medlem-68510 Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 (endret) Jeg har en Hiper-PSU på 590 watt i PC-en min. Jeg tok en titt på spenningene i SpeedFan nå nettopp, og der så jeg at 12-volten min ligger på 9.noen volt! Har sett den nede i 9.66v, noe som leder meg til spørsmålet mitt. Er dette så lavt at jeg bør tvile på SpeedFan, eller hadde PC-en faktisk fungert, slik som den gjør nå? Hvis spenningen faktisk er så lav er det vel lite sannsynlig at PC-en hadde vert stabil, noe den er (selv under spilling). Specs: GPU: To stk. XFX GeForce 8800GT. CPU: AMD 64 Athlon X2 6400+. RAM: To stk. Corsair 1 GB 6400, og en stk. Geil 1 GB 6400 (ja, jeg blander brikker -.-). HK: MSI K9N Diamond. HDD: En stk. Western Digital 320 GB, en stk. Hitachi 250 GB, og en stk. Samsung Spinpoint 500 GB. PSU: Som sagt, Hiper 590 watt. EDIT: Grafer over spenningene. Endret 6. juni 2008 av Jckf Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Tror det er noe feil med konfigureringen av SpeedFan hos deg. De grafene ligner ikke på spenningsgrafer, de ser mer ut som temperatur. En PC vil ikke virke ved 9 Volt, så det er helt klart feil. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 (endret) Tror det er noe feil med konfigureringen av SpeedFan hos deg. De grafene ligner ikke på spenningsgrafer, de ser mer ut som temperatur. En PC vil ikke virke ved 9 Volt, så det er helt klart feil. Det var det jeg trodde. Skal sjekke innstillingene. EDIT: Joda. En tur innom BIOS viser helt andre verdier. Sjekk BIOS.jpg på linken i første post. Endret 5. juni 2008 av Jckf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå