grindez Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Er det noe særlig brenselceller med metanol på markedet? KAn det i så fall fullverdig erstatte vanlige oppladbare batterier? Vil en slik brenselcelle avgi noen gass? Eller er det vann? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Den avgir CO2 og vann. http://en.wikipedia.org/wiki/Direct_methanol_fuel_cell Prisen er antagelig et hinder for at det skal erstatte batterier. Lenke til kommentar
capy Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Det finnes mest sansynlig flere stikkontakter i verden der man kan lade en pc på batteri enn det finnes utsalgssteder for brennceller, så jeg ville nok gått for batteri i enda noen år:) Lenke til kommentar
Grimnar_ Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 I dag er nok prisen og størrelsen et hinder for å selge brenselceller. Personlig synes jeg det er bedre å bruke 1 minutt på å fylle på metanol enn å la PC stå i veggen i en time for å lade batteriet. Flere i Norge driver med utvikling innenfor brenselcelle teknologi, så for lille Norge kan dette kanskje være en mulighet?! Lenke til kommentar
capy Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 men så må man jo sette seg i bilen, kjøre til en pumepestasjon/butikk og kjøre tilbake for å jobbe videre på pcen, eventuelt gå om et utsalgssted ligger i nærheten.. og det tar lenger tid enn ett minutt. da er det lettere å slenge frem en lader.. den eneste fordelen slik jeg ser det, er tiden man kan jobbe med en maskin uten å måtte tilføre ny energi til den.. for eksempel om en brenncelle kan holde en maskin gående i 10+ timer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå