tommylor Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Hei Kjøpte en brukt Avensis i mai ifjor. 2 liter diesel med 126 hester. Utifra det jeg har lest i brosjyrer så har den partikkelfilter. Derfor spurte jeg aldri om dette da jeg kjøpte bilen. Fikk årsavgift på 3090.- Idag sjekket jeg med Toyota Norge og fikk vite at bilen min ikke har filter. Min var produsert i mai -06, og filter kom på bilene fra juni -06. Føler meg litt snytt og villedet av brosjyrene, men som sagt jeg spurte aldri om bilen hadde partikkelfilter. Har det noe for seg å ta dette videre? Tommy Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Jeg trodde at ingen Toyota ble solgt med filter ennå, men det er hyggelig å høre at de har skjerpet seg. En trøst til trådstarter så ble f.eks. nye Passater solgt inntil høsten ifjor uten et godkjent filter også. Lenke til kommentar
teknikk Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Filter fører jo til en forværring av problemene som folk med luftveisproblemer har. Hva er da grunnen til å montere eller ha det i det hele tatt? Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Har det noe for seg å ta dette videre? Se på baksiden av brosjyren. Der står det sikkert noe slikt: Uten ansvar for mulige trykkfeil. Spesifikasjoner kan endres uten varsel. Avbildede modeller kan ha utstyr utover standardutstyr. Osv. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 (endret) jobber på verksted, og her om dagen så fylte vi på sånn Additiv-veske på en Skoda med partikkelfilter. kosta 800kr/L og måtta ha 4 Liter. den veska som fylles på er for å rense filteret, om du driter i å fylle på dette, tetter filteret seg tilslutt og du må ha nytt.. og nytt filter er Dyrt! så det han sparte på årsavgifta ble fort borte igjen for å si det sånn Endret 7. juni 2008 av Simkin Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 så det han sparte på årsavgifta ble fort borte igjen for å si det sånn Du taper penger uansett med tanke på at forbruket er ca. 5-10% høyere på bykjøring med partikkelfilter i forhold til uten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå