen.Hvorfor det? S-ATA er like raskt som IDE og vice versa. Endret 5. juni 2008 av Tordenflesk Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Kan man ikke legge sata drivere på cd plate, eller det den virkelig så kresen? Går ikke det nei. Enten floppy eller så må du lage en egen XP install cd/dvd som inkluderer driveren. Lenke til kommentar
Spelitus Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 (endret) Aldri hørt ordet bunte før.Det du må gjøre er å integrere driveren i XP-platen. Dette kan du bruke nLite til. Du kan også se etter i BIOS om det er mulig å kjøre disk-kontrolleren i IDE-modus. Da blir den gjenkjent som en vanlig IDE-kontroller, noe XP har driver for som standard. Skal prøve nLite... Men jeg kan garantere for at det ikke eksisterer noe som kan sette kontrolleren til IDE/PATA, fordi som jeg nevnte tidligere er biosen min håpløs det eneste jeg kan gjøre der er å endre boot rekkefølgen Bah Fikk ikke nLite til og funke... tror jeg satte noen galne inst men er ikke sikker... Endret 5. juni 2008 av Spelitus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå