embark Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Som de fleste har fått med seg, slapp Opeth sitt niende studio-album den 3. juni. Har dere kjøpt plata? Hva er dommen? Jeg har bestilt CD+DVD fra CDON.com, og i mellomtiden har jeg lastet ned albumet i FLAC-format. Og fra meg får den two thumbs up! Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Jeg er ikke 100% sikker på hva jeg mener ennå. Hørt igjennom tre-fire ganger, og har ikke fått samme følelse som da Morningrise, Deliverance og Blackwater park ble hørt på de første gangene. Time will show Lenke til kommentar
gard. Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Har hørt på den en del ganger siden den ble lekket nå, og syntes i starten at det manglet en del kakemonstergrowls, men etterhvert ble den mer som den mer eksperimentelle plata til Opeth. Kan si at jeg elsker den egentilg, Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Watershed er en naturlig utvikling i diskografien. For min del har dette ikke bare vært på det positive. Jeg klarer ikke helt å få grip om jeg liker den eller ikke. Noen låter er gode, mens andre stiller jeg meg tvilende til. Jeg antar at plata vil vokse på meg. Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Synes åpningslåta er litt for tam, og damevokal (ikke for å være kjønnsdiskriminerende her, men allikevel) mener jeg ikke hører hjemme på en Opeth-skive. Men det bygger seg opp etterhvert, og det er noen riktige knall-låter her. Heir Apparent, Burden (har fått gåsehud en rekke ganger av vokalen til Åkerfeldt her), Hessian Peel og Hex Omega er vel de jeg liker best til nå, i tillegg til et sinnsykt fett parti i The Lotus Eater (sirkus/funky ). Så jeg gir den nok karakter 4+, omtrent i samme gate som Ghost Reveries for meg. Veldig overrasket over hvor liten forskjell det gjorde å bytte både trommis og gitarist i bandet... Spesielt trommemessig synes jeg det er lite som skiller Axenroth og Lopez, utifra denne plata å dømme. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Sitter og ripper CD-en as we speak. Har store forventninger, og av det jeg har hørt så langt tror jeg jeg får mye interessant å si om denne CDn, anmeldelsen kommer vel om et par dager. Lenke til kommentar
Azagrath Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Skal ikke legge skjul på at jeg er stor Opeth fanboy, så denne falt selvsagt i smak. Jeg synes de har klart å legge til noen nye elementer denne gangen, selv om helheten ikke nødvendigvis blir veldig mye bedre enn de foregående skivene. De holder seg på et stabilt nivå for tiden. Savner kanskje litt mer jevn brutalitet, låtene blir nesten litt for dynamiske enkelte ganger. Håper egentlig Mikael snart drar det hele mer mot blackmetal som han har nevnt flere ganger i intervjuer. De har blitt ganske mye softere med åra, kanskje på tide å snu kursen litt... Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 (endret) Liker det albumet veldig godt Elsker «Burden»! Savner dog, som nevnt over her, litt mer heavy partier. Det blir litt for soft spør du meg. Endret 6. juni 2008 av loathsome Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 har hørt gjennom den 2 ganger nå, og det ser lovende ut. synes spesielt Coil er flott, damevokalen passer inn synes nå jeg Heir Apparent er nok den låta som har falt mest i smak så langt, sammen med Lotus Eater må nok høre gjennom et par ganger til og la resten synke inn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå