Gå til innhold

CS:Source dårlig fps :S

Anbefalte innlegg

Hei..

Mitt oppsett er slik:

Windows Vista Home Basic Norsk 32-biters.

nVIDIA GeForce 9800 Gtx 512MB(Asus en9800gtx)

WD Harddisk 250GB 7200RPM SATA || 3.5" 8MB cache.

Hovedkort: Asus Mainboard S-AM2 VIA K8M890 mATX VGA Audio LAN SATA ||-|

GEIL 2x1GB DDR2 PC2 orange aluminx.(RAM)

Logitech MX400(mus)

Skjerm: Acer AL1916/19"(tommer)/Silver

AMD CPU Athlon 64 3500+ Socket AM2 2.2GHz 512kB Boxed

Fps= Frames Per Second.. Folk som jeg kjenner, og snakker med på CS Source ligger på en fps mellom 125-300.. noen 80-100..

Men JEG!! Ligger på 25-40! E skjønner det bare ikke! Kan hardwaret mitt ha noe å si? Jeg har nettopp levert PC-en min til en Dataexpert som oppdaterte alle deler i maskinen, og formaterte..

Jeg ligger fortsatt på samme Fps.. -.- Å ligge mellom 25-40 Fps betyr Lagg!

Vet noen noe om hva jeg kan gjøre?

Skjermkortet mitt er Teh Best.. :S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis han "eksperten" oppgraderte alle deler i pcen, så skjønner jeg ikke hvorfor han har oppgradert til Athlon 3500+

Uansett, prøv å oppdatere skjermkortdriveren og sjekk om kortet får nok strøm fra PSUen

Lenke til kommentar

CPU'n skal ikke være for dårlig til å dra CSS, men du burde skaffe deg foreksempel en Phenom 2.4GhZ når du har råd/tid/kjøper nye spill. Phenom er sokkel AM2+, men den skal også passe i AM2. Du kan også sikte deg inn på 64 x2 6000+ hvis du vil gå for et rimeligere alternativ, men et godt et.

Det kan ha noe med internett også. Hadde samme problem i CoD helt til jeg skaffa ny router og en linje på 12 mbps.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3

Gå på nvidia control panel, deretter trykker du manage 3d settings. Så setter du "Conformant texture clamp" til "off" og se om det hjelper.

Lenke til kommentar

Hvis du går for en Phenom CPU, så sørg for at du kan flashe hovedkortet til å støtte den. Kanskje litt lite trolig, i og med det er et de første hovedkort som kjørte Socket AM2. Well, anyways. Anbefaler kanskje en Athlon X2 6400+. :)

Lenke til kommentar
Det kan ha noe med internett også. Hadde samme problem i CoD helt til jeg skaffa ny router og en linje på 12 mbps.

Internett har absolutt ingenting å si når det gjelder FPS.

"Det KAN ha". Vet ikke om jeg opplevde det samme, men jeg kjørte lav FPS helt til jeg skaffa ny linje. Kan ha vært noe annet også.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...